27.02.2017

Printre cărți | Leapșă



Mulțumesc Leontinei pentru această leapșă!! Până la urmă, ce mod mai bun de a pune blogul din nou pe picioare, dacă nu făcând lepșe și obișnuindu-mă din nou sa scriu?

Când faci o pauză de citit, folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii?
Aproape întotdeauna un semn de carte, mai ales că-mi place să-l asortez cu orice carte citesc la momentul respectiv. De obicei îndoi colțurile atunci când am informații importante la care să revin când vreau să scriu fanfiction.

Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?
Anca mi-a donat The Winner's Trilogy când ne-am văzut la începutul anului, și încă sunt foarte recunoscătoare pentru asta <3

Citești în baie?
Foarte, foarte rar dacă sunt chiar disperată să aflu ce se întâmplă sau sunt în pană de timp, oups.

Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce?
Sunt mai mult o persoană care scrie povestiri scurte, dacă e să fiu sinceră. Nu prea mă țin de proiecte lungi, dar am avut tentative în ultimii 3 ani pe parcursul NaNoWriMo. Poate într-o zi.

Care este cartea ta preferată? 
Am mai multe pe care le consider preferate, în funcție de gen și cum m-au făcut să mă simt, dar probabil că răspunsul rămâne în continuare The Night Circus (Circul Nopții) de Erin Morgenstern. 

Îți place să recitești cărți?
Nu în mod special, dar sunt întotdeauna cărți la care revin pur și simplu pentru că le-am iubit foarte mult sau pentru că sunt genul de cărți care mă fac să mă simt bine, să am mai multă speranță în lume. Încerc să recitesc anual The Night Circus (deși, din păcate nu s-a mai întânplat în 2016) și revin la Simon vs The Homo Sapiens Agenda și Aristotle and Dante descoperă secretele universului de mai multe ori pe an, recitând fragmente preferate.

Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi? Ce le-ai spune?
Probabil le-aș mulțumi pentru că și-au împărtășit ideile cu cititorii, că mi-au permis să iubesc ceva așa de mult, că mi-au schimbat viața.

Îți place să vorbești despre ceea ce citești? Cu cine?
Vorbesc despre cărți cu toate persoanele din viața mea, fie că sunt și ele la rândul lor interesate de cărți sau nu. Mereu menționez cărți când vorbesc cu colegii de facultate, scriu aici și pe goodreads și twitter, mai recomand câte ceva verișoarelor și mamei mele și vâr pe gâtul prietenilor cărțile mele preferate.

Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte?
Descrierea, în cea mai mare parte. Dacă vreau să o cumpăr, coperta este foarte importantă, pentru că îmi place ca ce am să arate frumos. Dacă are anumite elemente de care sunt interesată, este cumpărată instant.

Crezi că există o lectură obligatorie, o carte care ar trebui citită de toată lumea?
Nu. Până la urmă, orice carte este importantă pentru o anumită perioadă, pentru un anumit grup de cititori, și niciodată nu vei putea mulțumi pe toată lumea. Mai ales că de obicei ce este obligatoriu, ajunge urât.

Care este locul tău preferat pentru lectură?
Fotoliu de acasă, situat în cea mai bine luminată parte a casei. Acum, mă mulțumesc și cu cititul în pat, deși nu e neapărat locul preferat.

Când citești asculți muzică sau preferi liniștea? 
Depinde de cât de bine mă pot concentra la momentul respectiv. De cele mai multe ori, însă, ascult muzică; și așa ajung să corelez o melodie cu o anumită carte.

Citești numai cărți cumpărate sau și cărți împrumutate?
De cele mai multe ori cărți cumpărate. Sunt groaznică la a citi cărți împrumutate la timp și am unele romane luate de pe la rude care îmi stau pe raft de ani de zile.

Ai citit cărți în format electronic?
Da, și cred că la momentul actual este și formatul meu preferat, pentru că este așa accesibil de oriunde aș fi. Am cărți pe laptop, pe e-reader și pe telefon, așa că nu o să duc lipsă de material de citit orice aș face și oriunde aș fi.

Fă un top al celor mai bune cărți/serii citite vreodată.

  • The Night Circus de Erin Morgenstern
  • The Fifth Season (Broken Earth #1) de N. K. Jemisin
  • Ciclul Moștenirea de Christopher Paolini
  • American Gods (Zei americani) de Neil Gaiman
  • The Song of Achilles (Cântul lui Ahile) de Madeline Miler
  • Simon vs. the Homo Sapiens Agenda de Becky Albertalli
  • Gazda de Stephenie Meyer
  • Contele de Monte Cristo de Alexandre Dumas
  • The Queen's Thief series de Megan Whalen Turner
  • Legendele clanului Otori de Lian Hearn
Și cam atât! Leapșa a cam fost pasată, dar dacă cineva nu a făcut-o și îi place, să se simtă liber să o preia ~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu