02.10.2016

September Wrap-Up


În luna septembrie am fost cea mai productivă, din tot timpul pe care l-am petrecut în vacanță și în sfârșit sunt și eu satisfăcută de mine și de ce am reușit să fac.

  1. Un veac de singurătate de Gabriel Garcia Marquez, carte pe care am hotărât să nu o mai citesc undeva în jurul paginii 150. A fost în lista de cărți pentru ora de literatură universală, dar am sfârșit prin a nu mai discuta de ea, și după luni în care mai citeam un cuvânt, o pagină, am decis că această carte pur și simplu nu este pentru mine. Am zero interes să o continui, sau să încerc orice altă carte a lui momentan. Deci da, asta este prima carte pe care nu am terminat-o, dar pe care o adaug într-o astfel de listă. 1/5
  2. A Darker Shade of Magic de V. E. Schwab. După multe încercări de convingere și multe poze frumoase pe tumblr, am zis că este timpul să citesc și eu cartea asta. Și mi-a plăcut! Are un sistem de magie foarte interesant și o lume inteligent construită, niște personaje destul de plăcute și o tonă de potențial. Dacă vreți aventură, comploturi și răsturnări de situație, asta e o carte pentru voi. Mi-ar plăcea să o văd tradusă și la noi, pentru că ar fi ceva nou și interesant. În ciuda laudelor pe care i-o aduc, am simțit că îi lipsește ceva, dar zău că nu aș ști să spun în ce constă acel ceva. 4/5
  3. Everneath de Brodi Ashton. Când ești blocat într-un loc minuscul și pe care nu-l cunoști, fără să ai ce face, citești! Și când e trei dimineața, nu-ți prea pasă ce începi. Aveam așteptări mari de la această carte pentru că este un retelling al mitului lui Persephone și Hades, unul din preferatele mele, dar am fost sever dezamăgită. Personaje enervante, o poveste complicată fără sens care a amestecat elemente din vreo 5 mitologii și cu un sfârșit amar. Nu cred că a fost o singură chestie care să-mi placă aici. 1/5
  4. The Woman Who Gave Birth to Rabbits de Emma Donoghue. O colecție de povestiri scurte inspirate din realități ciudate din istoria Marii Britanii, Irlandei și Scoției. Mi s-au părut foarte interesante toate, și mi-a plăcut super mult că la sfârșitul fiecărei povești, era întâmplarea din istorie, ca să-ți dai seama de asemănări, dar și de deosebiri. Donoghue are un stil superb care s-a pliat de minune pe subiectul cărții, și îi voi rămâne veșnic recunoscătoare lui Pucca pentru că mi-a dăruit cartea asta de ziua mea. 5/5
  5. Six of Crows (Banda celor șase ciori) de Leigh Bardugo. Mă bucur așa de mult că am citit cartea asta! Tot ce ați auzit bun despre ea... Ei bine, e realitate! Niște personaje absolut extraordinare, răsturnări de situație care te țin constant cu sufletul la gură și nu îți dau pace până ce nu ai terminat întreaga carte și un stil de scris care-i fac de râs pe autorii cu mai multe cărți. Voi scrie o recenzie în care voi vorbi mai pe larg despre cartea asta, dar: O IUBESC. 4/5
  6. Addicted for Now de Krista & Becca Ritchie. Am continuat cu seria Addicted, pentru că hei!, chiar îmi plăceau personajele și voiam să aflu mai multe despre peripețiile uriașe și foarte complicate în care se bagă. Mi-a plăcut volumul ăsta ceva mai mult decât primul, dar l-am citit cu aceeași rapiditate. 4/5
  7. Kiss the Sky de Krista & Becca Ritchie. Da, din nou, continuarea seriei. Clar volumul meu preferat din toate câte am citit până acum, din simplul motiv că are cuplul meu preferat în plin plan. Am adorat fiecare secundă și mă simt așa satisfăcută de evoluția tuturor acestor personaje. 5/5
  8. Hothouse Flower de Krista & Becca Ritchie. Îmi place cum seria asta a devenit așa importantă pentru mine, pentru că nu este doar o poveste despre dragoste și dependențe, căci are și elemente precum importanța familiei, iertarea, sacrificiile făcute pentru cineva la care ții, în orice fel. Și am adorat asta atât de mult, pentru că-mi permite să văd toate aceste personaje, deja grozave în contextul relației lor, fiind parte din lumea exterioară și fiind mai mult decât pe cine și cum iubesc. 4/5
  9. Crooked Kingdom de Leigh Bardugo.  Aceasta este continuarea de la Six of Crows și m-a distrus în moduri în care nu credeam că pot fi distrusă. Sunt așa supărată pentru modul în care a terminat duologia și nu voi trece niciodată peste. Dacă există zei, atunci clar nu le pasă de oameni drăguți, așa ca mine. 4/5
  10. [LATER EDIT] Blue is the Warmest Color de Julie Maroh. O bandă desenată, un clasic al acestora când vine vorba de teme LGBT. Pot înțelege exact de ce a deschis drumul către mai multe și mai multe, și cred că ar trebui citită de oricine intră în categoria sau se consideră susținător al persoanelor queer. 4/5
Și asta e tot! După dezastrul emoțional care a fost Crooked Kingdom, nu m-am mai putut concentra să  fac nimic. Încep facultatea mâine, am peste 100 de cărți la mine și nu am nicio idee cum se presupune că-mi voi păstra un ritm okay de citit. Dar hei, pot spera. 
În orice caz, voi mai reveni cu recenzii. Întârzii așa de mult cu ele pentru că pe acest plan sunt mult mai activă pe goodreads, și îmi este lene să-mi traduc recenziile de-acolo, din engleză, în română, pentru blog. Dar, încet-încet, o să revin la ritmul de postare pe care-l aveam înainte. Sper.

4 comentarii: