05.06.2016

Experiența Bookfest


Wow. Okay, nici nu știu exact de unde ar trebui să încep cu întreaga istorisire a zilei de ieri. Am sperat, până în ultima clipă, că voi reuși să-mi conving vreo prietenă să vină cu mine (până la urmă, mersul de una singură până la și în București părea un lucru destul de dificil pentru cineva așa ca mine), dar nu a fost să fie.
Așa că, înarmată cu o alarmă pusă devreme și tot entuziasmul pe care-l pot avea când vine vorba de cărți, sâmbătă dimineață m-a prins singură într-un tren spre București. Am avut noroc de un tren relativ nou și confortabil, o vreme plăcută și un manual de istorie cărat după mine, din care am citit cam jumătate din drum, pentru că aparent sunt o elevă model (nah, doar nu voiam să mă simt prea vinovată de multele zile libere din săptămâna asta). Adevărul e că eram destul de speriată de cum o să mă descurc eu prin capitală, dar sunt mândră să anunț că sunt o persoană adultă ce nu pare picată din lună chiar și într-un oraș străin aka am reușit să mă descurc, și mulțumiri către prietenele mele bucureștene care au fost mai mult decât drăguțe în a mă ghida și a mă calma.
Am avut noroc și pentru că Romexpo este foarte aproape de Universitatea Româno-Americană, unde de patru ani am tot fost la Otaku Festival, o convenție pentru fanii anime, așa că cel puțin pe-acolo am știut să umblu și să ajung la destinație fără nicio problemă.

1) Am subestimat total târgul ăsta de carte. Pe lângă faptul că era uriaș ca întindere (pentru mine, având în vedere că a fost prima oară când am ajuns la un târg de carte în București), comparativ cu celelalte două la care am participat și care s-au ținut doar în Brașov, erau o mulțime de cărți. Atât de multe că, atunci când am intrat prima oară, credeam că o să mi se facă rău, și imediat după am știut că o să plâng puțin în interiorul meu că nu aveam bani să le cumpăr pe toate, absolut toate.

2) Am reușit să mă întâlnesc, pentru prima oară, cu două alte bloggerițe. Este vorba de Andreea, căreia îi mulțumesc acum oficial și pentru îndrumări, dar și pentru faptul că a pierdut toată ziua cu mine la târg. Am vorbit despre cărți, am împărțit păreri și recomandări, am discutat postări și recenzii, booktuberi și o tonă de alte chestii, și mă bucur enorm că am apucat să vorbim atât de mult, să râdem împreună, și să mai și zâmbim simultan când am realizat că am cumpărat același număr de cărți. Iar cea de-a doua persoană a fost Leontina, care deși a venit pentru o lansare, și-a făcut timp să stăm de vorbă și s-a dovedit o persoană atât de drăguță, că a fost o adevărată plăcere și sper să mai apucăm să ne vedem și cu alte ocazii, să mai discutăm, cu poate mai multe volume citite, seria Un cântec de gheață și foc :)

3) M-am revăzut și cu Ozey (!) care era și ea prin București și a decis să-și facă apariția pe la târg. Pe lângă faptul că m-am bucurat că am împărtășit câteva referințe Hamilton, am reușit cumva să o conving să plece și cu multe cărți în traistă (bine, nu că ar fi avut nevoie de prea multă convingere, hahah).



4) Am fost plăcut surprinsă de ofertele de la târg. Reducerile mi s-au părut bune (bine, deja și știam unde o să le găsesc pe cele mai mici, sau pe cele mai mari), iar multe cărți de care auzisem am descoperit că au fost traduse și la noi (fericire x 10). Din acest punct de vedere, câștigă o parte din iubirea mea eternă editura Rao, care a început să traducă noua serie a lui Sarah J. Mass și Corint, unde a apărut tradus primul volum din The Winner's Trilogy, sub numele de Blestemul câștigătorului. Iar la Art puteți găsi, spre marele meu entuziasm, multe romane grafice traduse. Mi-am scos ochii că le-am văzut cam târziu, dar clar de-acum înainte voi fi atentă la noile lor lansări și cred că, încet încet, o să devină una din editurile mele preferate.

5) Răspunsul la o întrebare pe care probabil vi-o puneați: douăsprezece. Douăsprezece cărți am cumpărat și nu cred că am fost vreodată mai fericită. Acum, oficial, numărul de cărți necitite din biblioteca proprie a trecut de 200.

6) A fost o experiență pe care cu siguranță voi dori să o repet. Chiar și (după cunoscători) puțina aglomerație de pe la târg nu m-a deranjat, nici vânzătorii obosiți și fără chef. Am fost printre oamenii mei, oameni care împărtășesc pasiunea pentru citit, oameni care s-au uitat în jur și și-au imaginat, au sperat, că va exista o zi când vor avea câte un exemplar din fiecare carte prezentă acolo. Și a fost bine, a fost minunat. Mi-am pierdut și mai rău vocea (ok, urlatul, chiar și la banchetul de a doișpea, nu e indicat dacă vreți să vă mai înțelegeți cu oameni după), dar s-a meritat din plin.

{later edit} 7) Era o mascotă panda tare simpatică, din cadrul colecției PanDa de la Pandora M, și mi-a făcut de două ori cu mâna și, oricine ai fi fost, mulțumesc pentru efortul depus; pe mine m-a făcut să zâmbesc de mai multe ori.

Mulțumesc că mi-ați citit impresiile. Va apărea un book haul cât de curând pe blog și vă voi prezenta, pe lângă cărțile luate la Bookfest, și încă câteva mai de dinainte puțin. Mă simt enorm de recunoscătoare pentru că blogul acesta există, pentru că este citit, pentru că lumea încă este interesată de povești și pentru că asta face ca a mea colecție să crească constant <3

5 comentarii:

  1. Mă bucur că cineva s-a distrat la Bookfest :). Mie una nu-mi place, am reușit să merg vineri și să nu-mi cumpăr nimic - nu că nu era nimic să-mi placă, ci pentru că pe toate le-aș fi găsit mai ieftin online :).
    Sunt curioasă ce ți-ai luat :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ți-am citit și postarea pe blog, dar eu sunt genul de persoană care preferă situația socială, și faptul că sunt alți oameni care „păcătuiesc„ în același mod ca mine: dându-și banii pe cărți. Nu știu, pentru mine e ceva magic să cumpăr o carte imediat ce o văd și deși da, știu că sunt mai ieftine online, dar din când în când îmi place experiența în sine :)

      Ștergere
    2. Eram și eu așa cândva, dar studenția m-a făcut să văd mai mult partea practică a lucrurilor :))

      Ștergere
  2. Oh, Sara, cu mult, mult drag! Abia aștept să ne revedem, și cu toate că am văzut cam toate cărțile pe care ți le-ai cumpărat, tot aștept cu multă nerăbdare postarea cu ce ți-ai cumpărat. ^^ Sper să-ți treacă răgușeala cât mai repede! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu, de-asemenea! Cum am mai spus-o (dar nu o să mă satur să o spun), o bună parte a experienței mele bune la Bookfest a fost datorită ție!! Și mersi, noroc că acum nu mai trebuie să merg la școală, deci nici să vorbesc prea mult :))

      Ștergere