09.04.2016

Most Wanted: Leapșă

Mulțumesc mult de tot Raluca pentru leapșă! Jur, lepșele îmi țin blogul în viață, dar oare mă pot plânge?

1. O carte publicată pe care ți-o dorești.
Uhm, știți că aș putea să încep o listă pe care nu aș mai termina-o niciodată, nu? Dar o să numesc o carte care a fost recent tradusă și la noi: Arta de a cere de Amanda Palmer. Dacă nu știați, pe lângă faptul că este cântăreață, Amanda este și soția lui Neil Gailman și această carte este un fel de jurnal, lucruri pe care le-a învățat din experiențele ei de viață? Cred? Nu sunt foarte sigură, având în vedere că nu am citit-o încă, dar vreau cartea asta ;;

2. O carte nepublicată pe care ți-o dorești.
This Savage Song de V. E. Schwab. Iubesc autoarea, o urmăresc pe twitter și cam tot ce face ea îmi dă viață, și deși încă nu am citit nimic scris de ea, am așteptări. Iar cartea asta sună absolut genial, are și o copertă super frumoasă și sunt entuziasmată să apară.

3. O carte pe care o dorești tradusă.
Hmm, nu cred că am mari preferințe? Cum eu citesc deja în engleză și sunt la zi doar cu lansările din țările vorbitoare de engleză, nu am neapărat cerințe. Mi-ar plăcea totuși să fie traduse cărțile lui Catherynne M. Valente, pentru că are un stil absolut fantastic (a spus odată că citind-o e ca și cum ai lua lsd, doar că mai ieftin și mai sigur, și jur că e adevărat), doar că cred că ar fi destul de greu de tradus și de păstrat aceeași magie a narațiunii, dar chiar cred că e una din autoarele pe care ar trebui să o citească oricine - măcar o povestire.
Și altceva ce mi-ar mai plăcea traduse sunt benzile desenate, pentru că sunt super scumpe în afară. Aici văd totuși că începem să ne mișcăm și să creștem, încet-încet, și chiar abia aștept să văd ce o să mai fie tradus. Ah, și pot să cer comics cu mai multe personaje feminine, vă rog? ((Apocalyptigirl apare în 25 luna asta și abiaaa aștept))

4. O carte pe care ți-o dorești datorită copertei.
Cartea Pricoliciul, Istoria secretă a Țării Vampirilor #1. Coperta a fost primul lucru care m-a atras la cartea asta și ador cum e tipul din prim plan fără față (dar și fără glugă și îi dă un aer super fain), iar albastrul ăsta folosit este super moale și plăcut (??), și hey și dacă cartea asta este pentru copii (este? habar nu am), eu tot o vreau pentru că arată super bine! (plus că iubesc cărțile pentru copii)


5. O carte pe care ți-o dorești datorită sinopsisului.
Deja dăm în chestii care cer ceva efort, hah. Hmm, În cele din urmă, o să aleg Pantomime de Laura Lam pentru că pare absolut genială:

Gene's life resembles a debutante's dream. Yet she hides a secret that would see her shunned by the nobility. Gene is both male and female. Then she displays unwanted magical abilities - last seen in mysterious beings from an almost-forgotten age. Matters escalate further when her parents plan a devastating betrayal, so she flees home, dressed as a boy.
The city beyond contains glowing glass relics from a lost civilization. They call to her, but she wants freedom not mysteries. So, reinvented as ‘Micah Grey’, Gene joins the circus. As an aerialist, she discovers the joy of flight – but the circus has a dark side. She’s also plagued by visions foretelling danger. A storm is howling in from the past, but will she heed its roar?

6. O carte pe care ți-o dorești datorită recenziilor.
A Tyranny of Petitcoats, o antologie cu femei badass. Inițial nu eram foarte entuziasmată pentru chestia asta, nu știam prea multe și nici nu eram interesată să aflu, dar în cele din urmă o prietenă pe goodreads a scris o recenzie care m-a făcut să-mi zic „trebuie să citesc cartea asta”. Chiar sună genial, plus că are câteva autoare despre care știu că scriu bine (Marissa Meyer, Marie Lu) și abia aștept să-mi iau doza de fericire feminină, când voi citi cartea asta.

7. O carte pe care ți-o dorești datorită autorului.
Hamilton: The Revolution de Lin-Manuel Miranda (+ încă doi autori pe care însă nu-i voi numi pentru că nu contează pentru cerința acestei lepși). Ok, ideea e că autorul pe care l-am menționat este de fapt actorul/cântărețul/compozitorul care a scris toate cântecele din musicalul Hamilton și care și joacă personajul cu același nume, iar cartea asta documentează cum munca lui a devenit de fapt o revoluție. Și okay, acum plâng puțin, pentru că costă o avere cartea asta și probabil vor trece ani până să mi-o pot permite, dar am atâta nevoie de ea în viața mea. Nu înțelegi cât de mult iubesc Hamilton. PS: dacă cumva cineva super bogat îmi urmărește blogul, hei, primesc donații în cărți despre Hamilton, aparent (jk, jk..)

8. O carte pe care ai citit-o deja și ți-o dorești.
The Scorpio Races de Maggie Stiefvater. Am citit-o pe telefon acum muuult timp, dar am iubit-o și într-o bună zi chiar o să o am, okay? După ce că are un stil absolut incredibil, mai are și o copertă super frumoasă. Am scris și o recenzie de care încă sunt, surprinzător, mândră.

9. O carte pe care nu ți-o dorești suficient de mult.
Ok, uite, la mine nu există termenul de „nu mi-o doresc suficient de mult”. Ori îmi doresc ceva, și atunci cândva, la un moment dat în viața mea, o să ajung să și am acel ceva, ori nu-mi doresc și punct. La mine nu există lucruri făcute pe jumătate, okay, iar cuvântul „cândva” e crezul meu.

10. O carte pe care ți-o dorești pentru tot. Dar tot, știi cum? Tot!
Monstress de Sana Takeda și Marjorie M. Liu. Este o bandă desenată, dar chiar totul la ea sună și pare absolut minunat. Din păcate, mă îndoiesc că o să apară vreodată la noi, și chiar în străinătate, mai sunt aproximativ 100 de zile până apare primul volum. Dar eu sunt entuziasmată. Vreau banda asta desenată în viața mea. Am nevoie de ea în viața mea.

Okay, leapșa asta a fost de fapt mult mai faină decât mă așteptam să fie?? Și m-am distrat completând-o, deși acum mă gândesc cu jind la toate cărțile pe care încă nu le am, fizic, în viața mea *lacrimă*. Dau mai departe leapșa: Andreei, Leontinei și lui Ossy, pentru că chiar sunt curioasă să vă aflu răspunsurile la întrebările astea. Oricine mai vrea să o facă, este liber să o preia :)
Și, spuneți-mi și mie în comentarii o carte (sau niște cărți) pe care vreți să o (le) citiți!!

6 comentarii:

  1. Mă simt foarte ciudat, deoarece mai toate cărțile pe care le-ai pomenit în leapșă, eu nu am auzit niciodată de ele. :)) Doar de cea a Adinei Popescu, și atât. Cât despre leapșă, am văzut-o de multe ori în blogosferă, și de multe ori ziceam că mi-aș dori să răspund și eu la întrebări, dar niciodată nu am pus în practică. Așa că mulțumesc că m-ai menționat și pe mine, mi-ai dat un impuls. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei bine, eu petrec foarte mult timp urmărind autori sau edituri pe twitter și blog, așa că sunt la zi cu o mare parte din lansările și cărțile străine.
      Șii, mă bucur că îți place leapșa!

      Ștergere
  2. Subscriu comentariului de mai sus, cu diferența că singura carte de care am auzit e Istoria secretă a Țării Vampirilor. :)) Hehe, mă bucur că te-ai distrat completând leapșa. Sper să le citești în curând! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aah, mulțumesc mult de urare! Nu știu cât de curând chiar o să ajung eu la toate aceste cărți, dar pot spera!

      Ștergere
  3. Ai vorbit atââât de mult de Hamilton în ultima vreme că acum sunt și eu curioasă de moarte :)) Unde îl pot vedea/asculta? Te cam pricepi la a atrage oamenii în fandomuri XD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I WILL LAY DOWN MY LIFE IF IT SETS US FREE. Nu, glumesc. Ok, deci melodiile le găsești și pe youtube (deși trebuie să găsești undeva și o listă cu ordinea lor și tbh e cam multă treabă), dar sincer recomand o căutare google și să le descarci (pentru că dacă o să asculți Hamilton o dată, o să vrei să-l asculți încontinuu - 3-4 săptămâni mai târziu și eu încă nu am terminat).
      Hihi, mă bucur. Dacă reușesc să fac lumea să asculte Hamilton, viața mea e completă. Have fun și să-mi scrii cu toooate părerile tale because I feed on pain.

      Ștergere