01.04.2016

March Wrap-Up



Martie a fost o lună super agitată; încă nu realizez cât de repede s-a dus, cât de aproape sunt de examene și cât de puțin ar trebui să nu citesc. Oups... Luna asta am terminat 7 cărți, dar totuși două dintre ele au fost pentru școală, deci cred că sunt totuși pe drumul cel bun...

  1. Fangirl de Rainbow Rowell. Până acum, Rowell m-a dezamăgit cu fiecare altă carte pe care am mai citit-o, și totuși nu mă las, și totuși tot o citesc... Ideea e că nu cred că această carte merită toată larma făcută în jurul ei, pentru că deși drăguță și ușor de citit, nu aduce nimic extraordinar, să o separe de restul cărților de acest tip. 2/5
  2. Changeless (Parasole Protectorate #2) de Gail Carriger. Seria asta îmi dă viață, mă jur. Este amuzantă, cu cel mai minunat personaj principal peste care aș fi putut da, are o lume extraordinară (o Londra steampunk cu vampiri, vârcolaci și fantome incluse în societate) și fiecare carte vine cu câte un nou detaliu care să atragă atenția, un nou plot-twist care te lase dorindu-ți să treci imediat la cartea următoare. Sunt destul de sigură că chiar dacă nu e genul de serie la care mă gândesc des, mă distrez cel mai bine atunci când îi citesc cărțile. 5/5
  3. Prince's Gambit (Captive Prince #2) de C.S.Pacat. Ok, seria asta mi-a devorat sufletul. Are cea mai înceată relație peste care am dat vreodată, dar atât de minunată, iar intrigile politice și toate complicațiile, unse și cu puțină violență... EI bine, nu știu despre voi, dar sună ca genul de carte care mie îmi va plăcea. Atenție, totuși, cărțile conțin scene de viol și sunt mențiuni de pedofilie, deci dacă nu sunteți ok cu a citi astfel de lucruri, nu recomand. 5/5
  4. Moromeții 2 de Marin Preda. Ce am urât mai mult pe lume lune asta. Am tras super greu de volumul ăsta, nici nu l-am terminat până să se termine discuția la clasă (mai aveam 60 de pagini), și în cele din urmă m-am forțat să îl termin, pentru că după ce mă chinuisem atâta, tot ce aș fi putut să fac era să o termin. Nu. Pur și simplu nu. 2/5
  5. Eleganța ariciului de Muriel Barbery. O carte mult mai simpatică decât am sperat inițial, care are multe lucruri care mi-au plăcut. 4/5
  6. Reasons to Stay Alive de Matt Haig. O carte despre momentul în care autorul însuși a intrat în depresie (cuplată și cu anxietate), cum a făcut față, ce l-a ajutat și ce nu-l va ajuta niciodată, ce a dus la situația respectivă... Cu multe, multe cugetări generale. Cred că e puțin vina scepticismului meu că nu am considerat cartea asta îndeajuns, dar poate că ar fi făcut mult mai multe pentru o mine din trecut. 4/5
  7. Travesti de Mircea Cărtărescu. Cartea asta are noroc că este scurtă, pentru că altceva nu are în plus. Asta este alegerea pentru romanul contemporan pentru bac (pentru că filologie) și am fost profund dezamăgită. Am mai avut o încercare de citire a acestei cărți prin clasa a noua? A zecea? Oricum, nu a mers și acum știu și de ce. Bărbat frustrat, personaj principal, ce se crede superior. Comentariu la preacurvirea și scopul casnic al femeii, în repetate rânduri (atâta misoginism...) și ceva ce se dorea profund și a eșuat. Mi-e scârbă. 1/5
Wow, am încheiat într-o notă așa pesimistă, why Sara. Oricum, luna asta am citit și jumătate din American Gods de Neil Gaiman, momentan pusă pe on-hold pentru că citesc alături de Pucca A Little Life, și mă face să plâng atât de des că e jenant. Am mai început și alte cărți, și pe cât de încet începusem să micșorez numărul de cărți deja începute, la fel de repede l-am adus la stadiul inițial. Of, of. Nu știu cât de productivă voi fi în Aprilie, am examenul la engleză luna asta, plus chiar ar trebui să mai și învăț.... Vom vedea!

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. „Moromeții” 2 pentru mine a fost ca o lume paralelă, spre deosebire de primul volum. O lume neașteptat de neplăcută; nu am putut să citesc mai mult de treizeci de pagini, cred. Dar, având în vedere că tu ești la filologie, presupun că pentru tine a fost obligat forțat să-l lecturezi. O cred că dacă eram în locul tău, nu aș fi putut să-l parcurg. Mă dădeam bătută și mă lăsam în voia recenziilor de pe internet. Ceea ce foarte, foarte rar mi s-a întâmplat să recurg la o astfel de decizie, când a venit vorba de cărțile pentru ora de română. Chit că nu-mi plăceau, mă forțam să le citesc.

    Pe mine, sincer, nu prea m-a atras niciodată Mircea Cărtărescu. Tot am văzut pe fel și fel de site-uri sau am auzit că ar fi lăudat și toate cele, dar nimeni nu m-a determinat niciodată să-i cumpăr vreo carte. Nu știu dacă mi-ar plăcea sau nu, dar nu știu dacă ar ajunge vreodată să mă atragă într-un mod special ceea ce scrie.

    M-ai convins, gata! Am trecut „Eleganța ariciului” pe lista de wishlist. Trebuie să citesc cartea asta! :D Sper să-mi placă măcar la fel de mult ca și ție.

    Cât despre autoarea cărții „Fangirl”, am văzut peste tot cărțile ei. La început chiar îmi doream să citesc ceva scris de ea, în special pusesem ochii fix pe cartea de față, dar, cu timpul, curiozitatea a cam pălit. Nu știu, poate pentru că încerc să mă îndepărtez de genul YA. Și dacă este să mai lecturez câte o carte încadrată în categoria asta, trebuie să fie ceva total diferit față de ce am mai întâlnit până acum. Și simt că romanele acestei autoare nu prea aduc sau vor aduce ceva nou pentru mine.

    Lectură plăcută în continuare multă baftă cu învățatul! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu pot să renunț la o carte, măcar dacă m-am chinuit prin 350+ pagini, să o fi făcut cu un scop. Eu am terminat Moromeții de fapt fix două zile după ce am terminat-o de discutat la școală, și a fost din pură încăpățânare mai mult decât din nevoie, of of :))

      Eu am citit în clasa a opta „Rem” și atunci mi s-a părut ceva nou și foarte interesant, deși dacă aș reciti-o acum probabil că aș găsi multe detalii problematice. Daar, sunt destul de sigură că mi-a deschis cumva ochii cu privire la realismul magic și la cât de plăcut poate fi un astfel de gen literar. Dar personalitatea lui și majoritatea citatelor.... Mmm, nu.

      Să știi că chiar cred că e genul de carte care ție ți-ar plăcea! Și sper să se adeverească prezicerile mele (și speranțele tale)!

      Oh, crede-mă, nu pierzi nimic că nu o citești. Dar eu mereu când caut o carte ușurică, care se citește repede, cumva tot una de-a ei o găsesc sau mi se pare potrivită, și mereu rămân dezamăgită. Sunt sigură că sunt multe cărți YA care sunt bune și interesante și... aduc ceva nou, dar nu e cazul lui Rainbow Rowell să fiu sinceră. Dar, părerile sunt împărțite :)

      Aaah, mulțumesc!! Încep să intru în panică că încă nu am început să fac nimic.... ș_ș

      Ștergere