01.12.2015

November Wrap-Up



O altă lună neproductivă, dacă e să o luăm după numărul de cărți citite, fără să adăugăm și tonele de fanfictionuri pe care am reușit să le citesc, sau miile de cuvinte pe care le-am scris. În cele din urmă, pe plan literar, cu siguranță nu am avut impresia că am citit doar așa de puțin, asta poate și pentru că deja am dat 3 din 4 teze și am fost ocupată cu școala. 
  1. Iliada de Homer, într-o traducere în proză, care cred că a fost și prescurtată, deci îmi propun să vânez un volum mai voluminos și să văd dacă îmi dă vreo informație extra. Nu mă așteptam să mă atașez atât de puternic de personaje, dar iată că am făcut-o, și cred că o să fiu din ce în ce mai ancorată în lumea Greciei antice de-acum încolo. PS: Mereu am fost de partea troienilor, deci vă puteți imagina cât de dureros a fost procesul lecturii pentru mine? 4/5
  2. The Song of Achilles de Madeline Miller sau singurul motiv pentru care am vrut să citesc eu și Iliada, ca să știu cum e povestea în original, și să o pot compara cu acest retelling din perspectiva lui Patrocle, în care îl iubește foarte, foarte mult pe Ahile și iubirea îi este împărtășită (pe scurt, sunt gay). Am adorat tot ce s-a putut adora la cartea asta: începând cu stilul de scris, absolut superb și cerșind la cât mai multe citate însemnate, continuând cu niște personaje văzute fascinant prin ochii unui narator de neîncredere și sfârșind cu povestea, care a avut niște twist-uri foarte interesante, dar care a păstrat același dramatism, făcându-l doar mai personal, căci îl vedem din perspectiva unui iubit rănit. Veniți și plângeți cu mine în legătură cu cartea asta. 5/5
Vreau să fac, la un moment dat, o postare cu citatele mele preferate din Cântul lui Ahile (cartea e tradusă și la noi), dar nu știu să spun când se va întâmpla. Tot cu Mizerabilii mă lupt momentan, și probabil că va mai dura ceva până să am o listă mai lungă de cărți citite într-o lună, având în vedere că sunt încă la primul volum. 
PS: Voi ce mai citiți? La mine e 4 și jumătate dimineața când scriu postarea asta ( voi programa pe mai târziu, totuși), deci scuzați-mi orice greșeală pe care al meu creier obosit l-a făcut. 

4 comentarii:

  1. În momentul de faţă citesc „Maitreyi”, carte pe care de un an o tot amân.
    La câte păreri bune văd despre „Cântul lui Ahile”, acum vreau să fac şi eu rost de ea. Spor la citit în luna decembrie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să îți placă mai mult decât mi-a plăcut mie! Nu am fost absolut deloc satisfăcută de Maitreyi, deși Mircea Eliade, ca și scriitor, îmi place.
      Aaah, sper să îți placă când o vei citi! Și mulțumesc, la fel îți doresc și ție!!

      Ștergere
  2. Faptul că ai citit „Iliada” lui Homer, indiferent de traducere, e echivalent cu lectura a 10 cărți. Nu multă lume se poate lăuda cu performanța asta. Eu, una, sigur nu, deși mi-am propus de o grămadă de vreme s-o citesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că nu e chiar așa de rea! Ca și poveste, este foarte interesantă, și deși te poți pierde prin descrieri și nume de personaje, știe cum să te readucă la ce contează cu adevărat. Plus că, pe lângă faptul că moare cam multă lume, restul este doar satiră și glumă.
      Sper că o să-ți pleacă și o să meargă cu spor cititul! (la mine nu a fost chiar foarte rapid, dar plăcut oricum)

      Ștergere