30.12.2015

Concluzii de sfârșit de an + Așteptări de la 2016


Am luat modelul pentru părți din această postare de aici. Iar aia de mai sus sunt eu, etalându-mi rafturile și purtând luminițe, pentru că de ce nu.
În anul 2015 am citit 80 de cărți, dublându-mi așteptările din ianuarie. Provocarea pe goodreads era la 40, dar uite că am fost îndeajuns de rapidă și pusă pe citit încât să ating un număr pe care oricum nu-l așteptam, dar de care sunt mândră oricum. Singurul lucru pe care nu l-am atins din rezoluții a fost acela de a-mi cumpăra mai puține cărți. Ei bine, mi-am cumpărat chiar mai multe și asta continuă să se întâmple, oricum.

Concluzii de sfârșit de an:
  • Neil Gaiman este un zeu.
  • Toate cărțile pentru ora de română s-au dovedit dezamăgitoare.
  • The Night Circus încă este cartea mea preferată.
  • Ar fi trebuit să citesc din operele lui Catherynne M. Valente cu mult timp în urmă, o ador.
  • Dă-mi băieți care se iubesc sau dă-mi moarte.
  • Percy Jackson > Harry Potter.
  • Ador faptul că editurile din România prind din urmă aparițiile din afară.
Despre ce mi-a plăcut cel mai mult să citesc în 2015:
  • magie
  • regi, regine și hoți, comploturi politice
  • basme repovestite
  • zei și semi-zei
  • creaturi fantastice
Cea mai mare dezamăgire a anului:
  • The Paper Magician de Charlie N. Holmberg. Unul din puținele lucruri bune la cartea asta a fost coperta.
O continuare a unei serii care nu a dezamăgit:
  • The Queen of Attolia de Megan Whalen Turner. Al doilea volum m-a convins complet că o să mor ca fană a seriei, iar acesta și al treilea, King of Attolia, sunt preferatele mele de până acum.
Cărțile preferate din 2015:
  • Circul nopții de Erin Morgenstern, pentru că o recitesc în fiecare an și este cartea mea preferată din toate timpurile, deci mă simt obligată să o adaug pe orice listă de preferate pe care o scriu.
  • Oceanul de la capătul aleii de Neil Gaiman, care, cum am mai spus, este un zeu, iar pe mine m-a cumpărat doar cu această carte: idee inedită, un imaginar care surprinde prin varietate și executare perfectă.
  • Seria Percy Jackson de Rick Riordan. Nu știu dacă ar trebui să mai adaug ceva aici, vorbim de o serie populară și habar nu am de ce nu am citit-o mai devreme.
  • Mechanica de Betsy Cornwell. O repovestire după Cenușăreasa absolut superbă, feministă având personaje minunate și o lume steampunk. Ce mi-aș mai putea dori?
  • Gazda de Stephenie Meyer. Cartea asta mi-a sfâșiat inima din piept și mi-a înlocuit-o cu propriul plot. Ador romanul ăsta cu tot ce am eu mai bun din mine, și chiar și acum, luni după ce l-am citit, încă mă gândesc la el și personajele lui.
  • The Parasole Protectorate Series de Gail Carriger. Am citit doar prima carte, dar premisa m-a cucerit complet: o Londra victoriană, locuită de vampiri, vârcolaci, fantome și tot felul de creaturi magice, prezentând o societate atât de mixă și variată, și cum o femeie incredibilă își face și ea loc printre toate celelalte personaje și întâmplări.
  • Îți voi dărui soarele de Jandy Nelson. O carte foarte dulce-acrișoară, cu un stil de scris foarte cuceritor și poetic, o tonă de discuții despre artă și relații între gemeni. Slăvită cartea asta!
  • The Queen's Thief Series de Megan Whalen Turner. Devenită și una din seriile mele preferate (poate chiar a doua în top), are cam tot ce mi-aș dori: relații pline de confuzie, dialog făcut din aur pur, comploturi politice și ciudățenii magice. Nu există îndeajuns de multe moduri de exprimare pentru a arăta cât iubesc eu de fapt seria asta.
  • The Bread We Eat in Dreams de Catherynne M. Valente. O colecție de povestiri scurte care m-au convins că Valente merită din plin un loc în lista mea de autori preferați, atât pentru stilul de scris, cât și pentru ideile superbe. De fiecare dată când adorm, sper că puțin din magia ideilor ei o să-mi apară în vise.
  • The Raven Boys de Maggie Stiefvater. Pisica mea poartă numele unui personaj din cartea asta. Nu știu, eu zic că e un motiv mai mult decât suficient ca să-mi demonstrez iubirea.
  • Cântul lui Ahile de Madelline Miller. Nu, nu vom vorbi despre cartea asta... Uhm, eu o să fiu într-un colț plângând despre cât de frumoasă este, okay?
Autorul pe care îl voi urmări și orb:
  • Neil Gaiman
  • Haruki Murakami
  • Maggie Stiefvater
Nu înțeleg de ce atât de multă lume iubește:
  • Eleanor & Park de Rainbow Rowell
  • Madame Bovary de Gustave Flaubert
  • Anna și sărutul franțuzesc de Stephanie Perkins
  • Ugly Love de Coleen Hoover
Nu e vina ta, ci a mea:
  • Îmblânzitorul apelor de Flavius Ardelean
  • Cinder de Marissa Meyer
Mă bucur că le-am citit în sfârșit:
  • Urzeala tronurilor de George. R. R. Martin
  • Parfumul de Patrick Suskind
Îmi vreau banii înapoi:
  • Litera stacojie de Nathaniel Hawthorne
  • Ultimul Romanov de Dora Levy Mossanen
  • Bătrânul și marea de Ernest Hemingway
Am dat notă mai mare pentru că-mi place ce-mi place și sunt o ipocrită:
  • Sweet Temptation de K. C. Lynn
  • Mistborn de Brandon Sanderson
Am dat notă mai mică pentru că sunt snoabă sau nu aveam destul zahăr în sânge:
  • ???
Deși nu apreciez contactul fizic, aș îmbrățișa:
  • Stoner de John Williams
  • The Truth about Forever de Sarah Dessen
Renunț la seriile:
  • Men of Honor de K. C. Lynn, după trei volume pentru că mi-am pierdut interesul.
  • Mistborn de Brandon Sanderson, poate mai revin totuși,nu se știe
  • Losing it de Cora Commack
  • Penryn & the End of the Days de Susan Ee (meh??)
Voi citi în continuare seriile:
  • Harry Potter de J. K. Rowling
  • Un cântec de gheață și foc de George R. R. Martin
  • The Lunar Chronicles de Marissa Meyer
  • Percy Jackson & Co. de Rick Riordan
  • Anna și sărutul franțuzesc de Stephanie Perkins
  • Parasole Protectorate de Gail Carriger
  • Temeraire de Naomi Novik
  • The Raven Cycle de Maggie Stiefvater
  • Starbound de Amy Kaufman și Megan Spooner
  • Captive Prince de C. S. Pacat
Pe 2016 refuz să am prea multe așteptări, pentru că dacă până acum nu prea am învățat eu pentru bac, de-acum încolo o să o fac, fie că vreau, fie că nu. Numărul la provocarea pe goodreads va rămâne tot 40, pentru că am văzut că nu este chiar atât de greu de atins, iar în rest voi încerca să văd ce pot completa din această listă, pe care deja am printat-o și lipit-o în birou. Puțin dezamăgitoare partea asta, știu, dar o să revin cu recomandări de bloguri/booktuberi, o leapșă foarte faină, și wrap-upul pe decembrie, pentru că în sfârșit este ceva mai lung. Puteți lua acest format de listă dacă doriți, deși eu nu am tradus chiar totul. Și, pentru plăcerea voastră vizuală și umflarea mea în pene, aici este un grafic al anului meu. 

4 comentarii:

  1. Îmi place foarte mult modul cum este construită postarea! Interesantă.
    Cât mă bucur că o să continui cu ”Temeraire„! Bine, era de așteptat că o să citești pe viitor și următorul volum - sper că cel puțin -, dar sunt fericită că ai și confirmat. :)

    Să ai parte de un an minunat, plin de lucruri faine, și să realizezi tot ce-ți propui. Și baftă multă la Bac. Dar știu că o să te descurci super bine. x

    P.S: De câte ori îți văd camera, mă îndrăgostesc și mai mult de ea. ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, deși meritul nu este al meu. Dar tocmai pentru că mi-a plăcut, am cules-o și eu, iar una peste alta, sunt mulțumită de cum arată și de ce am transmis prin răspunsurile la întrebările ăstea.
      Nu știu exact când o să citesc continuarea, dar se va întâmpla!!

      Mulțumesc mult, și apreciez încrederea pe care o ai în mine, heh. Sper că și tu vei avea un an grozav, plin de dorințe împlinite și lucruri minunate!

      Haha, mulțumesc. Și eu sunt foarte mândră de ea ;)

      Ștergere
  2. NU AI CITIT PERCY JACKSON MAI DEVREME PENTRU CĂ NU MĂ CUNOȘTEAI PE MINE MAI DEVREME!
    Eu atât am avut de spus, an nou fain, gagico!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SĂ ȘTII CĂ AI DREPTATE!!
      Mwa, an nou fain și ție!! La cât mai multe întâlniri, zic <33

      Ștergere