24.11.2015

Leapșă de toamnă

Mulțumesc mult Ralu pentru această leapșă! Toamna este anotimpul meu preferat, deci sunt entuziasmată! În același timp, am postarea asta semi-scrisă de mai bine de o lună, da, am cam lăsat blogul în paragină și a și venit zăpada peste mine până m-am hotărât eu să o completez. Îmi cer scuze de absență, atât în legătură cu postările, cât și cu comentariile pe alte bloguri, dar, dacă vă ajută cu ceva, să știți că încă citesc fiecare nouă postare a fiecărui blog din blogroll, în minutele furate.

1. Ce îți place cel mai mult la anotimpul toamnă?
Vremea rece, eșarfele și gecile subțiri și drăguțe, culorile în care se-mbracă pădurea după un anumit punct, zilele cu soare, dar friguroase. Și poate aș găsi și mai multe motive, dacă m-aș afla într-o stare mai bună.

2. Ce cărți din biblioteca ta iți amintesc de începerea școlii?
The Raven Boys, pentru că am terminat-o prin august, când deja eram în frenezia începerii școlii, și de-atunci mă gândesc zilnic la ea. Ultima împărăteasă, că a fost prima lectură pe clasa a zecea și am adorat-o. Hmm, și să fiu sinceră, chiar seria Game of Thrones, am citit cărțile aproape în întregime la școală, iar acum nu m-aș vedea și în altă parte bucurându-mă de ele.

3. Aruncă o privire în bibliotecă și alege o carte care are pe copertă ceva ce-ți aduce aminte de toamnă.

Coperta în sine mi se pare tomnatică din cauza culorilor, deși nimic altceva nici de pe copertă, nici din conținut și nici din perioadele de iubire intensă pentru manga asta nu mă duc cu gândul la anotimpul ăsta.

4. Un roman misterios, care să țină de cald în zilele friguroase. 
We were liars mi-a plăcut mie foarte mult, dar nu știu cât de potrivit pentru toamnă este. Eu îl recomand oricum, pentru că o părere la o carte în plus citită nu strică, nu?

5. Un film de vizionat această toamnă?
Crimson Peak!! Crimson Peak!! Crimson Peak!! Are același regizor ca și Pacific Rim și sunt destul de sigură că o să-l iubesc (încă nu l-am văzut ;;)

6. Dintre cărțile care urmează sa apară în decursul acestui anotimp, care te interesează cel mai mult? 
Războiul bătrânilor de John Scalzi, un SF care știu sigur că o să-mi placă; și Chemarea monstrului de Patrick Ness, pe care vreau să o citesc de muuult timp și care iar promite multe. Arta de a cere de Amanda Palmer este pe lista de „trebuie să o am” și cred că o să mă sucească puțin.

7. Numește un film care va apărea în cinematografe în aceasta toamnă și pe care îl așteptai de mult timp. 
PAN, dar acum nu mai sunt deloc sigură că vreau să-l văd. Trebuie să văd dacă trec peste principiile mele de „nu pot să cred că au ales actori albi pentru personaje nativ americane” doar ca să mă bucur de povestea care are totuși potențial. Mă mai gândesc...

8. Pune o poza cu trei cărți pe care vrei să le citești această toamnă. 


Dintre cele trei, am reușit să ajung la primele două (am fotografiat greșit; în loc de Odiseea trebuia să fie de fapt Iliada, doar că observ asta abia acum când scriu asta) și am citit Iliada doar ca să citesc The Song of Achilles în cunoștință de cauză; cea din urmă s-a dovedit o carte absolut superbă, extraordinară și pe care o recomand din tot sufletul, iar pentru cei mai puțini prieteni cu engleza, este și tradusă la noi sub „Cântul lui Ahile”. La Marquez încă nu am ajuns, dar este o carte pe care o voi citi pentru ora de literatură universală, deci va fi adăugată la citite până la sfârșitul anului școlar.

Am strâns la un loc toate cărțile achiziționate recent, și va urma cât de curând o astfel de postare, și veți afla și ce am mai citit din ele, având în vedere că recenziile au devenit rare, rare pe blog. Încerc să prind din urmă, pentru că îmi este dor să mă numesc blogger literar când trece o lună între postări. Pe scurt, urăsc școala și mi-aș dori să pot trăi în lumile cărților.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu