02.08.2015

July Favorites

Păi luna asta nu a fost una din cele mai geniale pe care le-am avut și poate că și de aia am și petrecut mult mai mult timp uitându-mă la seriale sau filme, decât făcând cam... orice altceva. Trebuie să recunosc, timpul se scurge îngrozitor de încet în vacanță.


Primul lucru la care m-am uitat a fost Da Vinci's Demons, un serial despre, ei bine, Leonardo Da Vinci, care aduce foarte interesant la viață geniul ingineresc al artistului, adăugând și elemente fantasy (+ un personaj din istoria română care chiar îți dă fiori). Mi-a tot fost recomandat, cam de un an încoace, iar cu un al treilea sezon care ar trebui să apară anul ăsta, am zis că ar cam trebui să mă uit la cele 18 episoade care sunt apărute momentan. Nu știu încă ce părere am cu exactitate, îmi place unde se duce povestea și are ocazia de a face multe lucruri extraordinare, deci am așteptări mari, și îmi pare rău că personajele mele preferate nu au parte de ceea ce merită cu adevărat. Deși un serial chiar frustrant pe alocuri, mi-a plăcut mult, l-am văzut într-un weekend (sau undeva pe-acolo), iar dacă vă plac serialele fantasy chiar bine făcute, atunci făceți-vă favoarea de a vă uita la acesta.
Inside Out l-am văzut la cinema și ce pot spune, am imediat 18 ani și Disney încă nu m-a dezamăgit. Mi-a plăcut așa de mult, povestea în sine este foarte interesantă, personajele au fost toate adorabile și am plâns și am râs și am adorat fiecare moment. Îl recomand tuturor, pentru că indiferent de vârstă, filmul ăsta spune o poveste universal valabilă.
Pe urmă am petrecut ceva vreme cu verișoara mea mai mare, inițial (re)văzând The Secret of Kells, după uitându-ne la trailere pentru filme și văzând cam ce ne-ar atrage. Așa am dat peste Standing Up, o comoară de film pe care probabil că nu l-aș fi văzut niciodată dacă nu aș fi cutreierat ore-n șir uitându-mă la trailere, și care spune povestea a doi tineri ce, în loc să accepte umilințele unor nătărăi, decid să se descurce pe cont propriu. A fost fascinant să vezi prin ce transformare miraculoasă trec acești copii și ce pot face, doar cu noroc, spirit de observație, curaj și ceva cunoștințe. Sinceră să fiu, filmul ăsta îmi dă viață, vreau să-l vadă orice copil de la 11 ani în sus și să se simtă inspirat, aș fi vrut să-l văd eu la 11 ani și să mă simt inspirată. Oricum, este superb și tratează glumele de copii duse la extrem, modul în care acestea pot lăsa urme permanente asupra cuiva, iar pe mine una m-a adus la lacrimi.


A început sezon nou de anime! Și printre cele câteva pe care le-am încercat (din care mai rămân tot atât de multe de văzut), două mi-au atras atenția în mod deosebit. Primul este Gangsta., un anime despre... un fel de mafie formată din oameni foarte puternici, antrenați pentru a deveni mașini folosite de cei mai puternici oameni ai orașului. Bineînțeles, unde crima devine o obișnuință, nici nu e prea ciudat să vezi un gigolo, un surd și o prostituată aduși la un loc. Adevărul e că anime-ul nu e deloc așa cum l-am descris eu, dar în lipsă de ceva mai bun, va trebui să fie de ajuns. Oricum, îl ador, mă face să vreau să pocnesc ceva sau pe cineva, mă entuziasmează și cred că o să fie unul din preferatele sezonului.
Akagami no Shirayukihime este un anime fantasy romantic, care pe scurt, este doar foarte, foarte drăguț. Urmărește o tânără „doctor” care, pentru a scăpa de avansurile regelui țării sale, decide să plece, întâlnind în drumul său o grămadă de personaje care mai de care mai adorabile. Sinceră să fiu, anime-ul ăsta mă încălzește pe dinăuntru și mă face așa de fericită.

Iar de luna/lunile trecute și încă fiind preferate de-ale mele și-n iulie, țin să remenționez Elementary (care cumva a devenit serialul la care mă uit când am o stare proastă, și mai am puțin și termin sezonul doi) și Ore Monogatari, anime care devine din ce în ce mai drăguț cu fiecare episod.


Mary, pe care e posibil să o știți de la books-and-cookies (tumblr) sau Books and Cookies Booktalk (youtube), a decis acum ceva timp să organizeze Book Travelling Project, ediția românească. Practic, se alege o carte (tura asta fiind cea din imagine), ea o citește, scriind pe margini și însemnând citate, după care o trimite mai departe unei alte persoane, care face același lucru, și tot așa cu fiecare persoană care și-a exprimat interesul în a lua parte la așa ceva. Mi se pare o inițiativă admirabilă, și am adorat să citesc impresiile și părerile altora, cât și să le scriu pe ale mele, pe lângă faptul că mi-a plăcut cartea, atât la copertă, cât și din punct de vedere al poveștii. Pe scurt, am iubit să fiu o parte a acestui proiect, și e clar una din lucrurile preferate care mi s-au întâmplat luna asta. 

Anilist.co este un site unde îți creezi liste cu ce anime ai văzut/plănuiești să vezi/vizionezi momentan, și ce manga citești/ai citit/ plănuiești să citești, și deși poate unii dintre voi îi știți fratele mai mare, Myanimelist, mie îmi place mult mai mult modul în care anilist arată, cât și modul în care poate fi folosit. Un plus este și faptul că anime-urile din sezon, care au episoade care apar săptămânal, sunt marcate pe pagina de home, astfel putând știi oricând, cu un simplu refresh la pagină, cât mai ai de așteptat până apare un nou episod din anime-ul preferat al sezonului. Dacă aveți cont, sau sună ca ceva ce ați vrea să faceți, atunci aici îmi găsiți profilul.

Ei bine, aparent nu am făcut prea multe luna asta. Când mă gândesc, de fapt am făcut o grămadă de lucruri, dar tot mi se pare că luna iulie a trecut mult prea greu. Deja m-am plictisit de vacanță, dar și de obligațiile pe care mi le-am luat pe timpul verii, și tot ce vreau e să vegetez fără să mă deranjeze nimeni. Luna august nu pare prea strălucitoare din punct de vedere al timpului liber, dar eu încă sper. 

2 comentarii:

  1. Te-am nominalizat ^_^ http://visepierduteintrestele.blogspot.ro/2015/08/premiile-liebster.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Te-am nominalizat la premiile Liebster:
    https://yukiblack.wordpress.com/2015/08/05/premiile-liebster/

    RăspundețiȘtergere