27.08.2015

Black Bird de Sakurakouji Kanoko


Vorbesc destul de rar despre așa ceva pe blog, cred că e timpul să remediez situația.

Sunt multe lucruri ciudate în această lume, dar viața merge mai departe, în mare pentru că nimeni nu le poate vedea; cu excepția lui Misao. Ea încearcă să trăiască o viață normală, ignorând faptul că unii demoni îi pun piedică sau o sperie și îngreunează de fiecare dată când iese în lume.
Odată cu ziua ei de naștere, Misao începe să fie atacată de demoni puternici ce doresc să o mănânce pentru a câștiga imortalitate, însă revenirea prietenului ei din copilărie, Kyou, care se dovedește de fapt a fi un tengu (spirit corb), îi aduce protecția necesară pentru a-și continua viața. Însă nu este atât de simplu ca înainte să ignore întâmplările demonilor, mai ales atunci când calcă pe linia subțire dintre cele două lumi.

Ce am adorat din prima la povestea asta a fost lumea. Este foarte interesant să vezi cum funcționează lumea demonilor, pe ce legi se bazează și care este ierarhia creaturilor, plus că magia este un lucru relativ imprevizibil și mereu iese ceva nou la lumină. Sunt folosite multe legende și făpturi mitologice japoneze, și a fost chiar fain să văd fiecare în ce se specializează și cum sunt portretizate în manga asta. Deci dacă vă plac lumile fantasy mai rar regăsite, vă recomand deja povestea asta. Asta e ce-mi place mie în general la manga: lumile sunt unice și fiind transmise imagini, este mult mai ușor să prinzi sensul diferitelor obiecte/locuri. Iar în Black Bird este cu atât mai important, pentru că este un fel de regulă ca demonii să fie frumoși (pentru a fi oamenii atrași de ei), iar ce pot spune, se observă asta.

Arta este chiar foarte plăcută! Inițial am crezut că este tipică genului principal *(shoujo aka romance pentru fete), dar cu timpul și cu apariția mai multor personaje, locuri și teme, am observat că de fapt se pliază foarte bine pe genurile alese. Are niște linii foarte moi, plăcute, și imaginile în care apar tengu în zbor, cu aripile la vedere, sunt unele din preferatele mele, tocmai pentru că așa se vede atenția în detalii și răbdarea artistei.


Personajele, pe lângă că sunt superbe din punct de vedere fizic (lucru deja menționat mai devreme), mai au și personalități foarte faine. Pur și simplu am putut să iubesc, sincer, toate personajele și m-am simțit sincer atașată de ele, tocmai pentru că se dă atenție fiecăruia în parte, indiferent cât de mică. Apuci să vezi părți foarte diferite ale personalității lor, dar totul se îmbină foarte frumos. Să fiu sinceră, la început nu m-am văzut prietenă cu vreunul din personajele principale, dar la sfârșit m-am trezit știind numele tuturor personajelor, și și cu un atașament emoțional greu de crezut.
Ceea ce mai ador în mod special este evoluția personajelor, în special cea a lui Misao, pentru că de la o fată care are nevoie continuă de protecție și care nu poate face nimic, ajunge hotărâtă și puternică, iar dezvoltarea ei este foarte naturală și subtilă. Iar având în vedere că se petrece în contextul sentimentelor ei pentru Kyou, cu atât mai bine, pentru că eu sunt aici pentru iubiri care cer imposibilul de la tine, dar care și-ți dau ceva mai mult decât ai fi sperat vreodată.

Manga asta a câștigat o grămadă de premii, și înțeleg foarte bine de ce. Povestea pare destul de simplă și superficială la început, mai ales până ce se stabilizează sentimentele personajelor principale, dar de fapt devine mult mai complicată și cere multe lucruri de la tine, ca cititor. În primul rând, îți fură inima fără să-ți dai seama, măcar. În al doilea rând, te trezești râzând sau plângând, sperând sau disperând, și realizezi abia în astfel de momente că tu de fapt iubești manga asta și tot ce ține de ea.

A fost o adevărată plăcere să citesc Black Bird și mi-a dat tot ce mi-aș fi putut dori: o lume captivantă, personaje plăcute, artă superbă și lovitură grațioasă după lovitură grațioasă.


6 comentarii:

  1. Ce dragutaaa pare!! De pe ce site ai citit-o?? Eu de obicei la vizionat anime folosesc anime kage si acolo sunt si cateva manga, dar aceasta nu e printre ele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De citit, am citit-o în engleză, nu sunt sigură că e tradusă în română.
      Oricum, eu am citit-o pe mangahere.

      Ștergere
    2. Am gasit-o si eu aseara pe acelasi site si am reusit sa citesc 12 capitole, e foarte draguta, iar Kyou e asa de asdfghj <3

      Ștergere
  2. dar unde citesti manga online si intreg? eu pe mangahere gasesc numai cateva capitole :((

    RăspundețiȘtergere
  3. Citesc ori pe mangafox, ori pe mangahere. Depinde de manga, Black Bird este ceva mai veche, deci terminata si tradusa complet.
    Exista serii inca neterminate, sau nu sunt traduse complet. Din pacate nu prea ai ce face, trebuie doar sa astepti dupa traducere.

    RăspundețiȘtergere