14.07.2015

The Thief de Megan Whalen Turner



Ce plăcere de lectură s-a dovedit a fi cartea asta!

Ceea ce m-a convins de fapt să citesc seria asta a fost o listă pe tumblr denumită „Jerks who love each other”, în care erau recomandate diferite cărți cu ratați care se urăsc acum, numai ca să se sărute peste cinci minute, și hey, suna ca ceva care mi-ar plăcea, mai ales după ce am aflat că se presupune că este cu hoți faimoși și regine aprige.

Eugenides, cunoscut și drept Gen, spune că poate fura orice, iar această laudă îl va scoate din închisoare, în momentul în care sfătuitorul regelui plănuiește o plecare în căutarea unei comori mitologice. În timp ce Gen nu este prea impresionat de această misiune, în lanțuri și cu încă alți trei parteneri de drum, nu are de ales și îi urmărește în această aventură.

Ok, o să spun de acum că această poveste poate că nu o să fie pe gustul tuturor. Poate că nu o să fie cea mai interesantă carte citită de alții, dar eu m-am distrat atât de mult citind-o! Și sunt sigură că această carte este doar începutul unei povești mult mai minunate și mai mari, iar pe moment, sunt doar FOARTE entuziasmată să citesc în continuare și să aflu mai multe.

Îl iubesc pe Eugenides atât de mult! Este deștept, dar și plângăcios, iar modul lui de a fi și de a se comporta fac din el o contradicție pe două picioare. Este un protagonist amuzant și plăcut, al cărui mod de a interacționa cu celelalte personaje este încântător și fascinant. Este genul de personaj care poate să te urască într-o zi, și să te iubească în alta, dacă demonstrezi că ești o persoană okay și ador cât de repede este gata să-și schimbe opinia, cât de neîncăpățânat este când vine vorba de natura umană. Și deși povestea este spusă din perspectiva lui, Eugenides nu prea este genul de narator pe care te poți baza, cele mai importante detalii sunt lăsate deoparte și știi cam cât știu și celelalte personaje; fiind un hoț, Gen știe cum să-și păstreze secretele, chiar și în fața cititorilor. Acest mic aspect fac povestea mult mai intrigantă, lăsându-te mereu să te gândești ba la un lucru, ba la altul.
Celelalte personaje sunt așa încântătoare, de-asemenea! Am preferați, bineînțeles, dar majoritatea au demonstrat că-mi merită adorarea și admirația. De mult nu am mai văzut personaje atât de diverse (mai ales din punct de vedere al personalității), și toate la un loc într-o singură carte (mai ales una așa de scurtă ca aceasta). Toți devin  mai înțelepți pe măsură ce experimentează diverse aventuri, se schimbă și evoluează laolaltă cu personajul principal, iar ăsta este un lucru atât de important.

Stilul de scris își face treaba de a atrage cititorul în lumea creată, însă autorul se pricepe de minune la a-și potrivi cuvintele; în vreme ce majoritatea sunt simple, pentru a păstra ritmul rapid al cărții, există scene în care sunt îmbinate atât de perfect că mă doare. Mi-au plăcut mult și bucățelele de informație pe care le-am primit în legătură cu universul acestei serii, în special pentru că asta se întâmplă în același timp în care și personajele le află, te face să te simți de parcă ai avea o oră interactivă, și nu de parcă ai citi niște detalii plictisitoare dintr-o carte. În vreme ce politica nu este foarte discutată în acest prim volum, sunt multe discuții despre istorie, iar legendele amestecate în poveste se potrivesc foarte bine și adaugă la a te simți și mai adâncit în povestea; în cele din urmă toate popoarele au la bază legende și zei. Aflând despre zeii lui Megan Turner a fost o aventură și abia aștept să aflu și mai multe. 
De-asemenea, au fost destul de multe răsturnări de situație pe care nici nu m-am chinuit să le prezic, eram mult prea ocupată ținându-mi respirația și devorând cartea. 

Sigur, o să o spun din nou, poate că nu este una din cele mai bune cărți din lume, dar pentru mine a fost atât de bine pusă la punct, m-a făcut să mă îndrăgostesc de lume și de personaje deja, că mi-am și vândut sufletul acestei autoare și acestei serii. Sunt așa entuziasmată pentru volumele ce urmează (mai ales că am primit spoilere de pe tumblr, care mă fac doar să citesc cât mai repede continuarea). 

Deci, dacă vă plac personaje principale amuzante, personaje ce cresc mereu, reginele aprige și aventuri politice și religioase (oh, și jerks who love each other), presimt că o să vă placă și cartea asta!! Eu sunt sigură că va rămâne cu mine pentru o lungă perioadă de timp (și știu asta după primul volum doar!) și deja am adăugat-o la preferate.

5/5

There was one guard who always seemed to catch me with my head in my hands, and he always laughed. 
"What?" he would say. "Haven't you escaped yet?"

It is too bad for you that intelligence does not always attend gifts such as yours, and fortunate for me that it is not your intelligence I am interested in, but your skill.

"Do you announce that you're going off to steal something before you start?" He thought for a second. "Yes, you do. Well, I don't."

"She is not so secure on her throne that she can risk offending her people's gods. No woman could be." (asshole)

My father thinks that we should forget the old gods. He says that a country with two sets of gods is like a country with two kings. No one knows which to be loyal to.

And the Earth had no name. The gods know themselves and have no need of names. It is man who names all things, even gods.

How can he look down his aristocratic nose at the unwashed masses when he's as poor as anyone else, and landless to boot? I bet he wakes up every morning and can't stand it.

"I hear and obey. Which is more than you have ever done."

"Grave robber."
I laughed at that. "I'm trying to rob a god's temple, and you think I should worry about the ghosts of a few dead men?"

All the things man has made are eventually destroyed.

As Hephastia ruled uncontested among the gods, this woman ruled Attolia. 

"Surely I am a better mistress to serve?"
"You are more beautiful, Your Majesty. "But she is more kind."

He reminded me that lives are things to be stolen sometimes, just like any possession.

If you want to keep something safe from thieves, hide it carefully and keep a close watch over it.

Maybe in the future my aunts and uncles would be willing to overlook the fact that I read too many books and can't ride a horse, sing a song in tune, or carry on polite conversation - all accomplishments that are supposed to be more highly valued than swordplay but aren't.

What it meant to be the focus of the gods' attention, to be their instrument, used to change the shape of the world. 


Cartea este tradusă și la noi, sub numele de Hoțul.

este ora 2:25 dimineața, iar eu o să mă duc chiar acum să citesc al doilea volum, presimt că nu voi dormi prea mult noaptea asta.

2 comentarii:

  1. SARA, AM NEVOIE DE LISTA AIA DE PE TUMBLR bcs I'm a sucker for this kind of stories!
    Ugh, jur că mi-ai făcut poftă de cartea asta - trebuie totuși să termin Harry Potter întâi. Văd că a fost tradusă; ei bine oricum o voi încerca în engleză, pentru că nu am atâta încredere în editurile de la noi să traducă toată seria.
    Minunată recenzie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, but yes of course: http://edryburb.tumblr.com/post/123887777103/delladilly-books-about-jerks-who-make-out-with
      Mă bucur că împărtășim aceeași puternică iubire pentru JERKS WHO MAKE OUT WITH EACH OTHER (i am so weak). Eu încerc, încet încet, să-mi croiesc drum prin lista aia
      Eu terminasem volumul 5 din Harry Potter, începusem să caut fan-fiction și mi-am zis „nu vreau mai multe spoilere, hai să citesc ceva lejer între volume”. ȘI AVÂND ÎN VEDERE CĂ AM CITIT 4 CĂRȚI ÎN 3 ZILE, NUMAI LEJER NU A FOST. Oh well...

      Chiar aveam o tentativă de a trimite un mesaj editurii și să-i întreb dacă o să publice în continuare seria, voiam să știu dacă să mi-o cumpăr în română sau engleză, acum că mi-a ruinat viața... dar cred că la engleză rămân și eu.

      Mulțumesc!! ~

      Ștergere