26.07.2015

Summer and Books | Leapșă

Am primit o leapșă incredibil de faină de la Anca, căreia îi mulțumesc super duper mult!! Îmi plac întrebările, sper să dau răspunsuri pe măsură, așa că hai să ne-apucăm de treabă.

1. E vară, ai nevoie de un suc rece. Să spunem că nu ai nimic la îndemână, rece și de băut, dar ai o carte răcoritoare, plină de vitalitate și de suspans. Care ar fi aceea?
Eragon de Christopher Paolini. Wow, încerc leapșa asta în forță, deja răspund cu seria asta, haha. Dar pe bune, dacă vreți o aventură greu de uitat, asta e cartea pe care o vreți în mână.

2. Să spunem că biblioteca ta are nevoie de o restaurare. Fă o poză bibliotecii tale, atașeaz-o acestei cerințe și spune-ne care ar fi defectul ei. (poți atașa doar o parte dacă dorești).


Rafturile mele sunt greu de pus toate în aceeași poză, iar camera mea e mult prea întunecată ca să iasă ceva cât de cât acceptabil. Daar, biblioteca mea este partea de care sunt cea mai mândră a camerei mele (și am multe motive, credeți-mă!) și singurul ei defect este că are parte de o proastă organizare. Încă încerc să găsesc cel mai bun mod în care să le aranjez (raftul de preferate dă pe-afară...).

3. Ai o soră/frate pasionat/ă de cărți? Dacă nu, ai dori să fie pasionat/ă de cărți?
Sunt singură la părinți.

4. De când ai devenit pasionată de cărți, și de ce?
Cred că am avut de când eram mică și am învățat să citesc, dar locuind într-un oraș cu o bibliotecă în continuu abandon și fără o librărie, presupun că pasiunea-pasiune a apărut când am citit Eragon, prin clasa a doua, iar cu adevărat prin clasa a noua, când am început să-mi cumpăr cărți singură, pe ce subiect îmi voia mie inimioara.

5. Ai cunoscut mulți oameni de când ai blogul?
Daa, chiar dacă o parte dintre acești oameni îmi erau cunoscuți, cel puțin „din vedere”, de pe alte site-uri (Andreea, Leontina, chiar și Miruna). M-am întâlnit la propriu cu Anca, cu care am petrecut o săptămână foarte faină, și cu care sper că mă voi revedea cât de curând, și poate că dacă nu aș fi avut blog, nu aș fi îndrăznit să particip la Seara de Carte Brașov, unde este o comunitate foarte simpatică.

6. Colegii de școală și profesorii, cunoscuții și rudele știu despre blogul tău?
Câțiva colegi știu, dar nu a existat niciodată vreun comentariu pe tema asta, iar unii chiar mă susțin și se bucură de fiecare inițiativă nouă peste care dau și despre care vorbesc și pe blog, din când în când. Doar un singur profesor știe de blog, și anume profesoara de literatură universală, iar cunoscuții și rudele, deși știu de existența lui, nu și-au exprimat niciodată dorința de a ști ceva despre el, mai puțin verișoarele mele, cărora le bag eu pe gât detalii oricum.

7. Spune o carte cu o copertă extrem de roz.
Prep de Curtis Sittenfield, pe care nu am citit-o încă, dar care este mult lăudată.

8. Asculți muzică ? Care sunt artiștii și melodiile tale preferate?
Cred că e cam imposibil să mai găsești un tânăr care nu ascultă muzică, cred că dacă am putea crea o religie bazată pe așa ceva, am face-o. Uhm, preferații se schimbă destul de des (cei care mi-au rămas în memorie totuși: One Republic, Years&Years, Maroon 5, Bruno Mars), dar în mare ascult pop (și kpop din când în când) și melodii care mă fac să mă simt bine, să sar în sus sau care au un mesaj care-mi place. Cred că profilul meu 8tracks se pricepe mai bine la a-mi descrie gusturile muzicale decât mă pricep eu.

9. Dorești să scrii cărți?
Într-un fel o fac. Foarte încet, cu pauze lungi și dese, crize existențiale și cu o atitudine total nedemnă de un scriitor. Să zicem că încerc și nu-mi prea iese, dar ideile le am.

10. Să vedem dacă ești ordonată. Fă o poză unei părți din camera ta, chiar acum.


Nu sunt deloc ordonată, și e și cam greu să fiu când am o cameră minusculă în care bag chestii cât pentru trei camere. Măcar acum știți de unde se petrece magia, cel puțin pe timp de vară.

11. Ești pasionată de limbi străine?
Aș putea să răspund cu da, dar nu știu dacă am exact dreptul ăsta. Ador engleza, o iubesc la fel de mult cum iubesc româna, și am iubit și germana pe vremea când obișnuiam să o fac în generală. După, am fost obligată să fac franceză la liceu, și poate de-aia o și urăsc (mai adaugă și o profesoară total nesuferită și fără pic de tact), iar de japoneză m-am lăsat pentru că nu îmi plăcea noua profă. Deci, presupun că la mine ține totul de ce profesor am, dar dacă aș putea și aș avea puțin mai multă motivație, mi-ar plăcea să învăț toate limbile Pământului. Of.

12. Au existat vreodată persoane care să te facă să nu mai citești?
Nu prea tind să renunț în fața presiunilor cu tentă amenințătoare, și clar nu prea tind să renunț la ceva ce-mi place. Deci nu, persoane care să mă facă să nu mai citesc nu au existat. Cărți în schimb...

13. Cu ce limbă străină, sport, activitate, mâncare, sau om ai asemăna cititul?
Esperanto, încercarea de limbă universală care a eșuat pentru că e așa populară engleza, dar cred că cam asta ar fi și cititul: încercările unor oameni de a face din ceva particular (povestea în sine), ceva universal (mesajul, sentimentele transmise, situațiile sau reacțiile asemănătoare).

14. Spune-ne 20 de lucruri ciudate sau interesante despre tine.
Ugh, nu știu cât de interesante o să fie.

  1. sunt stângace
  2. îmi lipsește un dinte; am scos doi dinți care erau unul lângă celălalt, și în schimb mi-a crescut doar unul
  3. ador să port ochelari
  4. îmi place să-mi pun maioneză pe pizza
  5. rujul roșu și oja roșie mă fac să mă simt puternică
  6. iubesc comediile romantice
  7. sunt superstițioasă (bat în lemn, dau trei pași în spate dacă o pisică neagră îmi taie calea etc)
  8. îmi plac călătoriile cu trenul
  9. țip mai mult decât e necesar
  10. colecționez ambalaje de bomboane
  11. am trei cactuși: Resfeber (mascota blogului), Gilbert și Martha
  12. vreau o țestoasă
  13. nu suport fisticul
  14. obișnuiam să traduc capitole de manga și episoade de anime în română prin clasa a opta, a noua
  15. consider că internetul, în special tumblr, m-au educat și m-au făcut persoana cu mintea ceva mai puțin încuiată care sunt azi
  16. nu știu la ce altceva mă pricep, în afară de aranjatul cuvintelor încât să sune bine
  17. în clasa a șaptea mi-am convins colegii că sunt vrăjitoare
  18. am un stil fashion pe care nu mi-l pot permite
  19. sunt obsedată de instagram
  20. fac o grămadă de edits pentru cărți pe care după nu le mai postez nicăieri
15. Ce zodie ești?
Fecioară.

16. Ce fel de elev ești?
Obișnuiam să fiu foarte silitoare și să învăț la orice cam la fel de mult, dar după ce am început liceul și am ales și profil unde scap de ce-mi place cel mai puțin, am ajuns să învăț cu adevărat doar la ce-mi place și să-mi dedic timpul și entuziasmul lecțiilor care-mi plac cu adevărat. În rest, o cam las baltă și nu-mi pasă, sau învăț doar în zilele dinaintea testelor, ca să nu iau note rele. 

15. Atașează o poză cu multe dintre cărțile tale (aranjate în ce fel vrei tu, absolut oricum).


Vă prezint cel mai puțin atins raft din toată casa, după ce că mai stă ascuns după niște uși, mai are și cărți pe care foarte rar le caut. Iar dacă ar fi să le adaug bibliotecii mele, aș rămâne fără spațiu.

16. Atașează o poză cu tine și cartea preferată.


Eu, furând backgroundul altcuiva și citind nu dintr-o carte preferată, dar cu siguranță dintr-o serie mult iubită.

17. Ai un animal de companie? Atașează o poză cu el.


Gansey (botezat după un personaj din The Raven Boys - carte pe care încă nu am terminat-o), pe vremea copilăriei sale când încă nu știa să întoarcă spatele camerei foto.

18. Atașează o poză amuzantă.


Eu nu-s amuzantă, nu știu ce vrea nr. 18 de la mine.

19. Atașează câteva poze cu desenele tale.
Tot ce aș avea de arătat sunt niște caricaturi stupide, deci nu. Poate altădată.

20. În încheiere, ce dorești să le transmiți cititorilor tăi?
Beți multă apă, uitați-vă la o comedie romantică, mâncați înghețată bună, nu uitați de read-a-thon-ul meu și faceți leapșa asta, pentru că e tare drăguță. 



6 comentarii:

  1. Foarte drăguță leapșa asta, cred că o să o fur și eu :)
    Camera ta mi se pare așa simpatică, și îmi plac mult rafturile! Și mie îmi place cum cântă Bruno Mars, Lazy song mi se pare încă atât de drăguț :D
    Și pisoiul e atât de drăguuuuț! Îmi plac pisicile, dar nu am avut niciodată una, însă de câte ori ajungeam pe undeva prin vizită și vedeam o pisică o fugăream prin toată casa ca să o mângâi :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să-ți văd răspunsurile!
      Mersi! Îmi ador camera, și singurul lucru care nu-mi place e faptul că nu am îndeajuns de multă lumină naturală.
      Bruno Mars e „my feel good singer” :)
      Mersi! Eu am avut o tonă de pisici până acum :D E bine că mai e și tata iubitor de pisici, că altfel nu aș răzbate :))

      Ștergere
  2. Agh, îmi place așa mult scaunul de la biroul tău - nici nu ai idee! M-a bufnit râsul când am văzut că ai început cu Eragon; eram ceva gen ”woa Sara e pe val azi”.
    Faine răspunsuri! :3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hah, mă bucur că îți place! Se și învârte! Mă bucur că începe Eragon să fie un fel de inside joke între mine și persoanele care știu cât de mult iubesc seria asta, haha.
      Mersi, și eu le-am adorat pe ale tale! ~

      Ștergere
  3. Ce leapsa simpatica, ♥♥ si raspunsurile sunt interesante, am si eu un scaun de ala care se invarte, mte invit cand ai timp sa treci si la mine pe blog http://booksormovie.blogspot.ro/ pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine-mi pare că atâția oameni au făcut leapșa asta!

    Eu am scris-o, inițial, pe blogul meu, și mă bucur atât de mult că ți-a plăcut! Abia acum am văzut leapșa, și oare mai trebuie să-ți spun cât mă bucur?! :)

    RăspundețiȘtergere