19.07.2015

Sara's mailbox #?

Salutare, dragilor! A trecut destul timp de ultima oară când m-am simțit activă pe blog (ultima recenzie postată a fost scrisă la foc automat, iar seria de patru cărți am terminat-o în trei zile; încă mă simt epuizată), așa că am revenit cu speranța de a umple blogul din nou! Ultima postare de genul a fost acum destul de multă vreme și s-au adunat o grămadă de cărți între timp, deci fără prea multe alte introduceri, poze cu frumoasele cărți pe care mi-am pus gheruțele. 


Dacă îmi urmăriți blogul de ceva vreme și îmi mai citiți și lepșele, știți că Numele vântului era pe lista de cărți pe care mi le doream de mult timp, iar după o recenzie foarte frumoasă la această carte și o reducere măricică pe libris, iată că mi-am luat-o. Îmi place mul de tot coperta și plănuiesc să o citesc vara asta, deși deja încep să mă panichez că nu o să fiu în stare (este o carte masivă). 
Deși nu se chiar respectă ordinea cronologică, dar punându-le la un loc pentru că ambele cărți au fost lăudate (și lauda respectivă m-a convins să le cumpăr), următoarea carte este Aici, în tărâmul dragonilor de James A. Owen, pe care deja am citit-o și care mi-a plăcut super mult. Recenzia lui bobiță mi-a rămas în minte după ce am citit-o, iar când am văzut cartea (și coperta asta superbă), nu m-am putut abține. Mai ales că pe majoritatea site-urilor nici nu mai apare cartea asta, iar eu am găsit-o la librăria Okian.


La momentul în care sezonul 5 din Game of Thrones mai avea puțin și apărea, au existat reduceri pe site-ul celor de la Okian pentru cărțile care sunt asemănătoare cu seria mai sus pomenită, și așa m-am hotărât că The Last Wish pare îndeajuns de interesantă. Aparent, cărțile sunt inspirația pentru jocul The Witcher (de care iar nu știu nimic, dar poate că voi știți și asta este o informație utilă) și hey, când a făcut o carte fantasy rău? 
Percy Jackson and the Demigod Files am luat-o în aceeași comandă, în mare pentru că eram în mijlocul seriei și știind că până să-mi cumpăr și să citesc Blood of Olympus va trece o vreme, am ales să aleg alternativa scurtă, amuzantă și interactivă pentru când îmi e dor de Percy și ai lui prieteni. 


După a venit Ziua Internațională a Cărții și cu toate ofertele pe la librăriile din zonă, nu m-am putut abține. Prima carte pe care mi-am luat-o cu această ocazie a fost Portretul lui Dorian Gray, într-o ediție cu scris mic, dar prea frumoasă ca să nu o cumpăr. Cred că avea 30% reducere, iar pe aceasta am luat-o din Humanitas. Habar nu am la ce să mă aștept, dar sper că-mi va plăcea la fel de mult ca și tututor celorlalte persoane pe care le știu și au citit-o. 
Și cum Haruki Murakami este deja un autor pe care-l cumpăr dacă am bani și nu am în plan să-mi cumpăr alte cărți, iar coperțile ăstea noi minimaliste aveau inima mea înainte să le văd în hârtie și cerneală în fața ochilor mei, mi-am cumpărat-o. Hard Boiled Wonderland and the End of the World este probabil cea mai iubită carte a lui Murakami de către fanii de peste tot din lume și sunt foarte entuziasmată să o citesc, oricând s-ar întâmpla asta. 
Pe lângă Murakami, am ales și două cărți din noua serie, Penguin Classics Little Black (din păcate, în poză este doar una, pe cealaltă o am împrumutată): How We Weep and Laugh at the Same Things, o colecție scurtă de eseuri interesante, care însă nu pot să spun că au rămas cu mine. Meh, mie mi-a plăcut titlul. The Fall of Icarus am ales-o pentru că mitologie și pentru că nu am limite. Nici nu am de gând să ascund asta. Și cum era totuși Ziua Internațională a Cărții, am putut alege bonus o carte cadou, pentru că am cumpărat cele trei cărți în engleză (asta se întâmpla la Cărturești) și deși nu am auzit niciodată de Cartea lui Manuel, are niște cactuși cu ochi pe copertă (!!), iar chestia de pe spate mă ducea cu gândul la Murakami (teehee).


Cum se putea să termin clasa fără a da o tură pe la mult iubitul anticariat în ultima săptămână? Și cum se putea să plec fără ceva? De-acolo mi-am luat Frații Karamazov, carte recomandată de aproximativ orice persoană pe care o cunosc și a citit cartea asta. Mă intimidează de mor, mai ales că este totuși Dostoievski și nu știu care e cea mai bună carte cu care să încep să-l citesc și ei bine, am în plan să citesc cartea asta în vacanța asta, dar când mă țin eu de planuri? 
După cum știți, celalaltă carte a lui Khaled Hosseini pe care am citit-o (Splendida cetate a celor o mie de sori) mi-a plăcut foarte mult, iar o altă carte de-a lui care este foarte cunoscută și iubită? Mda, nu am putut rezista tentației, așa că acum am și Vânătorii de zmeie. Mama a citit-o deja și a iubit-o poate chiar mai mult decât pe cealaltă, deci am așteptări mari și sunt entuziasmată!
Poveste despre două orașe de Charles Dickens am luat-o de la o piață de vechituri (??) și tot ce știu e că o booktuberiță care-mi plăcea a citit-o și i-a plăcut, deci sper să-i calc pe urme. 


Șii, acum două zile am fost la Festivalul de Carte și Muzică organizat în Piața Sfatului în Brașov, în speranța că ne dovedim demni de primit titlul de Capitală Culturală. Cu o atmosferă foarte faină și o Sara în mare nevoie de fericire, normal că am sfârșit prin a-mi cumpăra cărți.
Pe la începutul anului am citit The Ocean at the End of the Lane de Neil Gaiman și m-am îndrăgostit iremediabil de stilul autorului, iar Zei americani sună ca ceva ce o să mă distrugă și o să mă obsedeze mult după. Nu sunt gata, dar în același timp SUNT ATÂT DE GATA.
Nu știu sinceră să fiu de ce am cumpărat Cioburi de stele, în mare poate doar pentru că mă săturasem ca toată lumea să o iubească și eu să fiu în necunoștință de cauză, iar acea copertă merită. Nu știu la ce să mă aștept, dar poate, poate o să îmi placă mult mai mult decât mă aștept. Eu doar nu vreau să fiu dezamăgită.
Parfumul lui Suskind trebuie să o citesc pentru ora de literatură universală. Am văzut filmul, mi-a plăcut foarte mult și cred că o să-mi placă la fel de mult și cartea. Sunt super entuziasmată pentru cartea asta.

Și cam ăstea sunt toate cărțile! Da, sunt o grămadă, trebuie să recunosc, dar hey, și citesc destul de mult. Ați citit vreo carte din cele de pe-aici? Și dacă nu, vreți să o faceți? Până tura următoare, blogul are acum și o pagină de facebook (unde ajung toate chestiile care mi se par mie interesante și au legătură cu cărțile).

7 comentarii:

  1. Sunt curioasă să îți aud părerea despre Numele vântului, pentru că eu nu m-am înțeles deloc cu personajul principal, motiv pentru care nici nu am terminat-o. Nu știu ce să fac cu ea acum... Vreau să citesc și eu Vânătorii de zmeie la un moment dat, am auzit numai lucruri bune, iar Zei Americani mi-i i-am cumpărat și eu recent și chiar sper să îmi placă.
    Lectură plăcută! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, eu tot ce știu de carte este că pune foarte mult accent pe acest personaj principal. Acum m-ai speriat! :)) Dar cu siguranță voi scrie o recenzie după ce o să o termin.
      Știu, Khaled Hosseini e destul de iubit, iar eu una am așteptări foarte mari.
      Oh, cred totuși că tu o să-i citești înaintea mea (sau cine știe), dar abia aștept să-ți aud părerea. Eu deja iubesc pe jumătate cartea asta, doar pentru că e Neil Gaiman și pare așa de faină.
      Mersi, la fel îți doresc și ție!

      Ștergere
  2. Am tot încercat să deschid postarea aceasta și după multe, multe, multe erori am reușit! ;))
    Ai un mailbox impresionant, Sara! :)) Nu ai stat deloc cuminte!
    Nu am citit nimic de mai sus, dar Murakami și Neil Gaiman mă intrigă. În ultima perioadă am citit cărți de psihologie practică, spiritualitate, dezvoltare personală și am devenit obsedată de Osho. Nu am mai pus mâna pe altceva de mult timp :)).
    Am lipsit o perioadă de timp din blogosferă și acum că m-am întors am multe de recuperat. Apropo, nu pot să îmi pun GFC pe blog și observ că unele bloguri nu mai au opțiunea asta, știi ceva despre asta?
    Lectură plăcută și o săptămână frumoasă îți doresc! Hugs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În primul rând, bine ai revenit! Mă bucur că te-ai întors!
      Nu, nu prea am fost cuminte din punctul ăsta de vedere. Recunosc că am o problemă, dar măcar cărțile pe care mi le cumpăr, știu măcar că sunt cărți pe care vreau și o să le citesc la un moment dat... Chiar dacă durează cam mult.
      Hm, cărțile de genul sunt foarte folositoare, iar atâta timp cât te ajută și îți plac, este foarte bine și așa! Nu am încercat nimic de genul, dar e posibil ca în viitor să o fac, verișoara mea mai mare îți împărtășește pasiunea :D
      În legătură cu GFC... Hm, nu sunt sigură dacă mai există. Ar trebui să apară sub numele de „Lista de persoane interesate”, atunci când vrei să adaugi un obiect, dar e posibil și să fi dispărut de tot, pentru că din ce în ce mai mult te cam forțează să depinzi de Google+. Nu știu, eu sper totuși să-l găsești (nu-s fană a schimbărilor forțate).
      Mulțumesc, la fel și ție! Hugs! <3

      Ștergere
  3. Agh, Sara! Ce frumuseți!
    Te invidiez în principal pentru Witcher și Demigod Files pentru că, probabil știi, dragostea mea pentru Percy Jackson e colosală! Cât despre The Last Wish, m-a tot bătut la cap fratele meu cu jocul, cu faptul că apar filme și cu faptul că mai ai are puțin și termină seria când eu nici nu le-am început! - A făcut rost de ele pe telefon.
    Lectură plăcută și aștept să văd ce recenzie postezi prima!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă simt în urmă, din toată postarea ta gigantică am citit doar Portretul lui Dorian Grey. Am citit Splendida cetate a celor o mie de sori, deci presupun că autorul va fi la fel de bun şi în Vânătorii de zmeie (sau aşa ceva mi-a zis o prietenă).

    RăspundețiȘtergere