24.07.2015

Citește o grămadă | Read-A-Thon


Salutare, dragilor! Vin cu o inițiativă care sper să vă entuziasmeze și pe voi la fel de tare cum mă entuziasmează pe mine. Este vară și deși sunt o grămadă de read-a-thon-uri în desfășurare, nici unul nu se prea potrivește cu programul meu. Așa că am decis să organizez propriul meu read-a-thon, în caz că altcineva ar vrea să mi se alăture! Surprinzător, m-am gândit mult la un nume potrivit, iar în cele din urmă am mers cu varianta românească pentru ”read-a-thon”, iar Citește o grămadă a devenit o cu totul altă treabă.

Când?
10-16 august. Începând chiar de la miezul nopții și ținând până la miezul nopții, avem la dispoziție o întreagă săptămână în care să citim cât ne ține inima (sau cât ne permite timpul).

Ce facem mai exact?
În mare, scopul acestui read-a-thon este ca fiecare persoană participantă să se simtă motivată să citească cât mai mult posibil, într-un timp relativ scurt. Fiecare persoană însă știe cel mai bine ce și cât poate citi în 7 zile, așa că fiecare persoană își alege numărul de cărți pe care crede că este în stare (sau speră) să-l atingă. Eu sunt aici drept persoana enervantă care să vă tragă de mânecă și să vă reamintească câte cărți necitite aveți.

Cum?
În caz că aveți nevoie de motivație sau vreți să fiți la zi cu ce fac ceilalți participanți, vom folosi #citesteogramada pentru orice tweet sau postare ce are legătură cu acest read-a-thon.

Dacă nu știți ce să alegeți să citiți pe durata acestui read-a-thon, vă vin în ajutor cu câteva sugestii:
  • citește un roman grafic, o bandă desenată, o manga (asta ar trebui să fie destul de ușor, având în vedere că se citește repede și ușor)
  • citește un volum care aparține unei serii (fie că este primul volum, sau o continuare, ține de tine)
  • citește o colecție de povestiri scurte sau o colecție de poezii (să nu ne plictisim de citit încontinuu din aceeași carte, rupem monotonia)
  • citește o carte scrisă de un autor pe care nu l-ai mai citit până acum
  • citește o carte pe care un membru al familei/un prieten o adoră
Eu zic că cinci sugestii sunt îndestulătoare. Bineînțeles, nu sunteți obligați să respectați aceste cerințe, ele sunt aici ca să vă ajute cumva dacă sunteți indeciși. Pot fi și mai puține, dar și mai multe cărți. Până la urmă, important este să citiți! 

Chestii extra
Eu voi posta în fiecare zi pe blog, pe twitter și pe facebook, ținându-vă la curent cu ce citesc și vă încurajez și pe voi să faceți același lucru, pentru o experiență cât mai plăcută (sper eu). United we stand, divided we fall, motto-ul social al acestui read-a-thon, de ce nu?

Există și un giveaway!! La sfârșitul săptămânii, un participant norocos va primi al doilea volum din Un cântec de foc și gheață, și anume Încleștarea regilor. Pentru că știu că e nevoie de motivație ca să începi o serie atât de mare. 

Ok, m-ar interesa...
Super! Cei care vor să participe la read-a-thon, să scrie un comentariu la această postare în care să menționeze că vor participa, plus link-uri la blogul și platformele sociale pe care are de gând să posteze update-urile referitoare la acest read-a-thon. Cei care nu lasă comentariu la ACEASTĂ postare, în care să menționeze că sunt participanți oficiali la read-a-thon, deși bineînțeles că încă pot citi și lua parte la read-a-thon, nu vor fi luați în considerare pentru giveaway.

Postările cu numărul de cărți pe care vreți să le citiți de-a lungul săptămânii, și care sunt aceste cărți, sunt încurajate și apreciate. Postările zilnice cu numărul de cărți/pagini citite sunt la latitudinea fiecărui blogger în parte. Împărțirea veștii pe diferite platforme sociale, deși este de dorit, nu este obligatorie. 

Important este ca fiecare participant să citească mai mult decât de obicei și să se simtă bine făcând-o! Dacă totul va merge bine, această experiență ar putea fi repetată la un moment dat, iar această inițiativă ar putea înflori și deveni ceva foarte drăguț. Aștept nerăbdătoare să văd cum o să meargă treaba și să vă citesc postările, iar până una alta, spor la citit!

19 comentarii:

  1. Asta sună așa drăguuț! Am avut și eu o astfel de inițiativă la un moment dat, dar timingul a fost foarte prost :)) Nu sunt sigură dacă voi participa, deși tare mi-aș dori. Ideea e că eu exact în perioada aia s-ar putea să fiu super ocupată, dar tot mă bate gândul să particip, ar fi motivațional pentru mine, mai ales că acum nu mai am chiar așa mult timp liber pe cât mi-aș dori. Dacă mă hotărăsc, voi posta pe blog cândva înainte ca read-a-thon-ul să înceapă.
    Drăguță ideea și cu giveaway-ul, seria e foarte bună, sper să fac rost de partea a doua a volumului trei curând, sunt curioasă să văd cum vor continua evenimentele, dar și un pic teamă :))
    Succes cu acest read-a-thon!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, știu că și eu fix în perioada în care ai avut tu inițiativa am fost ocupată ;; Dar, oricum, dacă îți faci timp, sper că vei putea să ni te alături! ~

      Ștergere
  2. Îmi place mult ideea! Pot să mă alătur? :3
    blog: http://mybookbasket.blogspot.ro/
    voi posta update-urile aici: https://www.facebook.com/ralusbookbasket
    și poate și aici: https://twitter.com/PrsRaluca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînțeles, mă bucur că există doritori!! Mai este destul de mult până când o să înceapă oficial, voi mai reveni cu update-uri ~

      Ștergere
  3. *crying* Dar sunt plecaaaaata atunci. Astept ziua in care cineva sa faca un read-a-thon intr-o perioada in care sa pot participa si eu...

    Frumoasa intitiativa, multa bafta in a citi cat ti-ai propus sau chiar mai mult! :3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău! Într-un fel știu ce zici, de obicei când eu vreau să particip, nu se întâmplă nimic, dar am încercat să aleg o perioadă cât mai acceptabilă, deși îmi pare rău că nu vei putea lua parte și tu.

      Mulțumesc! Voi scrie la un moment dat o postare și cu ce plănuiesc să citesc.

      Ștergere
  4. AICI SUNT!!
    Voi participa și voi posta updateuri pe blog cel puțin odată la 2-3 zile cât și pe o pagină de facebook nouă a blogului pe care, sper, o voi crea până atunci!
    Mult succes cu organizarea Sara și să sperăm că se vor strânge mulți! :3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc!! Abia aștept să văd ce plănuiești să citești și mulțumesc de participare și susținere! :3

      Ștergere
  5. Hei! Eu abia am apărut în blogsferă şi vreau şi eu să iau parte la read-a-thon, mai ales că e primul care chiar este într-o perioadă în care pot participa şi eu. O să postez aici, pe blog update-uri: http://circulcartilor.blogspot.ro/ Şi dacă tot pun un comentariu, trebuie să întreb: ai avut cumva un cont de wattpad Saravis? Citeam acolo o colecţie de short stories sau aşa ceva mai demult şi îmi plăceau foarte mult. ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit îți urez atunci! Mă bucur că vei putea să participi tocmai la read-a-thon-ul meu, iar având în vedere că este și primul, sper să ai o experiență faină cu el!
      Da, aia eram chiar eu. Ce vremuri antice și de demult, dar mă bucur să aud că-ți plăcea ceea ce scriam ~

      Ștergere
  6. Heeei, Sara!!
    Umm, aş vrea şi eu să particip. Blogul meu doarme şi încă nu vreau să îl trezesc, dar aş putea să folosesc twitter-ul meu cel foarte în paragină. Oh, şi nici nu trebuie să mă iei în considerare pentru giveaway.
    Sinceră să fiu nu prea ştiu cum o să fie săptămâna viitoare pentru mine şi dacă chiar o să pot, dar vreau să ies din reading slump-ul în care am intrat şi participarea la un read-a-thon sună tare drăguţ. :3
    Mă primeşti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînțeles că te primesc!! Până la urmă, tot ce vreau eu să fac prin acest read-a-thon este să aduc iubitorii de cărți mai aproape și să citim cât mai mult, deci normal că mi-ar face plăcere să participi și tu!! ~

      Ștergere
  7. Buna!As dori sa particip si eu,blogul meu este acesta: http://booksshelter007.blogspot.ro/
    Si o sa postez updateuri pe Facebook: https://www.facebook.com/JurnaleleVampirilor.Amurg?ref=hl
    Nu stiu inca ce o sa citesc dar o sa postez pe blog !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucuri că participi, îți aștept postarea și îți urez de-acum succes!!

      Ștergere
  8. Hei, particip și eu!
    Am făcut aici un post: https://jessiebooksworld.wordpress.com/2015/08/09/citeste-o-gramada-read-a-thon-2015/
    Nu cred că voi putea să postez update-uri, dar voi face la sfârșit un alt post despre cum m-am descurcat. Spor la citit! ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit printre noi :) Mulțumesc de postare!
      Nu e nici o problemă, abia aștept să văd cum o să te descurci :)
      Spor și ție la citit! ^^

      Ștergere
  9. tare si eu o sa postez, particip. am citit si ieri, am uitat sa te anunt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur, nici o problemă că ai uitat! Mă bucur că participi și spor la citit! ~

      Ștergere