15.04.2015

Top 5 Wednesday | Most Frustrating Characters


Ooh, o să fiu rea.

  1. Clary din Orașul Oaselor. Imposibilă copilă, ia mereu cele mai tâmpite decizii, i se pare okay să merite totul, chiar dacă ea e „așa bună de nimic”, sentimentele ei sunt un purice în vânt și simpla ei prezență mă freacă pe creieri. 
  2. Vin din The Final Empire. Una își tot repetă că e, face total opusul. Urăsc personajele care-și plâng singure de milă, numai ca pe urmă să se arate că sunt cei mai ce în mii de ani. Ugh. Deciziile ei sunt la fel de groaznice, încăpățânarea la fel... Copiii cărților din zilele noastre nu mai știu să și asculte?
  3. Personajul colectiv „noi” din Sinuciderea fecioarelor. Of, of. Bărbați obsedați de niște fete, care-și petrec întreaga viață având fantezii cu ele și sperând că așa rezolvă ceva. Mai sunt și americani cu gândire tâmpită, iar atitudinea lor față de niște ființe umane, „oh, fete hot, cu sutienul atârnând de nu știu ce”, este de-a dreptul scârboasă. 
  4. Katy H. din Să nu mă părăsești. Deși naratoare, nu mi-a transmis nimic. La fel de bine aș fi aflat ce era vorba de la tipa care prezintă știrile, sau de la un bolovan de piatră. Nu are pic de conștiință proprie, acceptă totul așa cum i se dă și chiar și când se luptă, o face doar așa, să nu stea degeaba. Nu am putut să o suport deloc, și e cu atât mai frustrantă cu cât îmi aduce aminte de o eu de 10 ani.
  5. Naratorul din Corigent la limba română. După ce că e cea mai stupidă carte pe care am citit-o vreodată, naratorul ăsta (nu mai țin minte dacă în carte ia același nume al autorului, care zice că ar fi nu fel de autobiografie) parcă nu gândește. Nu ia în calcul consecințele acțiunii sale, iar când totul se duce de râpă, bineînțeles că e vina altcuiva. Stupidă carte, stupid personaj. Ugh.
Și asta a fost. Per total, nici cărțile în care se regăsesc aceste personaje nu mi-au plăcut în mod special (cu excepția, să zicem, a The Final Empire), însă vreau să vă reamintesc că ăstea sunt doar sentimentele mele, iar dacă ale voastre sunt diferite, vi le respect, așa cum mă aștept ca și frustrările mele să fie respectate. 

6 comentarii:

  1. Eu stau cât mai departe de Cassandra Clare, pur și simplu după atâta timp sunt convinsă că nu e pentru mine, și mi se pare distractiv că la un moment dat și niște fani ai ei s-au plâns pe goodreads când se anunțase nu știu ce carte a ei care trebuie să apară. M-am distrat atunci :))
    Și pe mine m-a cam enervat Vin, se plânge prea mult prin al doilea volum pentru gustul meu. Asta plus faptul că personajul meu preferat e mort sunt motivele pentru care nici acum nu am citit al treilea volum, chiar dacă încă mai sunt curioasă să aflu cum se termină. Poate într-o bună zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O decizie foarte înțeleaptă, țin să adaug. Nu mă impresionează cu nimic, iar tot hype-ul de care are parte mă face să-mi pun unele întrebări...
      Eu nu am citit decât primul volum, dar eram sigură că o să devină și mai rău în al doilea. Mișto. Eu din păcate am rămas în urmă cu seria, sper să remediez cumva situația.

      Ștergere
  2. O, Doamne... cineva, finally! Clary e asa de enervanta, credeam ca sunt printre putinele persoane care crede asta. Am citit doar primul volum si imi venea sa o lovesc cu ceva in cap...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu tot doar primul volum, după așa o experiență nu mai vreau și continuarea. Eu efectiv trebuia să mă opresc din citit ca să urlu „proasto” și alte cuvinte cam prea colorate...

      Ștergere
  3. Te simt la faza cu Clary. Cred că seria aia mi-a declanșat antipatia asta față de majoritatea cărților YA... Să nu uităm că tipa are gen 15 ani și nu știa să alerge, dar a doua zi se lupta deja cu demonii pe tocuri. (da) E interesant cum este considerată una dintre cele mai bune serii pentru adolescenți.
    Dar să nu încep cu asta, am trecut peste faza în care comentam despre Instrumente Mortale la fiecare postare. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel, cam așa a fost și la mine: declanșatorul final a fost Orașul Oaselor. „Interesant” gen foarte trist. Având în vedere cât de mult YA apare pe piață, oamenii care au citit doar YA nu o să mai încerce probabil niciodată altceva în afară de acest gen. Și nu zic că e rău, dar puțină diversitate înseamnă atât de mult când începi să diferențiezi calitatea unei cărți.
      Of, să fiu sinceră eu sunt mereu gata să trec printr-o rundă de vorbit de rău seria asta. Ugh.

      Ștergere