22.04.2015

Top 5 Wednesday | Books That Feature Traveling


Încerc să mențin topurile ăstea cât mai variate cu putință, nu vreau să repet în fiecare săptămână aceleași cărți, dar puțin inevitabil cu lista mea scurtă de cărți citite. I will try my best.

  1. Legendele Clanului Otori de Lian Hearn. Personajele umblă o lume întreagă, încercând fie să o unească, fie să o dețină, fie să o cunoască. A fost fascinant să citesc despre acele călătorii, mai ales că fiecare teritoriu avea ceva specific, și nici traseul nu era chiar atât de plictisitor. Este oricum o serie pe care eu o iubesc mult, iar descrierile locurilor nu au făcut decât să mi-o facă și mai dragă.
  2. Pacific Rim: The Official Movie Novelization de Alex Irvine. Cred că mare parte din voi știu de film, este unul din preferatele mele și la momentul actual. Îmi place să cred că, pe lângă călătoritul în roboți gigantici și pe coaste atacate de moștri, povestea în sine este călătoria umanității. 
  3. Visătoarele de Alexandra Ares. Să urmezi visul american înseamnă să riști, să fii rănit, să treci peste răni și să călătorești cu sufletul și mintea deschisă. Mi-a plăcut mult cartea până la un punct, în mare exact secvențele de călătorie au fost și cele interesante, mai ales că se punea accent și pe modul în care două persoane pune împreună reacționează pe durata unei călătorii necunoscut de lungi.
  4. În căutarea oii fantastice de Haruki Murakami. Având în vedere că protagonistul romanului caută o oaie fantastică despre care știe prea puține, indiciile îl poartă de-a lungul Japoniei, în locuri pe care nu credea că le va vedea vreodată. Iar atitudinea lui liniștită se potrivește de minune cu legănatul plăcut al trenului.
  5. Alchimistul de Paulo Coehlo. Universul conspiră pentru îndeplinirea dorințelor tale, dar asta nu înseamnă că poți sta închis în casă și spera că fantome o să-ți bată la ușă, înmânându-ți exact ce vrei. Trebuie să ieși, să umbli, să cauți cu disperare, crezând și tu că odată și-odată, visele devin realitate. Călătoriile până la urmă, pot fi un vis necunoscut de-asemenea.
Și asta e lista mea pe săptămâna asta! Ce citiți momentan? Eu mă lupt în final cu „Sanctus”, după un an de când am început-o prima oară. Merge încet, mereu când îmi zic că o să citesc, se ivesc alte lucruri de făcut, haha. 

4 comentarii:

  1. Îmi place mult imaginea, îmi amintește de mine la metrou cam în fiecare zi :)
    Pacific Rim încă mi se pare super! L-am văzut de două ori în cinema, și cred că sunt de acord cu tine, când zici de călătoria umanității. Trebuie să citesc și eu la un moment dat "În căutarea oii fantastice", că a tot apărut pe blogul tău, plus că e Murakami.
    Sunt curioasă ce o să ai de zis de "Sanctus", am tot auzit de ea prin 2014, dar în mod ironic tot nu știu despre ce e vorba exact :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-am zis că se potrivește perfect cu subiectul, hehe.
      Eu nu l-am prins la cinema, dar de două ori și eu l-am văzut, deși mereu mai revăd secvențe preferate când mă apucă dorul. Cartea aduce niște informații tare drăguțe în plus, și dacă ești fan, cred că ți-ar plăcea. Mereu laud oaia fantastică, dar sunt și foarte subiectivă, având și un loc foarte special în inima mea.
      O am de Paștele trecut și e așa de greu să mă conving să mă reapuc de o carte lăsată în urmă de atât de mult timp, of of. Eu am auzit numai lucruri bune de ea până acum, am trecut puțin de jumătate, dar încă aștept să mă impresioneze-impresioneze.

      Ștergere
  2. Iubesc cărțile care îmi aduc aminte cât de plăcut este să călătorești! Interesant top, dar ca de obicei, nu cunosc cărțile despre care ai scris tu.
    Aghh, vreau atât de mult În căutarea oii fantastice, dar de fiecare dată când intru într-o librărie, uit complet de ea. (dar lipsa ei de pe rafturile librăriei, pentru că de obicei o au undeva în depozit ca orice carte care nu e Fifty Shades, nu mă ajută)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De obicei asta îmi și place să se întâmple, să fiu sinceră, să recomand cărți de care fie 1) nu vorbesc eu de îndeajuns 2) nu vorbesc nici alții îndeajuns.
      Ah, cunosc sentimentul. Dintr-o mare de cărți, cam greu să te hotărăști ce vrei, plus că e foarte greu să te mai și ții de-o listă. Eu mă mir că nu a fost totuși mai mare hype-ul cu Fifty Shades the movie, dar și apreciez asta.

      Ștergere