30.04.2015

| April Wrap Up |

Rafturile bunicii

Hello! Este sfârșitul lunii, ceea ce înseamnă că încerc să mă gândesc cum să organizez postări care se strâng și câte cărți am citit. Pentru că luna trecută a fost cam slăbuță din punctul ăsta de vedere, mi-am propus să citesc mai mult în aprilie, mai ales pentru că a fost și o lună super lejeră cu școala. În cele din urmă am atins numărul de 7, acceptabil (deși eu mi-aș fi dorit și mai mult, of):
  1. The Titan's Curse de Rick Riordan și al treilea volum al seriei. Puteți vedea cât de greu merge cititul seriilor pentru mine, pur și simplu altceva îmi distrage atenția. Oups. Oricum, în acest volum apar o grămadă de personaje noi, mi-au plăcut cam toate, plotul principal devine și mai interesant, iar eu mă îndrăgostesc și mai mult de tot ce înseamnă seria asta. Mă simt copilă entuziasmată din nou și nimic nu e mai bun la a te face să-ți dorești aventură ca o serie middle-grade. 5/5
  2. Mechanica de Betsy Cornwell. Am primit o copie în format ebook pentru recenzie. Eu sunt o fană uriașă a acestei autoare, îmi place mult de ea și ca persoană și mă bucur enorm că am apucat să citesc această carte înainte să fie publicată (4 August!!). Un retelling minunat după Cenușăreasa, cu teme feministe și o grămadă de sfaturi foarte, foarte folositoare, m-am îndrăgostit total de Mechanica. 5/5
  3. Jocurile foamei de Suzanne Collins, primul volum al seriei deja foarte bine cunoscută. Am fost plăcut surprinsă de cât de mult mi-a plăcut tot ce s-a întâmplat pe-acolo și mă bucur că am reușit în sfârșit să văd ce e cu această lume distopică. Aștept și mai multe lucruri bune de la serie, 4/5
  4. Gazda de Stephenie Meyer. Cred că am vorbit deja o grămadă despre cartea asta și cât de mult mi-a plăcut și mă îndoiesc că este cineva mai surprins ca mine că am început să citesc atât de mult ya și să mă bucur de gen. Oricum, cartea asta a sucit ceva în mine și mi-a frânt inima cu unele pasaje. 5/5
  5. An Unnecessary Woman de Rabih Allameddine. A apărut de curând și traducerea la noi, și tocmai mica publicitate pe care am văzut-o în jurul ei și descrierea m-au făcut să-i dau o șansă. Plăcut surprinsă și extrem de tristă, am păstrat citatele din această carte adânc undeva în inima mea, asigurată că lumea cărților este universală. 4/5
  6. The Truth About Forever de Sarah Dessen. Hmm, poate că uneori destinul face ca lucrurile să fie bine în cele din urmă, pentru că după ce am cumpărat cartea asta păcălită fiind de o copertă frumoasă și o descriere simpatică, am primit o carte care nu mă atrăgea.... Și care totuși a sfârșit prin a primi iubirea mea. Cel mai probabil și pentru că a reprezentat tot ce aveam nevoie să citesc la momentul respectiv. 4/5
  7. Sanctus de Simon Toyne. În sfârșit, după mai bine de un an de când am început să o citesc, am și terminat cartea asta. Wow. Din păcate nu am putut să o apreciez la adevărata ei valoare literară pentru că temele religioase mă călcau pe toți nervii, iar capitolele scurte și trecerea de la un personaj la altul cu fiecare capitol făcea totul să fie cam confuz, mai ales pentru mine? Dar sfârșitul. Oh Doamne, am iubit și am urât sfârșitul atât de mult. #feministă În cele din urmă, 3/5, cu o recenzie care nu o să vină pentru că după un an, nu prea mai ai chef să vorbești de o carte.
Momentan citesc How We Weep and Laugh at the Same Things, cărticică de esee din colecția Little Black de la Penguin. Speram să o termin azi, având în vedere că are cam 50 de pagini, dar am fost ocupată azi și oups, nu s-a mai putut. În același timp, mai am... multe cărți începute cu care sunt într-o bătălie continuă, dar e acceptabil. Am chef să citesc Murakami totuși, deci s-ar putea ca una din cărțile lui să fie următoarea pe care o voi căra după mine. Voi ce mai citiți? Cum a fost aprilie pentru voi? 

9 comentarii:

  1. Se pare că tu citești din ce în ce mai mult, eu nu știu cum să fac asta, oricum media mea pe lună e de 4-5 cărți, rar depășesc numărul. Și mă mai uit și la booktuberi dintre cei care citesc incredibil de multe cărți într-o lună...
    Sunt curioasă să aflu ce carte de Murakami vei citi, și opinia de la final bineînțeles :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu efectiv îmi bag cărți pe gât. Plus că nici nu prea fac altceva în afară de a sta degeaba? Așa că încerc să citesc în timpul liber pe care-l am. Am și eu booktuberi pe care-i urmăresc cu câte 15-17 cărți și doar... wow. Clar e că e nevoie de o dedicație de care încă nu sunt gata să dau dovadă, haha.
      M-am tot gândit și inițial voiam să citesc „Underground”, dar mi-am zis că având în vedere că e mai mult muncă documentară cu privire la un eveniment real și eu vrând să citesc ceva tipic Murakami, m-am hotărât să citesc „Iubita mea, Sputnik”. Cu siguranță voi veni cu o recenzie!

      Ștergere
  2. Eu am citit, surprinzător, 4 cărți; asta în comparație cu luna martie în care am citit doar una. :))
    Oricum, mă mir sincer că ai citit atâtea cărți YA și ai doar o carte cu rating sub 4 stele. Și da, cărțile lui Rick Riordan te fac să dansezi de entuziasm! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi fiecare își știe cel mai bine programul, deci eu te felicit pentru cele 4 cărți citite!
      Daa, din punct de vedere al notelor pe care le-au primit cărțile citite, aprilie a fost o lună foarte bună! Deși mie mi s-a părut foarte lungă, entuziasmul pentru cărțile de la începutul lunii a cam dispărut între timp, din păcate. Am și avut chef de lecturi mai simple, care să nu ceară prea mult de la mine, de unde și numărul mare de YA. Abia aștept să continui cu cărțile lui Rick Riordan, deși încă mă întreb când o să se întâmple asta, hah.

      Ștergere
  3. Eu de când am început a 12-a, nu mai țin cont de numărul de cărți pe care le citesc în fiecare lună. :)) Mă bucur atât de mult că ți-a plăcut "Gazda"! Eu am iubit-o, este extrem de diferită față de Twilight, și aici nu mă refer la creaturile de acolo și din aceasta, ci pur și simplu, cum a fost construită întreaga carte. Cu toate că filmul nu mi s-a părut chiar cine știe ce. M-am gânsit să mă apuc (câdva) și eu de "Jocurile foamei", dar câte cărți am în plan să citesc, până să ajung la trilogia asta, va dura ceva. :)) În rest, de celelalte trei cărți nu am auzit, dar par interesante.

    Observ că Murakami cam plutește în aer, de la o perioadă. :)) Eu încă nu mă încumet să mă apuc (din nou) de el.

    În rest, felicitări pentru cărți, mă bucur că ți-au plăcut toate, și lectură plăcută cu celelalte. Și, da, rafturile bunicii tale îmi plac foarte mult. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai liniștită, cred că așa o să fiu și eu la anul :)) Eu am în minte scene din carte și mereu mă gândesc la replici și chestii, nu știu, a fost o carte foarte emoțională pentru mine și am găsit o grămadă de lucruri la care nu mă așteptam și a fost cea mai plăcută surpriză de la o vreme încoace. La film nu vreau să mă uit că o să-mi șteargă toate impresiile legate de personaje și locuri și nu vreau (deși în același timp vreau?? ugh, probleme probleme). Ei, oricând o să se întâmple să citești Jocurile Foamei, eu sper că o să-ți placă!

      Nu știu, probabil că trecerea asta rece-cald duce cu gândul la Murakami, e genul de autor care face treceri dintr-o lume în alta?? Nu întreba, nici eu nu știu la ce m-am referit cu asta.

      Mulțumesc frumos! În poză nu sunt rafturile în întregime, dar probabil tura următoare voi face poze mai bune (și mai întregi). Lectură plăcută și ție!

      Ștergere
    2. Ha-ha, am uitat să număr! Nu sunt trei pe care nu le cunosc, ci cinci. Acum, după ce am recitit comentariul, am văzut. :))

      Ștergere
  4. Eu am citit Jocurile foamei, iar singurul lucru ok pe care l-am luat din carte a fost ideea de ,,sacrificiu'' că în rest am fost dezamăgită de serie. Bineînţeles, vol 2 mi se pare cel mai bun, dar al treilea este ca nuca în perete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu, pe mine m-a captivat seria și am avut și respect mai mare de când am aflat că e inspirată de mitul lui Tezeu. Mi s-a părut interesantă asocierea.
      Ugh, acum sunt curioasă să văd ce o să cred și eu de volume!

      Ștergere