04.03.2015

Top 5 Wednesday | Books You'd Save in a Fire


Am furat imaginea de la Leontina pentru că este mult prea faină și potrivită cu tema aleasă. Și acum, pentru că subiectul e destul de evident din titlu, merg direct la cărțile pe care le-aș salva:

  1. Solanin de Inio Asano. Manga asta mi-a schimbat viața, m-a dat peste cap și m-a învățat o grămadă de lucruri. Are de toate, printre care și o artă interesantă, și este atât de reală că doare. Nu m-aș vedea cum sunt azi fără manga asta, să fiu sinceră. Și știu că sună ca o exagerare, dar nu mint. Iubesc tot ce e legat de ea, iar faptul că o dețin, că pot să o ating mereu când simt nevoia de susținere mă face foarte fericită. Clar aș salva-o dintr-un foc, mai mult ca suport moral pentru ce ar urma după foc. {We've got no light of hope in our future. Nothing is going to happen. Our lives will be dull as rocks. Maybe it's a life full of boring happiness. But I don't wanna be an adult who pretends to be satisfied with it.}
  2. Circul nopții de Erin Morgenstern. Din motive evidente. Este cartea mea stand-alone preferată, ador tot ce ține de ea, iar copia mea are urmele a mulți cititori și a multă iubire. Îmi este foarte, foarte dragă și clar e pe lista mea de priorități. {You cannot stop thingsYou can only be prepared for them to happen.}
  3. Moștenirea, volumul patru din seria cu același nume, de Christopher Paolini. Este volumul meu preferat din serie, iar dacă ar fi să mai rămân doar cu unul singur din toată seria, atunci ăsta ar fi. Chiar dacă ca poveste de cum a ajuns în mâinile mele e mult mai sec decât celelalte. {It's impossible to go through life unscathed. Nor should you want to. By the hurts we accumulate, we measure both our follies and our accomplishments.}
  4. În căutarea oii fantastice de Haruki Murakami. În lista de săptămâna asta am scris în general cărți care au o valoare sentimentală pentru mine, iar având în vedere că url-ul meu e inspirat de această carte, spune ceva. Este de-asemenea și prima carte pe care am citit-o de la Murakami și doar ea a fost de ajuns să mă convingă că este unul din autorii mei preferați și că vreau să citesc tot ce a scris el vreodată. {My biggest fault is that the faults I was born with grow bigger each year.}
  5. Fahrenheit 451 de Ray Bradbury. Alegerea asta e mai mult pe principiu, pentru că nu cred că aș putea să las în urmă, într-un foc, o carte care critică fix arderea cărților. {Don't ask for guarantees. And don't look to be saved in any one thing, person, machine, or library. Do your own bit of saving, and if you drown, at least die knowing you were heading for shore.}
Îmi place ideea topicului, dar în același timp nu-mi place, pentru că mă face să mă gândesc la chestii nașpa care s-ar putea întâmpla și nu, nu mersi. Să sperăm că nu vom afla niciodată dacă chiar astea ar fi alegerile mele. 

7 comentarii:

  1. Eu cred că dacă chiar ne-ar lua casele foc, cărțile ar fi ultimul lucru la care ne-am gândi, cel puțin eu așa aș face. Dar nu vreau să mă gândesc la asta.
    Trebuie să citesc și eu În căutarea oii fantastice, am auzit de prea multe ori de ea de la tine, m-ai făcut curioasă :)
    Îmi plac muuult citatele pe care le-ai ales! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sigur, asta se aplică la toată lumea cred, dar din nou, nu e un topic prea plăcut, deci mda.
      Dacă nici menționarea super frecventă a cărților mele preferate nu mai reușește să convingă lumea să le citească, atunci nu știu ce. Sper să-ți placă!
      Mersi! :)

      Ștergere
  2. de unde iei .."leapsa" asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Există un grup pe goodreads în care apar temele: https://www.goodreads.com/group/show/118368-top-5-wednesday
      Sper să-ți placă și cele care urmează!

      Ștergere
    2. si poate sa o preia oricine? chiar daca nu are un blog destinat numai cartilor?

      Ștergere
    3. Da, sunt destul de sigură că o poate prelua oricine, deci nu-ți face griji :) Liniștit.

      Ștergere
    4. multumesc >:d<

      Ștergere