18.03.2015

Top 5 Wednesday | Bookish Habits |



În primul rând, scuzați-mi absența de pe-aici. Am intrat într-un reading slump din care încerc să ies cu mult optimism și momentan am devenit și preocupată de alte lucruri (despre care voi vorbi doar când o să știu sigur că pot fi duse la bun sfârșit). Până atunci însă, so vorbim de obiceiurile mele.
  1. Alegerea unui semn de carte este foarte importantă pentru mine și este și primul lucru pe care-l fac atunci când aleg ce să citesc. Fie că se potrivesc ca și culoarea, ca și subiect sau așa am simțit eu că trebuie potrivite cartea cu semnul de carte... Dacă nu fac asta, nu mă simt bine. Momentan, semne de carte particulare am pentru seria Un cântec de gheață și foc, unde folosesc semnul pe care l-am primit odată cu primul volum, și mereu le pun combinate, și încă unul drăguț de la Cărturești atunci când citesc cărți cu și despre magie. Semnele cu citate de la Libris le folosesc pentru cărțile de non-ficțiune, Și sunt sigură că mă mai pot gândi la exemple, dar da, obiceiul numărul 1 este alesul unui semn de carte potrivit.
  2. Nu citesc niciodată cărți de același autor una după alta. Mă plictisesc, stilul autorului ajunge să mă plictisească indiferent cât de interesantă e povestea și prefer să mai aștept între cărți (chiar și cele ale unei serii), decât să ajung să evit pentru ani un autor care poate altfel mi-ar fi plăcut.
  3. Însemnez citate. Nu sunt decât câteva linii în fața rândurilor care mi-au atras atenția, dar mi-a intrat în obișnuință. Fac deja chestia asta de aproximativ 2 ani și mi se pare interesant să recitesc sau să răsfoiesc o carte de pe la începuturi și să văd ce mi-a plăcut atunci. Am mereu o dovadă a gusturilor mele de la o anumită vârstă, 
  4. Ating cartea mult, mai ales dacă e a mea și o dețin. Pur și simplu o închid, mă uit la copertă și încep să o mângâi. Ceva gen: puiul mamii, pui, de ce naiba ai personaje așa interesante? sau Of, of, mă omoară acțiunea din cartea asta așa cum omoară autorul personajele.
  5. Îmi place să ascult muzică când citesc. Nu se întâmplă pe cât de des mi-aș dori, mai ales de când mi-am stricat căștile, dar eu am nevoie de un sunet de fundal orice aș face. Iar dacă acel sunet e o melodie, cu atât mai bine mă pot concentra, iar de obicei și ajung să asociez melodia pe care o ascult mult pe repeat (ce sunt playlisturile?) cu o anumită secvență din carte, care-mi rămâne întipărită în minte. Tocmai de-aia, All About Us de la Birdy e melodia pentru Murtagh și Nasuada din Eragon; Fall Out Boy- Immortals și Ellie Goulding - Outside sunt melodiile pentru primul volum din seria Mistborn, iar Let Her Go de la Passenger e cea care se potrivește cu Flori pentru Algernon. Poate am și eu memorie auditivă, cine știe. 
Oricum, ăstea sunt? Cred că am fost destul de pe lângă și sunt sigură că mai fac și o grămadă de lucruri pe care nu le realizez. Eh. Până nu trec peste starea asta de blocaj pe care o am, nu sunt sigură că voi apuca să fiu prea prezentă pe-aici. Of.

5 comentarii:

  1. Nici eu nu citesc cărți ale unui autor/serii una după alta, dar au fost și excepții, când chiar trebuia să știu ce anume urma, nu am putut aștepta. De ceva timp am început și eu cu citatele, dar nu la fiecare carte, depinde. Sunt momente în care sunt atât de concentrată pe poveste, că nu mai văd și citatele care ar fi interesante :))
    Eu însă nu pot citi cu muzică în urechi, mă încurcă versurile, ceea ce e un pic în contradicție cu ce fac mai nou cât merg spre facultate. Eu nu pot fără căștile din urechi cu muzica dată la maxim și mi-e prea lene să o opresc când citesc așa că pur și simplu o dau foarte încet, gen zgomot de fundal, dar fără să se înțeleagă versurile prea bine.
    Sper să îți treacă acel reading slump curând, chiar vreau să știu ce vei crede despre vol 2 din Game of thrones(mereu îi uit titlul), mie primul mi se pare din ce în ce mai interesant, sunt pe la jumate, unde m-am cam blocat din motive subiective, dar o voi termina anul ăsta, sper :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și la mine au existat câteva excepții și le înțeleg, în general atunci când vine vorba de serii foarte lungi, dar nu pot citi cărți separate de același autor una după alta.
      Mai am cam 250 de pagini rămase, o să încerc să prind din urmă timpul pierdut în weekend și sper să și reușesc ceea ce-mi propun.
      Important e să-ți placă! Când o termini... asta contează mai puțin.

      Ștergere
  2. Si eu am citit cartea Pe aripile vantului pe muzica si multe detalii din ea mi-au ramas imprimate in minte. Dragut obiceiul cu mangaiatul cartii ca pe un animalut dragut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar ajută să asociezi diferite momente cu o melodie.
      Mersi :)

      Ștergere
  3. Si eu sunt intr-un reading slump urat, sper sa-ti treaca repede.
    Eu citesc rar o carte cu muzica de fundal. Semnul de carte chiar este important, fac si eu acelasi lucru si ma gandeam ca sunt singura care face ca o nebuna pentru un semn de carte...
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere