29.03.2015

| March Favorites |

Pentru că mai sunt doar două zile până se termină luna și cel mai probabil nu o să mai găsesc cine știe ce preferate între timp, scriu și public postarea de pe-acum. Încă mai am speranța că voi termina A clash of kings înainte să se termine luna, deci wrap-upul va veni normal. Mai degrabă doar mă doare inima să știu că neglijez blogul (încerc totuși să fiu activă pe blogurile altora, haha). Luna asta mi s-a părut foooarte lungă, am făcut o grămadă de chestii și încă mă gândesc de unde să încep.

Pe planul de citit stăm rău spre foarte rău; am intrat într-un reading slump, iar cartea preferată de luna asta este Sea of Monsters, al doilea volum din seria Percy Jackson. Ador personajele, iubesc acțiunea și modul în care autorul îmbină mitologia cu zilele noastre și mă distrez de minune citind din seria asta.

În schimb, am văzut o grămadă de filme, seriale și anime-uri, pentru că altfel internetul mă plictisește. Rareori se întâmplă să nu-mi placă o chestie cinematică, de obicei eu trăiesc acțiunea, nu doar o privesc, însă din păcate de această dată nu voi vorbi decât de un film și un serial, deși numărul real de chestii la care m-am uitat e mai mare de-atât, clar nu intră la preferate.


Împreună cu Katerina am văzut Paddington! Ce film incredibil de adorabil și de drăguț! Un urs mititel venit la Londra, în căutare de adăpost și o nouă viață, descoperă că englezii nu sunt așa de primitori precum i se spusese lui. Și în același timp, ursul nostru are și un șoc cultural, neînțelegând cum funcționează lucrurile din jurul lui. Adorabil și amuzant, îl recomand cu căldură tuturor ce au nevoie și de ceva drăgălășenie în viața lor.
Serialul care mi-a atras atenția luna asta a fost New Girl. Am vrut să-l văd de o grămadă de timp; o artistă foarte faină făcea fan-art la serialul ăsta, iar într-o după-amiază fără teme l-am descărcat și am început să mă simt. Și e amuzant, mă distrez de minune uitându-mă la el. Însăăă, sunt multe glume sexuale și destule idioțenii, rar întrerupte de momente chiar drăguțe, deci dacă nu sunteți okay cu asta, atunci nu este pentru voi. Dacă însă hotărâți totuși să-i dați o șansă, atunci vă rog uitați-vă în întregime la primul episod, pentru că primele 5 minute sunt doar secondhand embarassment.


În continuare, trecem la anime! Doar ăstea trei le-am văzut, dar toate mi-au plăcut la nebunie și merită să fie în lumina reflectoarelor, măcar pentru câteva rânduri. Efectiv luna asta poate fi descrisă ca fiind luna în care tot ce iubesc a fost amestecat în forme de entertainment.
Shigatsu wa Kimi no Uso e un anime pe care cred că mulți din cei ce au tumblr fixat (și) pe astfel de subiecte îl știu. Este foarte iubit de persoanele de pe dash-ul meu, o grămadă de prieteni mi l-au recomandat și au zis că sigur mi-ar plăcea, și sinceră să fiu, nu știu ce am făcut până acum! Avem un tânăr băiat, un adevărat geniu la pian încă de pe când avea cinci ani, care însă acum, la 14 ani, nu mai poate cânta în fața unui public, și o tânără fată ce cântă la vioară și ce, odată intrată în viața băiatului, îi colorează viața. Am adorat discuțiile metaforice din Shigatsu wa Kimi no Uso, am iubit cât de colorată și frumoasă e grafica, iar muzica clasică adăugată datorită temelor anime-ului a fost un plus. Am o slăbiciune (și veți vedea că am multe, de fapt) pentru anime-uri ce au ca subiect muzica (vezi Nodame Cantabile, pe care încă-l iubesc ani și ani după ce l-am văzut prima oară) și pentru iubirea tânără și pură și pentru viața de școală portretizată bine și genul ăsta de lucruri. Personajele, în afară de unul sau două, au fost incredibil de adorabile, au avut emoții așa puternice în adâncul inimii lor, o dorință care-i împingea mereu să facă mai mult și mai bine. M-am simțit așa de motivată cât m-am uitat la acest anime! Cu siguranță genul de poveste care te face să-ți spui „Îmi voi urma visele, chiar dacă mă omoară!”. Și am adorat asta.
Zankyou no Terror este un anime care a apărut în vara lui 2014 și de care m-am lăsat după ce am intrat într-un blocaj pentru câteva luni, în ciuda faptului că l-am adorat cu întreaga mea ființă. În Zankyou, avem doi tineri teroriști, Sphynx, ce adoră să poarte măști de roboți și să creeze ghicitori care au legătură cu mitologia, ca poliția să le rezolve înainte să-și detoneze bombele. Sună fain? Ei bine, da, pentru că este! Am iubit anime-ul ăsta încă de la primul episod, e amuzant și plin de acțiune, iar toată mitologia adăugată nu a făcut decât să fie totul și mai fain pentru fana din mine. Iar personajele sunt așa de iubibile! Chiar dacă nu le înțelegi în întregime, le iubești. Anime-ul ăsta ste făcut să te țină interesat de poveste și mereu cu sufletul la gură. Grafica este foarte plăcută (eu una ador stilurile ăstea mai neconvenționale și cred că se potrivește de minune cu vibe-ul pe care încearcă să-l dea povestea), iar muzica este superbă, genul acela care te lasă cu lacrimi în colțurile ochiului. Iar eu aparent mă dau în vânt după anime-uri care nu au parte de faima pe care o merită, cum e cazul și aici. Mă îndoiesc că mulți oameni au auzit de acest anime (sau poate că da, tumblr se pricepe la împrăștiat entuziasm - și totuși, cine a auzit de Uchouten Kazoku sau Kyousougiga?), însă dacă i se dă o șansă, e imposibil să nu te facă cel puțin semi-curios. S-a terminat puțin prea brusc, prea rapid (pot să am 200 de epsoade despre viața lor înainte și după?) pentru gustul meu, dar asta e.
Death Parade sau iubirea vieții mele din ultima perioadă. L-am adăugat la preferate, ieri a apărut ultimul episod... Și lăsați-mă să vă spun că este unul din cele mai unice, bine făcute și mind-fuck anime-uri pe care le-am văzut de mult timp (2 ani, dacă e să fim exacți). Nici nu o să vă zic elemente de plot, o să vă spun doar că o să iubiți ideea și personajele, opening-ul e unul din cele mai catchy și  cu însemnătate cântece pe care le-am întâlnit (căutați o traducere, eu îl ador). Pur și simplu îți intră pe sub piele, are niște motive extraordinare, subtilități care-ți cer toată atenția și elemente de psihologie umană care fascinează. Nu-mi pasă că nu e stilul vostru sau că sunteți ocupați, trebuie să vă uitați la acest anime.

P,S: În caz că vreți să fiți la curent cu ce anime-uri văd și cu ce manga citesc, aici e contul meu de anilist.


Ok, dacă cumva există o cafenea Come Back la voi în oraș, faceți-vă favoarea de a vă cumpăra o gogoașă. Merită fiecare ban, este o delicatesă de chestie bună și nu am cuvinte să spun cât de mult o ador. Tot în legătură cu mâncarea, mi-am luat această cană foarte drăguță. pe care o car cu mine la școală. De obicei, amestec iaurt, fulgi de porumb, unt de arahide și sare (eventual, fiecare după gust), și ăsta îmi e micul dejun. E delicios, ador gustul, iar pe cană mi-am lipit câteva stickere făcute de my senpai, care sunt extraordinare și pe care le ador.



Luna asta mi-am luat o grămadă de make-up, pentru un proiect de care, din nou, nu voi vorbi până nu e sigur. Daar, voi vorbi doar de acest eyeliner care-mi salvează viața în fiecare dimineață. Știu doar că e relativ ieftin, se găsește în orice magazin cu prostioare/chinezării, dar face minuni. Îmi place mult cum desenează linia și nu am avut probleme cu el până acum. Recomand. Cutia lui e negru-gri cu niște linii/valuri turcoaz, în caz că dați pe undeva de el. Mie-mi place mult. 


Iar aici sunt câteva dintre comorile lunii ăsteia: Numărul 8 din revista CosplayGen, revistă internațională și super cunoscută și care are un editor român. Ador revista, e de super calitate și se merită banii. Interviurile sunt interesante, găsești și tutoriale în caz că vreodată vei dori să-ți faci singur anumite lucruri pentru cosplay, și per total este foarte bine făcută. Eu colecționez numerele, merge cam greu (numerele de la început sunt o raritate, sighs), dar măcar merge. Pe urmă, dragonul mi l-am cumpărat după ce l-am văzut la un magazin din orașul meu natal; nu m-am putut abține. Mi se pare interesant, are o expresie faină, îmi plac culorile, iar locul lui în acest moment e în fața cărților din seria lui nenea Martin. Puiul l-am luat doar pentru că se apropie Paștele și îmi plac puii ăștia pufoși. Mai poartă și mov, nu mă puteam abține! 

Vestea lunii ăsteia a fost: toți urșii polari sunt stângaci. Este dovedit științific că sunt înrudită cu animalele de care-mi e frică. Super. 

O să recomand o fată care este incredibilă, și anume luluko (websiteinstagramblogfacebook). Face cosplay, împarte tutoriale cu întreaga lume și este plină de optimism și păreri care ajută comunitatea. Mă simt mereu motivată când o văd, îmi dă speranță, iar oamenii buni sunt așa de importanți în lumea în care trăim. Ador să-i citesc postările de pe blog și să văd ce mai postează pe instagram. Vorbind de instagram, la fel de obsedată de el sunt. Iar dacă cumva sunteți interesați să aflați mai multe persoane din lumea cosplayului care-mi plac, trebuie doar să întrebați, iar eu îmi voi trosni degetele și voi scrie recomandări.

Ok, cred că asta a fost penru luna asta! Acum am impresia că am scris puțin, dar nu cred că vreau să văd rezultatul final. Oricum, luna asta a fost cea în care ați văzut nerdul din mine și entuziasmul meu general față de chestiile din cultura animanga. Yay. Abia aștept noua lună și vacanța, aah ;;

4 comentarii:

  1. Pare că ai avut o lună destul de bună. Dintre anime-uri, doar de primul nu auzisem, deși nici de celelalte nu știam mare lucru, dar am mai dat peste nule pe ici pe colo. Hmm, s-ar putea să mă uit și eu la Death Parade cândva, că am auzit numai chestii bune și un pic din plot și sună genial.
    Cred că la tine toate postările cu favorites au fost destul de lungi. La mine luna asta va fi scurt, că nu am avut ce-i face. Oricum, succes cu Clash of kings, chiar aștept părerea ta. Sper să fac și eu rost de carte curând, m-am hotărât că sunt prea curioasă de ce vor păți anumite personaje ca să renunța la serie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum că stau să mă uit, chiar sunt lungi postările mele, deși când le scriu mi se pare că am scris puțin și tot îmi vine să adaug.

      Este genial Death Parade! Chiar sper să-ți placă când o să te uiți la el.

      Mersi, cred că o să scriu o recenzie separată, dacă tot m-am chinuit 900 de pagini la ea.

      Ștergere
  2. SARA, NU ȘTIAM CE SĂ POSTEZ ȘI AI VENIT TU LUMINÂNDU-MĂ: Abia aștept să fac prima postare cu lucrurile mele favorite dintr-o lună. Pregătiți-vă! :)
    Postările acestea ale tale sunt cu adevărat adorabile! Am și eu un dragon de genul, dar mai mare și din lemn făcut manual.
    Eu nu mă uit la anime, nu știu de ce, dar nu este ceva care mă atrage. În fine, respect oamenii cu o astfel de pasiune pentru că tot timpul mi s-a părut interesantă și am fost oarecum dezamăgită de faptul că nu pot urmări un anime. (mai ales că sunt atrasă de desen/design de personaje)
    Am făcut și eu rost de GOT2, dar nu mi-am făcut curaj să mă apuc de ea încă...
    Mă bucur că ai avut o lună relativ bună, dacă nu extraordinară și la un aprilie și mai și! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu abia să citesc o astfel de postare venind de la tine! Sunt super entuziasmată, și sper să te distrezi la fel de mult ca și mine atunci când scrii genul ăsta de postări.
      Ah, al meu e plastic simplu, am dat undeva în jur de 5 lei pe el, dar ador dragonii. Aș putea avea 5000 de dragoni și tot nu ar fi îndeajuns.
      Hey, până la urmă nu totul e pentru oricine, deci e okay dacă nu te atrag. Mulțumim de respect, se apreciază!
      Eu tot nu-mi fac curaj să o termin, of of. E greoaie, încă am impresia că nu a fost cel mai bun moment, când am început eu să o citesc, dar acum sunt în trenuleț și nu mai pot coborî până nu devin obsedată.
      Chiar a fost o lună foarte bună, mulțumesc frumos! La fel îți doresc și ție! :)

      Ștergere