01.03.2015

February Wrap-Up



În luna asta am citit 7 romane și două piese de teatru, ceea ce este foarte, foarte bine! Adevărul e că de când am început blogul, am citit mult mai mult și mult mai repede decât o făceam înainte, iar diferența se vede și se simte! Sunt foarte fericită și entuziasmată de asta și abia aștept să văd cum o să sfârșesc anul ăsta din acest punct de vedere. Până una alta, cărțile pe care le-am citit:
  1. Hamlet de William Shakespeare. Am început luna citind pentru școală, ceea ce nu a fost chiar atât de rău precum credeam că o să fie, mai ales că ambele piese de teatru sunt de fapt recitite. Am fost mai mult frustrată de faptul că nu am știut să-mi organizez timpul, dar a fost okay în cele din urmă. De Shakespeare îmi e frică să zic ceva, este până la urmă parte din titanii literaturii, și deși mi-a plăcut până la un punct, nu cred că Hamlet a fost exact genul meu.
  2. Romeo și Julieta de Shakespeare. Ok, prima oară când am citit piesa asta, am plâns. Acum am reușit să văd ironia și am reușit să-i găsesc și buline negre, dar mie una mi-a plăcut mai mult piesa asta decât Hamlet? Cred? Sunt undeva pe picior egal, deși nu mă simt okay dându-le notă. 
  3. We were liars de E. Lockhart. Ok, mie mi-a plăcut cartea asta mult, mult de tot și m-a lăsat inaptă de a mă gândi la altceva destul de multă vreme, însă nu cred că o recomand, pentru că am impresia că e ori genul de carte pe care o iubești, ori genul de carte pe care o urăști și care te-a lăsat rece. La mine a existat pur și simplu o scânteie ce s-a transformat într-un foc masiv și am adorat cartea asta. O recenzia aici. 5/5
  4. Circul nopții de Erin Morgenstern, carte pe care am recitit-o  pentru că urma să o prezint la Seara de Carte Brașov și voiam să am toate detaliile proaspete în minte. Am adorat-o la fel de mult ca și prima oară, iar faptul că este cartea mea stand-alone preferată presupun că spune ceva. 5/5
  5. Țapul ispășitor de Daphne du Maurier. Cu ocazia faptului că am fost de serviciu pe școală, iată-mă terminând, după lungi lupte seculare, și această carte. Mi-au plăcut unele părți, altele m-au lăsat rece și una peste alta, a fost doar o carte okay. Dar eram curioasă să văd cum scrie autoarea asta, acum știu și nici nu voi mai încerca o altă carte de la ea prea curând. Aici câteva păreri și nota este 3/5.
  6. Furioșii de David Moody. O carte al cărei subiect l-am adorat, mi-a plăcut și modul în care a fost executată, iar personajele au fost încântătoare. Iar deși modul alert în care este scrisă se potrivește bine cu genul cărții, pentru mine a fost minusul pe care-l primește. Mai multe idei aici. 4/5
  7. The Final Empire de Brandon Sanderson, prima carte a seriei Mistborn, pe care am citit-o datorită grupului YearOfCosmere, conform căruia în fiecare lună, timp de un an, vom citi câte o carte a acestui autor. Au fost destule aspecte care mi-au displăcut, dar a fost salvată în cele din urmă. O carte ce o recomand fanilor fantasy. Recenzia extrem de lungă și nota 4/5.
  8. Din dragoste pentru o regină de Jean Plaidy. Am decis ca în fiecare lună să citesc o carte din colecția Iubiri și destine, iar pentru februarie aceasta a fost norocoasa. Începuse atât de bine, îmi plăcea de Filip, personajul principal (este o carte istorică despre iubirile lui Filip al II-lea, regele Spaniei) și modul de scris era plăcut. Lucrurile au luat o întorsătură urâtă după și din păcate nu am putut să-i dau mai mult de 3/5. O recenzie completă va veni.
  9. Percy Jackson and the Lightning Thief. Din nou m-am implicat într-un read-along, de data asta pentru seria Percy Jackson. Deși am citit primul volum acum un an, pe când îl împrumutasem de la verișoara mea, acum am decis că se poate să-l recitesc, în engleză, pentru că oricum aveam seria. Am citit acest volum în întregime într-o zi, mi-a plăcut mult, iar, din nou, o recenzie completă va urma. 4/5
Mi-am uitat laptopul la gazdă weekendul ăsta, așa că nu am putut face nimic din ce-mi propusesem. E bine măcar că asta mi-a permis să citesc mai mult, însă postările ce vor urma, din păcate, vor fi destul de îngrămădite (una după alta). Momentan citesc The Book of Lost Books, care reprezintă o discuție lungă, pe autor, despre toate cărțile care au fost pierdute în timp și pe care nimeni nu le poate citi și nu le va putea citi vreodată. Este foarte interesantă, iar dacă ideea vă face cu ochiul, eu zic să-i dați o șansă. În același timp, pe telefon/laptop am început și al doilea volum din seria Mistborn, Well of Ascension, din care însă nu am citit mai mult de câteva pagini. Iar după mine voi căra A clash of kings de George R. R. Martin, al doilea volum al seriei Un cântec de gheață și foc, ca să o citesc. 
Iar pentru că este 1 martie, vă doresc o primăvară superbă și, să sperăm, călduroasă! 

6 comentarii:

  1. Și eu am câteodată frica aceea de a vorbi despre ”titanii literaturii” cum ar fi Shakespeare! Te înțeleg perfect.
    Ai avut o lună destul de bună, din câte văd, merg să citesc câteva din recenzii acum pentru că jur că nu mă așteptam să-ți placă We were liars.
    Primăvară frumoasă și lectură plăcută în continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost bună, chiar sunt destul de entuziasmată de cărțile pe care am reușit să le citesc.
      :)) Jur că nici eu nu mă așteptam să-mi placă, am început-o cu gândul „o să o citesc doar ca să o citesc, văd ce o să spun” și am ajuns să-mi placă. Of, of.
      Mulțumesc frumos, la fel îți doresc și ție!

      Ștergere
  2. Văd că la tine cititul merge din ce în ce mai bine, mi-ar plăcea și mie să pot spune același lucru despre mine, dar nu prea am cum :))
    Eu Shakespeare nu am citit niciodată, sau teatru de altfel, dar știu povestea Romeo și Julieta(cred că toți știu de ea), și sunt de acord la partea cu ironia, mereu mi s-a părut așa la final. Faptul că ție ți-a plăcut We were liars mă face să vreau să o citesc, mai ales că e YA și am început să mă feresc de gen. Și am observat că avem cam aceleași gusturi.
    Sper să îți placă The well of ascension, mie mi s-a părut mult mai bun primul volum, dar al doilea are un twist la final la care nu m-am așteptat. Finalul a făcut toată cartea pentru mine. Și având în vedere asta, nu prea pot să înțeleg de ce nu am citit nici până acum al treilea volum, promitea să fie spectaculos.
    Mă opresc, cred că am scris și așa prea mult :)) Lectură plăcută mai departe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sunt la fel de surprinsă de cât de bine mere, să fiu sinceră :))
      Nu cred că-ți recomand în mod special să citești Shakespeare dacă nu simți nevoia sau dorința să o faci. Nici nu am citit îndeajuns de mult de la el ca să pot recomanda ceva foarte bun.
      Sper să-ți placă! Am impresia că totuși We were liars a și venit la momentul potrivit pentru mine, ceea ce m-a făcut să-mi placă și mai mult. Nici eu nu sunt așa fană a genului YA, dar ce am citit în ultimul an din acest gen a fost bun (cu excepția Orașului Oaselor). Există și excepții de la regulă, presupun.
      Abia aștept să o citesc! Îmi place când cărțile devin mai bune pe măsură ce avansează seria, deci chiar sunt curioasă să văd ce o să fie și cum, sper să-mi placă personajele mai mult ;; Sper că va fi așa de spectaculos precum promitea și sper să-ți placă când îl vei ciți!
      Mersi, la fel îți doresc și ție ~

      Ștergere
  3. Ce de ai mai citit! Felicitări! Eu n-am citit nimic de Shakespeare. Nu știu, mi se pare foarte abstract, aproape că mă înspăimântă scrierile lui, dar cândva, poate în curând, am să îmi fac curaj să îl citesc. Circul nopții vreau de atâta timp să îl citesc și tot timpul îmi scapă printre degete. Dar și eu fac același lucru acum, recitesc o carte pentru o prezentare la un curs și vreau să îmi reamintesc detaliile :) Spor la citit și o primăvară frumoasă și ție! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Eu am și profil la liceu unde trebuie să citesc mult (nu mă plâng, asta am vrut, asta am primit), deci și de-aia am dat peste autori de genul. Și îmi și place să ascult de recomandările profesorilor mei (din nou, în mare, bune).
      Abia aștept să văd ce crezi de Circul nopții, când o vei citi! Succes la citit și la prezentare și mulțumesc frumos! :*

      Ștergere