11.02.2015

Top 5 Wednesday | Books That Take Place in Your Country |

Aproape am uitat să fac provocarea de săptămâna asta. Chiar mi-am zis și aseară, și azi de dimineață să nu uit, dar memoria mea se înrăutățește din ce în ce mai tare din păcate. Oricum, aici o să aleg doar autori români, pentru că încă nu am găsit cărți în care toată acțiunea unei cărți se petrece în România, și să fie și scrisă de autor străin.




  1. Cireșarii de Constantin Chiriță. În caz că nu plecați nicăieri în vacanță, vă recomand cu drag cărțile din seria asta, pentru că te umblă peste tot. Cred că ca și setting, cel mai mult mi-a plăcut ultimul volum, care se petrece la mare. A dat un sentiment de nostalgie și mai puternic. Oricum, peșteri și locuri ascunse sub mare, sau bâlciuri și castele de mult uitate... Voi alegeți, iar Cireșarii vă oferă. Nu știu eu îndeajuns de multe cuvinte încât să laud cartea asta așa cum o merită. {Vreau să trăiţi din plin, viu, agitat, nervos, liber aceşti ani neasemuiţi, aceşti ani în care visul şi fantezia nu ţin seama de niciun obstacol, în care orice bătaie a inimii se dăruie întregii lumi.}
  2. Pânza de păianjen de Cella Serghi. O carte care nu mi-a plăcut, dar am dificultăți în a găsi cărți pentru topul ăsta. Oricum, în mare, acțiunea se petrece în Balcic în mare măsură, un oraș de la litoral și este amintită în scrisorile Dianei către prietena ei cea mai bună, Irina. Este în mare o poveste despre creștere, dar nu neapărat maturizare, și iubire, dar nu neapărat fericire. {E o vorbă din popor care spune că dacă vrei să fii fericit, trebuie să închizi un ochi. Eu ar trebui să-i închid pe amândoi.}
  3. O lume întreagă de Radu Tudoran. Ah, uite încă o carte care mi-a plăcut mult! Știu că a fost printre primele mele incursiuni în autorii români care nu erau pentru școală și am fost plăcut surprinsă să văd cât de mult mi-a plăcut. Un mic băiețel merge cu autobuzul, numai ca să se rătăcească într-o lume cu totul diferită față de ceea ce știa el... iar de-aici, începe să o exploreze! Nu mai țin minte foarte multe, iar citate nu am avut însemnate și nici nu găsesc nicăieri pe internet.
  4. Elevul Dima dintr-a șaptea de Mihail Drumeș. Altă preferată! Încet încet copilașii mei mult iubiți se reîntorc la mine. Revolte școlare, iubiri ce fie rămân, fie trec, dezamăgiri și gusturi acre... Ăsta-i Drumeș în esența lui, iar cum asta a fost prima mea carte de la el, am fost plăcut surprinsă, și chiar se numără printre preferatele mele. {Omul a rămas o fiinţă necunoscută oamenilor.}
  5. Iubim de Octav Dessila. Cartea este formată din trei volume, iar eu am citit doar două. În primul acțiunea se petrece la Iași (sau oricum, undeva prin Moldova), iar în a doua la București, după ce tânăra noastră protagonistă reușește să se căsătorească cu scriitorul ei preferat, prieten de familie și mai bătrân decât ea cu câțiva zeci de ani. Nu pot să spun că apreciez în mod special subiectul pe care-l abordează, dar m-a prins acțiunea când am citit-o. După mi-am primit un mic spoiler și am renunțat, pentru că doar aș fi sfârșit frustrată. {Căci fata aceasta și-a închis ochii pentru toți câți sunt pe lume și numai lui i-a întins mâna de orb, spunându-i: du-mă, du-mă mereu cu tine.}
Țin să menționez că, deși numerotate, cărțile nu sunt într-o ordine aparte (sau poate da, puse așa cum mi-am adus eu aminte). Aș vrea să dau un fel de mențiune specială pentru două cărți în care este menționată țara noastră, deși este folosită ca o destinație exotică ce să adauge mister: în Harry Potter, unde unul din frații Weasley studiază dragoni prin munții noștri, și Circul nopții, unde avem o româncă ca personaj secundar! Cam ăsta e topul meu. Dacă vă vin în minte cărți care se încadrează aici, și care să fie și bune, vă rog recomandați!

5 comentarii:

  1. Am încercat să citesc Cireșarii și Pânză de păianjen, acum ceva ani e drept, nu prea mi-a ieșit, nu am avut răbdare atunci. Mie îmi place să aud de țara asta a noastră prin cărți scrise de autori străini, știu că am fost foarte fericită să văd numele în Harry Potter și Circul nopții, mai ales că în cea de-a doua chiar mi-a plăcut personajul respectiv :)
    Recomandări eu am așa: seria Dincolo de moarte de Adina Septeanu(dacă nu ai nimic împotriva vampirilor, dar chiar și atunci eu zic că merită o șansă), tot de ea ar mai fi Crimă la timpul trecut; Cișmigiu et comp de Grigore Băjenaru(e foarte amuzantă și singura carte pe care am recitit-o doar ca să pot să râd din nou); Ultimul avanpost de Lavinia Călina se petrece în București, parcă; Crima de la jubileu de Lucia Verona(e polițistă, un pic pe genul lui Agatha Christie); și Rodica Ojog-Brașoveanu e interesantă, seria Melania Lupu(tot ceva gen polițist, dar cu mult umor). Am mai citit și alte cărți de autori români, dar nu toate sunt cu acțiunea în România, iar astea sunt cele pe care mi le-am amintit acum. Știu că sunt probabil cam multe, dar nu mă pot abține, cred că avem și noi autori buni :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coreșarii are un început destul de greoi, multă descriere prin primele 100 de pagini (și eu am lăsat-o prima oară când am citit-o), dar după ce treci de partea aia, este absolut superbă!
      Vaai, mulțumesc pentru toate recomandările! Momentan, sunt sigură că o să citesc Ultimul avanpost, o am deja și acum doar așteaptă să termin cu cele 1-2 cărți care sunt puțin mai sus ca ea pe lista mea. Și de Cișmigiu et comp am auzit multe lucruri bune, nici nu se pune problema, și chiar sunt curioasă să văd cum sunt cărțile celorlalți autori menționați.
      De Rodica Ojog-Brașoveanu am citit doar Dispariția statuii din parc (nu știu dacă face parte dintr-o serie ori ba), dar la momentul respectiv nu mă interesa prea tare și nici nu am înțeles mare lucru (nici nu mai țin minte rezolvarea crimei). Mai am de la ea 320 de pisici negre și sunt curioasă să văd cum o să fie acum!

      Ștergere
    2. Cred că Dispariția statuii din parc e a patra din seria cu Melania Lupu, știu că prima e Cianură pentru un surâs, iar 320 de pisici negre e a treia. Bine, nu știu cât de important e să fie citite în ordine.

      Ștergere
  2. In Tunele cam tot ce se intampla se dovedeste a fi din vina lui Vlad Tepes la un moment dat :)) ca sa adaug si eu un exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daaa, știu despre dragonii din România din Harry Potter și personajul din Circul Nopții! Mă fac să mă simt foarte bine micile legături cu România din cărțile acestea, mai ales că sunt printre cărțile mele preferate!
    Foarte drăguță postarea - mă simt totuși ciudat pentru că nu am citit nici una dintre cărți.

    RăspundețiȘtergere