25.02.2015

Top 5 Wednesday | Best Character Arcs / Developments


O să precizez de pe acum că acest top o să fie extrem de greu de făcut. De obicei deciziile mele se iau foarte greu și ăsta e și motivul principal pentru care topurile astea apar așa târziu în zilele de miercuri. Mă rog, o să încep și o să încerc să scriu lucrări și personaje relevante pentru topicul ales. Sper. Idk. Țin să menționez că doar pentru că unele cărți se găsesc în aceste topuri, nu înseamnă că le recomand în mod special.
  1. Mary Jane din Valeții regelui. Sincer, indiferent cât de puțin mi-a plăcut cartea asta, nu pot să nu apreciez modul în care a evoluat tipa asta ca persoană. Chiar dacă prea repede, chiar dacă prea extraordinar, ea ajunge să facă de toate, iar toate încercările ei sunt perfecte și se termină cu bine. Fiind la început o simplă fată săracă, se preface că este băiat, reușește să aibă o educație de bază, iar mai târziu, când ajunge pe străzi și urmărită din simplul motiv că există, ea se folosește de ce a învățat ca să aibă și mai multe oportunități, să devină și mai mult. Iar de la o persoană ce se uită la cei din jur cu o simplă adorație, ajunge să iubească sincer. Presupun că asta nu pot trece cu vederea.
  2. Kaede din Legendele clanului Otori. O să mă refer strict la primele trei volume, pentru că ea este personajul meu preferat. Fiică de nobil, vândută drept prizonieră de către familia sa, noi o vedem inițial omorând un bărbat care voia să o agreseze sexual. O vedem speriată, o simplă fată firavă într-o lume dominată de bărbați, nefiind în stare să facă nimic decât să spere la o viață mai bună. Iar în cele din urmă devine una dintre cele mai puternice femei din ținut care poate ține piept oricărui bărbat. Trece prin multe suferințe și dezamăgiri, iar ea face din acestea puterea ei. 
  3. Meiko Inoue din Solanin (manga). Ador manga asta atât de mult, este preferata mea, tocmai pentru că este atât de real. Și o iubesc atât de mult pe Meiko și o apreciez așa de mult ca persoană, tocmai pentru că eu poate voi fi ca ea în viitor, prinsă într-o lume seacă, într-o rutină obositoare și într-o viață pe care o urăsc. Iar faptul că ea ajunge să renunțe la tot, doar pentru că știe că merită mai bun și faptul că visele ajung să nu mai fie doar vise pentru ea.... Ei bine, asta-mi dă speranță. Și cred că Meiko (și manga în general) este cea mai apropiată de inima mea tocmai din acest motiv.
  4. Edmond Dantes din Contele de Monte Cristo. De la un pușcăriaș ce este trimis în închisoare pentru o crimă pe care nu a comis-o, de la un om mistuit de dorința eliberării și răzbunării, acesta ajunge un om cult, extrem de inteligent, ce țese ițele unei întregi societăți și ce reușește, în cele din urmă, să devină un altfel de om. Mai bun. Iubesc acest personaj, iubesc această carte, și chiar ar trebui să o recitesc. 
  5. Mari din În noapte. Și poate părea ciudat acest răspuns pentru cei care știu că acțiunea acestei cărți se petrece pe durata a... hai să zicem 8 ore? Mai puțin, totuși. Doar că cele câteva puține pagini în care citim despre Mari, o vedem schimbându-se. Fiecare întâlnire, fiecare persoană care intră dintr-odată în viața ei, o schimbă. O simplă discuție, un schimb de replici, un zâmbet cald și înțelegător... iar Mari nu mai este sora lui Eri, ci e doar Mari, ea. 

Presimt că am evitat total ceea ce-mi cerea topicul de săptămâna asta, pentru că nu sunt așa sigură că toate se încadrează la „best”. Mai degrabă la „most loved”? Sau poate doar la cele care mi-au atras mie atenția în mod particular. Nu am vrut să repet întotdeauna aceleași cărți, cu fiecare postare pe care o scriu în rubrica asta, deci voila. Puțină diversitate. Care sunt cele mai bune sau cele mai iubite evoluții ale unor personaje pe care le-ați întâlnit voi în cărțile pe care le-ați citit?

4 comentarii:

  1. La ultimul personaj de pe listă nu m-am așteptat, dar dacă mă gândesc bine la asta, cam ai dreptate. Cartea aia a fost cea care m-a făcut să mă îndrăgostesc de stilul lui Murakami :)
    Și... cred că mă apuc și eu de asta cu Top 5 wednesday, începând cu topicul ăsta, pentru că îmi place, și mna, mai bine mai târziu decât niciodată, nu? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot să spun că nu cred că vreunul dintre personajele pe care le-am scris se încadrează în totalitate în categoria asta. Adică, într-un fel, în mintea mea un character arc e uriaș și schimbă total personajul, dar eu am menționat personaje ale căror schimbări sunt relativ subtile ??? Nu știu cum să explic, dar da, Mari e cea care se potrivește cel mai puțin, dar care totuși se schimbă chiar și în puținul timp în care reușim să-i urmărim viața?? Și da, sunt groaznică la explicații.
      Asta cu „mai bine mai târziu decât niciodată” e replica mea preferată, deci te susțin în totalitate! Abia aștept să-ți citesc topul, iar cele de pe luna martie sunt și mai faine, deci abia aștept să văd și la acelea cu ce o să răspunzi :)

      Ștergere
  2. Nu am citit nici o carte din lista ta. Interesant topul si scurta descrierea a personajelor. Imi place mult blogul tau, e asa de aerisit, simplu si frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi! Sper că dacă vei citi vreodată o carte din lista asta, să-ți placă (sau măcar unele dintre ele să-ți placă, pentru că nici mie nu mi-au plăcut celelalte, haha). Nu am vrut să scriu o descriere mai lungă pentru că aș fi dat spoilere și ar fi fost sec pentru cei care nu au citit cărțile. Așa că am încercat să le scriu la modul general, iar în unele locuri nu mi-am amintit pe cât de bine aș fi vrut, oups.
      Mulțumesc frumos! Nici nu mă prea pricep eu cu tehnologia, și mai sunt și adepta ideii de „simplitatea are propria frumusețe”.

      Ștergere