20.01.2015

Ultimate book tag

Și ultimate book man, Cărturești, Brașov

Pentru că nu am mai terminat nici o carte de o săptămână și puțin (am citit cam 600 de pagini de fanfictionuri în schimb), am zis să nu las blogul gol și am căutat prin ciornele mele după o leapșă (am cam 4-5 lepșe care așteaptă să fie completate atunci când îmi vine cheful). Așa că, am găsit o leapșă super drăguță, fiind numită „Ultimate Book Tag”, pe youtube. Nu m-am putut gândi la o traducere potrivită pentru că nu ar mai fi sunat la fel de dramatic (X).

1. Ți se face rău dacă citești în mașină?
Da. Aici o să fie un fel de fun story: de obicei, nu îmi e rău în mașină, merge de când mă știu cu mașina. De la 12 ani, ca orice copil entuziasmat să poată sta în față, nu am mai pasat locul și altcuiva. Însă acum, dacă stau în spate (și acolo trebuie să stau dacă vreau să citesc în mașină), mi se face rău. Cu autobuzele nu am nici o problemă, dar în mașina personală nu mai merge.

2. Stilul cărui autor ți se pare unic și de ce?
Erin Morgenstern. Îmi place atât de mult cum scrie această autoare, are un mod de a forma imagini vii cu cele mai potrivite cuvinte și umple cartea de magie. Te cucerește și nu te mai lasă să ieși din propozițiile construite cu măiestrie.

3. Harry Potter sau Twilight? Dă-ne trei motive.
Harry Potter. Motiv numărul unu: Twilight nu am citit. Motiv numărul doi: haide, frate, înveți magie! Adică, dacă știi ce și cum să faci, probabil poți chiar să-ți creezi un vampir sexy care să te salveze de... salcii cu intenții criminale or something. Motiv numărul trei: M-A-G-I-E.

4. Cari după tine o geantă cu cărți? Dacă da, ce e în ea în afară de cărți?
Car după mine o geantă ca regula generală că sunt elevă și nu prea am de ales. Iar în respectiva geantă, normal că car și cărți. Bine, în general este doar o singură carte, cea pe care o citesc momentan. Ce se mai află pe-acolo? Caiete și manuale de școală, un carnețel cu de toate, un penar, o sticlă cu apă, șervețele umede și uscate, o trusă de cusut, plasturi, o cutiuță metalică în care țin pastile, căștile, carnetul de note, un pouch unde-mi țin abonamentul de autobuz, cardul de bibliotecă și niște post-it mici pe care le folosesc ca semne pentru cărțile de școală, în locurile de unde iau informații pentru caracterizarea personajelor și un portofel. Iar așa ajung eu zilnic la cam aproximativ 5 kilograme. ((Aș putea face o postare What's in my bag, varianta „hai să scoatem caietele de școală totuși”))

5. Miroși cărți?
Da, des. De obicei, când mă dor ochii și am nevoie de o pauză mică, îmi întind oasele, trosnesc cotorul cărții și fâlfâi paginile și-mi bag nasul printre file, ca să o miros.

6. Cărți cu sau fără ilustrații?
Nu am preferințe. Ilustrațiile sunt tare drăguțe și bine primite, acolo unde se găsesc, dar nici nu mă deranjează dacă o carte nu le are. Copilul entuziasmat din mine strigă să scriu totuși: ilustrațiile sunt cele mai bune. Nu, chiar mă entuziasmez când găsesc ilustrații, sunt un fel de cadou surpriză din partea cărții.

7. Ce carte ai iubit în timp ce ai citit-o, dar ai descoperit mai târziu că nu e chiar atât de grozavă?
Nu cred că mi s-a întâmplat, gen, niciodată. În general mă țin de părerile pe care mi le lasă o carte pe timpul lecturii. În sens invers, să-mi placă chiar și mai mult după ce am terminat-o, da, se întâmplă, dar să o iubesc în timp ce am citit-o și după să mă lasă rece... nope. Sunt destul de sigură pe hotărârile pe care le iau.

8. Ai vreo poveste din copilăria ta care include cărți?
Tot ce-mi vine în minte sunt doar fragmente de imagini, când citeam anumite cărți. Momentul în care eram atât de fericită că am terminat Fram, ursul polar, bâzâitul când niște câini au murit în Singur pe lume (mai departe nici nu am mai continuat-o), nerăbdarea cu care așteptam să ajung la capitolele dedicate lui Haydee în Contele de Monte-Cristo. Nu știu, în mare, mult mult timp am fost singura din familie care citea, deci nu prea am povești, pentru că eram doar eu și o carte.
Ah! Poate momentul în care efectiv m-am pus în genunchi într-o librărie, în fața mamei, ca să-mi cumpere al treilea volum din ciclul Moștenirea. Obsesia mea nu avea limite, pe bune, nu știu ce ar fi fost viața mea acum fără cartea aia.

9. Cea mai subțire carte a ta?
Finist șoimanul - basm popular rusesc, care e și basmul meu preferat și prima „carte” pe care am citit-o. Are, de fapt, undeva pe la 15 pagini, cu niște ilustrații uriașe, dar superbe, și efectiv nu e decât asta: un basm. Dar da, este cea mai subțire carte pe care o (mai) am. Multe dintre cărțile de copii, care mai erau scurte, au fost date pe la prieteni și rude de familie cu copii (care nici nu știu să le aprecieze!), dar de Finist nu o să mă despart.

10. Scrii la fel de bine precum citești? Te vezi în viitor scriind și publicând o carte?
O să las falsa modestie deoparte, pentru că nu mi se potrivește și o să fiu foarte sinceră. Scriu mult mai bine decât citesc și-mi ador stilul. L-am format prin lacrimi și sudoare și multe lucruri citite și de cele mai multe ori, ador cam tot ce scriu. Bineînțeles, am și momente când urăsc tot ce pun jos pe hârtie sau tastez, dar nu-s dese și trec repede. Și sincer, chiar mă văd scriind în continuare, mult timp de-acum încolo și normal, îmi și doresc să public la un moment dat în viitor. Dar dacă o să o fac, voi folosi un pen name și, având în vedere că scriu în engleză, aș vrea nici să nu mă mai chinui cu traducerea și să public direct în engleză. Hey, un om poate visa, nu?

11. Când ai devenit pasionat/ă de citit?
O să mă repet, dar nu cred că țin minte să fi avut o perioadă, de când am învățat să citesc, când nu am făcut-o. Cu adevărat pasionată am devenit prin clasa a șasea, când am avut un an de citit destul de intensiv, iar după m-am calmat din nou. Nu citesc prea repede și sunt mofturoasă, dar odată cu sfârșitul clasei a noua, am început să devin din nou pasionată de citit, cu adevărat pasionată. Iar blogul m-a ajutat mult să mă și țin de acea pasiune.

12. Cartea clasică preferată?
Mândrie și prejudecată de Jane Austen. Sunt o romantică incurabilă.

13. Care este materia la care te pricepi cel mai bine la școală?
Engleza? Româna? Una dintre ăstea două, pentru că-mi și plac, așa că o să și fiu interesată și o să vreau să știu cât mai multe și o să-mi dau silința. Asta se aplică și orei de Literatură Universală. Mai rar se întâmplă să nu mă plictisească sau să nu mă enerveze o oră, deci cu atât mai mult le apreciez pe cele care mă țin atentă.

14. Ai primit cadou o carte pe care ai citit-o deja și o urăști- ce faci?
O duc totuși până la capăt, pentru că apreciez gestul și apreciez persoana care mi-a dăruit cartea respectivă îndeajuns încât să fac acest minim efort. Că o urăsc și că nu-mi place, e problema mea, eu vreau doar să pot răspunde cu „da” atunci când o să fiu întrebată „ai citit cartea de la mine?”.

15. Cărți asemănătoare cu Harry Potter sau Jocurile Foamei?
Aici fac o față în care mă strâmb pentru că nu am terminat toată seria Harry Potter, iar Jocurile Foamei nici nu am citit-o. Deci sunt total pe lângă subiect și nu vă pot ajuta prea mult cu sugestii

16. Obiceiuri proaste în timp ce scrii posturi pentru blog?
Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese. Asta este psihologia mea de viață, aparent, nu doar când vine vorba de blog, și nu-mi place absolut deloc. Sunt super entuziasmată să încep și să scriu o postare, iar entuziasmul moare pe parcurs...

17. Cuvântul tău preferat?
Vai, chiar voiam să răspund la întrebarea asta! Surâs, pentru că sună așa, ca un zâmbet, dar totuși, un surâs nu este chiar un zâmbet, este ceva... Mult mai mult și mai intim și mai plăcut și s-ar putea să fiu obsedată de acest cuvânt.

18. Vampiri sau zâne? De ce?
Zâne, cred? Sunt mici, drăguțe, au praf magic și ori fac totul bine, ori îți dau un mic iad în care să te chinui. Îmi plac ambele creaturi cam la fel de mult, dar nu sunt pe moment în starea dark necesară să mă gândesc la vampiri, deci o să zic zâne. Mă fascinează toate creaturile magice și fantastice în egală măsură, deși săracii vampiri au cam fost măcelăriți de autori (și aici o să mă încadrez și pe mine, pentru că da, am scris o chestie de super prost gust, cu vampiri).

19. Persoane care își pot schimba forma sau îngeri? De ce?
Hmmm, asta este o întrebare destul de grea... Nu, mint. Persoane care își pot schimba forma. Adică, pot deveni inclusiv îngeri. Problemă rezolvată! Plus, cine nu-l iubește pe Beast Boy din Teen Titans?

20. Spirite sau vârcolaci?
Spirite, pentru că nu-mi plac câinii, iar prin tragere de concluzie, nici oamenii jumătate câini. Plus că nici nu am avut experiențe prea plăcute cu vârcolaci de prin literatură. Dacă știți vreo carte faină, cu vârcolaci, vă rog recomandați, pentru că chiar vreau să aflu mai multe! (În afară de Orașul Oaselor, Nu plânge sub clar de lună și Forțele Răului Absolut, nu cred să fi citit ceva ce conține vârcolaci, și nu mi-a plăcut nici una dintre aceste cărți în mod special).

21. Zombie sau vampiri?
Iar vampiri? Aici cred că o să câștige vampirii, doar pentru că parcă miros mai bine și arată mai bine decât un zombie. Plus, prefer să mi se sugă sângele decât să mi se mănânce creierul. Din nou, o să cer recomandări pentru cărți cu zombie, dacă aveți!

22. Triunghiuri amoroase sau dragoste interzisă?
Dragoste interzisă. Triunghiurile amoroase au început să mi se pară de prost gust, pentru că sunt prea folosite și de cele mai multe ori, prost scrise și personajele nu au parte de pic de conexiune și apropiere până să-și dedice dragostea eternă. Bleah. Dacă tot citesc ceva cu romanță, atunci măcar să fie bine scrisă. Mă rog, nici dragostea interzisă nu e prea bună, dar e clar deasupra triunghiurilor amoroase.

23. Cărți strict romantice sau cărți cu acțiune și dragoste combinate?
Depinde de starea în care sunt. Uneori, oamenii mai au nevoie și de cărți strict romantice, însă de cele mai multe ori există un plot în spatele poveștii romantice și, din nou, de cele mai multe ori, are și ceva acțiune, deci nu prea e o alegere pentru că cei doi termeni se cam suprapun? Nu știu.


Și ăsta a fost tagul! Mai departe îl primesc: Leontina, Andreea, Chuky, Anca, Oana, Flavia și Katerina. Asta pentru că mă simt foarte darnică, aparent. Și oricine mai dorește să o facă, este liber să o ia!
Momentan citesc Destinul ultimului Romanov de Dora Levy Mossanen și Transcendence de Shay Savage. Nu știu sigur care dintre ele va fi gata prima, însă oricum eu sper să termin cu amândouă săptămâna asta, deci o să am parte de o revenire, eventual. Zi faină să aveți! ~

6 comentarii:

  1. Foarte tare leapsa, si merci ca mi-ai dat-o si mie :) Eu nu am nimic impotriva unui whats in my bag, chiar imi plac genul asta de lucruri, m-am tot uitat pe youtube.
    Erin Morgenstern chiar scrie frumos, pacat ca nu a mai publicat nimic de ceva timp :( Sper sa se intample totusi candva.
    Sigur fac si eu leapsa saptamana asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare plăcere, mă bucur că-ți place! Și eu mă uit la o grămadă, pe youtube, și e chiar și un tumblr numai cu chestia asta, mi se pare fascinant, plus că mi se dau idei de ce-aș mai putea căra în geantă.
      Da, momentan lucrează la o nouă carte, dar cred că o să mai dureze 2-3 ani până apare. De-asemenea, am auzit niște zvonuri conform cărora s-ar putea să apară un film The Night Circus, în 2017. Încă în stadiul de zvon a rămas.
      Ok, abia aștept să-ți citesc răspunsurile!

      Ștergere
  2. Îți mulțumesc pentru leapșă, în primul rând. În cel de-al doilea, îmi plac întrebările, chiar foarte mult. De abia aștept să răspund la ele! ^^ Cred că ești printre singurele persoane pe care le cunosc, și scriu, care să spună că le place stilul lor. Chiar apreciez acest lucru, deoarece nu mult și-au găsit încă modul perfect de-a povesti. :) Și acum lăsând chestia asta la o parte, tu chiar ai un stil greu de confundat. Și cred că ți-am mai spus cândva, la o poveste mai veche, faptul că scrii foarte blând. Nu știu ce se poate înțelege prin asta.

    P.S: Și eu am văzut ieri în Cărturești, la mine, cărticica aia (sau ce era) cu pălărioară, mâini și picioare. E foarte dulce!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaai, am văzut așa târziu comentariul, îmi pare rău!
      Prefer să fiu sinceră și mie nici nu mi se potrivește modestia. Sunt groaznic de timidă, roșesc repede. Dacă mai sunt și modestă, nu mă mai bagă nimeni în seamă că zice că-s piesă de mobilier. Încă mă perind prin vreo două-trei stiluri diferite, depinzând de ce chef am și dacă vreau să am multe explicații sentimentale sau acțiune în ceea ce scriu.
      Cred că tocmai ai găsit adjectivul perfect pentru stilul meu. „Blând” e așa un cuvânt potrivit, mulțumesc pentru reamintire! Încă mă consider puțin legată de influențele pe care le-am avut de-a lungul timpului, dar încet și sigur mi s-a format un stil.... relativ.
      Mersi pentru cuvintele absolut minunate!

      Da, știu! Eu am trecut destul de des pe-acolo și abia când i-am făcut poza am observat că este, de fapt, mai mult decât o simplă tăblie.

      Ștergere
  3. Ookaaay..m-am regasit in atatea puncte..incepand de la faza cu raul in masina..mai ales :)))
    btw, eram curioasa, ai vazut anime-ul sau poate vreo alta daptare inainte sa citesti "Contele de Monte-Cristo"? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hah, mă bucur?
      Anime-ul l-am văzut de două ori înainte să citesc cartea, iar filmul de vreo trei, doar că eu am o memorie foarte proastă atunci când vine vorba de arta vizualului, deci până să citesc cartea, nu mai știam decât vreo 2-3 chestii care nu aveau relevanță cu plotul principal (sau nu prea mare). Sunt destul de sigură că cartea e de 100 de ori mai bună decât orice adaptare pe care o are. Știu că am fost relativ dezamăgită de anime, nu mi-a plăcut deloc că l-au făcut în spațiu. Meh. Iar Monte-Cristo e mult mai nesuferit în anime, cred. Nu mai țin minte bine, știu doar că nevoile mele de audiență nu au fost acoperite.

      Ștergere