31.01.2015

January Wrap-Up

Humanitas, Brașov

Luna asta am citit 8 cărți și o piesă de teatru și este mult, mult mai mult decât m-am așteptat. După ce am văzut ce bine și repede merge, mi-am zis: hey, poate ating chiar treapta de 10 cărți, Nu am reușit chiar ce mi-am propus, dar este mult, mult mai bine decât credeam că o să fie la începutul lunii. Fără să mai fac mare tam-tam, cărțile pe care le-am citit sunt:

  1. The Scarlet Letter (Litera stacojie) de Nathaniel Hawthorne. Prima carte pe acest an și nu am fost impresionată. A trebuit să o citim pentru ora de engleză, am fost printre acei trei din clasă care chiar au făcut-o. Este un clasic, aparent toată lumea știa de cartea asta, iar eu până să ne zică profa de ea nu am știut nimic nici de existența ei, nici de cea a autorului. Încălcări ale codurilor societății, secrete și multe discuții care se vor filozofice; pentru mine a fost un fel de Tess d'Urberville cu o poveste mai nașpa și de o calitate mult inferioară. 2/5
  2. The Ocean at the End of the Lane (Oceanul de la capătul aleii) de Neil Gaiman. De la prăfuita lume americană de pe la începuturile colonizării engleze, am trecut imediat într-o lume magică și splendidă și superbă, iar povestea acestei cărți m-a fascinat complet. Recomand, iar pentru mai multe impresii, recenzia aici. 4/5
  3. Urzeala tronurilor de George R. R. Martin. Primul volum din seria aia uriașă și recunosc, am fost tare entuziasmată să citesc și eu în sfârșit cartea pe care toată lumea părea că o iubește. Am iubit-o și eu, deși tot mi-a lăsat impresia că ceva-i lipsește. Abia aștept să citesc următorul volum, deși nu sunt prea sigură când o să se întâmple asta. Aici o recenzie, iar scorul este 4/5
  4. Destinul Ultimului Romanov de Dora Levy Mossanen. O carte ce prezintă istoria ultimelor persoane din casa de Romanov prin ochii unei apropiate ale familiei regale. Și-a pierdut tot în momentul în care s-a intersectat magia cu restul. Meh. 2/5
  5. Îmblânzitorul apelor de A. R. Deleanu. Mai bine decât îndrăzneam să sper, mai ciudată decât mă așteptam. Interesantă, poate chiar provocatoare, am impresia că totuși nu-s făcută nici pentru genul, nici pentru subiectele pe care le abordează. O recenzie și 3/5
  6. Stoner de John Williams. Cartea care mi-a produs o tristețe groaznică și despre care încă nu am o părere în întregime formată. Mi-au plăcut multe aspecte din carte și mie chiar mi s-a potrivit la momentul la care am citit-o. Păreri aici. 4/5
  7. Transcendence de Shay Savage. Nu știu de unde am cartea asta pe laptop și sincer, nu cred că vreau să-mi amintesc ce exact m-a făcut să cred că e o idee bună să citesc asta. O carte simplu romantică, și atenție, și conținut +18, care nu s-a gândit prea mult la plot sau la altceva. Buba vine acum: iubirea asta mare este între un caveman care nu poate înțelege ce i se spune și care se gândește doar la perpetuarea speciei și o tipă de secol XXI care îi pică lui din cer. Nu, nu am putut să înțeleg nimic din asta. 2/5 totuși, deși e mai degrabă un 1.5, doar pentru că am citit și cărți mai rele. 
  8. Eleanor & Park de Rainbow Rowell. Eram sigură că o să scriu o recenzie și pe blog acestei cărți, dar am sentimente complicate față de această carte și nu știu ce aș putea să spun fără să folosesc câte o înjurătură la fiecare propoziție și să fac pauze să dau cu piciorul în podea și palmele în masă la fiecare paragraf. Mda, atât de tare m-a frustrat. A fost drăguță, cele două personaje principale fac un cuplu adorabil și mi-a plăcut mult de Park. Dar au familii și relații așa disfuncționale și totul e așa încurcat și dat peste cap că eu arunc cu dragostea lor la gunoi și fug spre apus călărind un inorog. Meh per total, dar 3/5 pentru că sunt eu o romantică groaznică.
  • Meșterul Manole de Lucian Blaga. Și piesa de teatru de pe această lună, citită pentru română. Mi-a plăcut mult, personajele au fost extra interesante și stilul lui Blaga a fost minunat. Mi-a plăcut mult, mult mult.
Dacă cumva nu se găsește recenzia la o carte pe blog, încercați și pe goodreads, acolo sigur am lăsat măcar două rânduri cu ce părere am. A fost o lună relativ bună din punctul de vedere al cărților. Bineînțeles, e întotdeauna loc de și mai bine, dar hey, nu mă plâng! Ultimele 3-4 cărți nu au făcut decât să-mi dea o stare melancolică și tristă și chiar sper că luna următoare îmi va aduce mai multe chestii pozitive. Cum a fost luna voastră din acest punct de vedere? Și ce mai citiți? Eu momentan trag la Țapul ispășitor de Daphne du Maurier și am decis să recitesc The Night Circus, ceea ce mă face ultra entuziasmată. 

8 comentarii:

  1. Uau, chiar ai citit ceva, felicitări! Pentru mine, o lună bună înseamnă cinci cărți, rar reușesc să trec de numărul ăsta(nici măcar în vacanțele de vară nu prea-mi iese).
    Ești prima persoană pe care o aud care nu laudă Eleanor and Park, ăia pe youtube iubesc cartea aia, motiv pentru care eu sunt sceptică. Am avut dezamăgiri imense cu cărțile lăudate de cei de pe youtube, de cele mai multe ori.
    Da, Deleanu chiar are un stil ciudat, nu e nici pe gustul meu, nu tocmai. Am citit Acluofobia de el, ceea ce nu am regretat neapărat, dar nu am rezistat prea mult la Bizaroproze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Pot să spun doar că fiind clasa a 11-a, am și mai mult timp dacă nu mă strofoc prea tare cu școala. Înainte eram fericită dacă apucam să citesc 3 cărți într-o lună, dar mi-am demonstrat că pot mai mult și acum nu-mi mai vine să încetinesc ritmul. Sper doar să nu dau peste cartea care mă va forța să o fac.
      Eu nu mă mai încred în youtuberii populari. Dacă ei vorbesc de o carte de care am auzit, e clar că nu e așa bună cum zic ei că e. M-am simțit presată să-mi placă Eleanor & Park?? Pentru că atâta lume o iubește?? Sunt oaie neagră din nou, dar nu mă mai deranjează. Știu doar să mă țin, în general, de cărțile prea lăudate.
      Eu nu știu dacă mă pot pronunța încă sau nu, parcă aș vrea să-mi placă, dar neah.

      Ștergere
  2. Felicitări pentru numărul acesta atât de mare! Nu mai țin minte dacă am reușit să-l ating vreodată. Și eu am vrut să mă duc la o piesă de teatru, joia trecută, cu profesoara de franceză. Nu mai țin minte exact cum se numea, dar știu că era cu actori foarte cunoscuți, doi din "Las Fierbinți" și cu actorul ce-l interpretează pe Vecinu'. Chiar mi-am dorit, doar că a intervenit ceva în ultimul moment, și nu am mai reușit. Și piesa ta de teatru mi se pare interesantă. :)

    Happy reading!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Țin minte că la mine doar septembrie a fost o lună mai bună și sper că o să am și mult mai bune ca astea.
      Eu la teatru nu am mai fost de muult timp (clasa a noua, când am fost obligată să mer la Dl. Goe, în școala altfel). Nu pot să spun că-mi place în mod special, mai văd spectacole în care joacă elevi în general.
      Meșterul Manole eu a trebuit să o citesc pentru școală (profilul de filo are o piesă de teatru în plus în programă, sau ceva de genul) și am fost extrem de surprinsă de cât de mult mi-a plăcut. Reia ideea și tema din balada populară, doar că e scrisă mult mai fain și *gasp* personajele chiar au personalitate. Mda, am cam adorat-o i de aia sunt așa înflăcărată când vine vorba de ea.

      Ștergere
  3. Mm, ai citit ceva luna asta! ^_^
    Eu am început să mă axez pe cărți de psihologie, și cărți teoretice, dar și practice. Am trecut printr-o pauză lungă de citit și cărțile acestea chiar m-au ajutat să „revin la normal”. Nu cred că o să mai citesc o perioadă altceva decât cărți de genul acesta, chiar mi-au captat interesul.
    Să ai un Februarie frumos! Eu tot nu pot să cred ce repede a trecut prima lună a acestui an. ;_;

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oa, sună interesant! Eu nu prea mă simt în stare să citesc altceva în afară de literatură și câte un non-fiction din când în când. Dar îmi place să văd la alții, deci dacă ești interesată de toate astea, atunci cu siguranță poți să citești liniștită!
      Mulțumesc, și tu la fel! Acum că mă uit în urmă,chiar a trecut repede...

      Ștergere
  4. Ooo! Impresionant, bravo!
    Ma bucur ca citesti atat de mult si ca ai ce. Eu sunt intr-o criza: am strans bani si nu stiu ce carti sa-mi cumpar. Pur si simplu nu stiuuuuuu.. Si asta ma intristeaza putin. Sa speram ca imi va veni mintea la cap

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Eu nu prea fac mofturi, citesc orice-mi pică în mână. Iau și multe cărți vechi de la ai mei, iar dacă e vorba să-mi cumpăr, cumpăr ce mi se pare interesant și rareori urmăresc recomandările altora, dacă nu cumva avem gusturi asemănătoare.
      Succes! Dacă vrei, îți pot trimite eu câteva cărți în format electronic? Eu citesc și multe astfel de cărți.

      Ștergere