04.10.2014

Caterina de Medici. Regina nopții însângerate de C.W. Gortner


În primul rând aș vrea să-i mulțumesc lui furelise pentru că și-a dorit ca această recenzie să apară mai devreme (sinceră să fiu, dacă nu ai fi fost tu, aș fi putut sfârși prin a nu mai scrie deloc.... oups).

Această carte am cumpărat-o de la un anticariat și simplul motiv a fost coperta superbă. Face parte din seria Iubire și destine, care apare cu nu știu ce ziar, de două ori pe lună dacă am înțeles eu bine. Plănuiesc să mi le iau și pe următoarele... cândva, pentru că am rămas plăcut surprinsă de cât de bună a fost cartea asta.

Caterina de Medici. Regina nopții însângerate este o carte care prezintă viața acestei femei (pentru că nu cred că a putut fi vreodată o simplă fată), narată tocmai din punctul ei de vedere, încercând să o prezinte într-o lumină pozitivă, umană (pentru cei care nu știu, are câteva crime puse în spate). Aparent, cartea este destul de aproape de adevărul istoric (iar acum vorbesc ca și proful meu de istorie), iar eu care sunt totuși încă puțin fascinată de orice s-a întâmplat în acea perioadă (și da, recunosc că și rochiile vremii au ceva de spus în asta) am fost și mai interesantă în acțiunea romanului.

Cred că am o slăbiciune pentru femeile puternice din istorie, care sunt gata să facă orice e nevoie pentru a-și proteja țara mai presus de orice. Având în vedere că Caterina venea totuși din Italia, obligată să se căsătorească cu delfinul (moștenitorul tronului) Franței, ea chiar a făcut tot ce a crezut de cuviință pentru a-și nu lăsa țara adoptivă, care a fost atât de bună la venire, să piară.

A fost foarte interesant să văd ce gândea, modul în care era implicată în tot ce se întâmpla. Deși nu sunt o mare fană a narațiunii la persoana I, aici a fost foarte bine aleasă, reușind să mă facă să simt alături de personajul principal toate acele emoții puternice prin care a fost nevoită să treacă. Mi-plăcut foarte mult și modul în care a fost construită personalitatea ei, întreaga existență bazându-se totuși pe faptul că e o Medici, și că va reuși tot ce-și propune. Dar în același timp iubește un soț care nu-i e fidel, încearcă să-și crească copiii cât mai bine pentru a deveni viitori regi și regine și încearcă să schimbe viitorul pe care viziunile ei le prevestește. Caterina a trecut prin foarte multe suferințe, începând chiar din timpul copilăriei. Și totuși s-a autoeducat frumos, a știut să câștige simpatia oamenilor potriviți, a acceptat ce i-a aruncat soarta în față fără a-și permite să plângă prea mult și a iubit cu cauțiunea și veninul pe care le insuflă o viață la o curte care devine din ce în ce mai desfrânată.

Și nu neapărat doar Caterina, dar toate personajele au ceva anume care le face interesante. Deși unele apar prea puțin pentru a te atașa de ele, simpla lor prezență este îndeajuns să îți ma prezinte încă un aspect al vieții complicate regești.

Mie mi-a plăcut. Autorul are un stil de scris destul de simplu, dar reușește cu brio să aducă la viață curtea franceză. Aici nu vezi întâmplările, ci le simți. Nu întâlnești personaje trecătoare, ci le înțelegi. Și cred că asta a fost una din cele mai faine părți ale cărții.

O recomand din toată inima oricui, dar în special pasionaților de istorie. Poate că sunteți neîncrezători (și eu am fost la început), dar este o carte cu adevărat superbă, iar mie mi-a devenit nouă preferată.

5/5

Din păcate, nu am cartea acasă, așa că voi adăuga citatele duminică seară (sper, depinde de ce și cât am de învățat). De asemenea.... Am început să mă uit la Reign, iar acest serial mă distruge mental și emoțional. Este vorba despre Francisc (delfinul și fiul Caterinei de Medici) și Mary, regina Scoției, viitoare soție a lui. Este atât de frumos! Deși este multă dramă pe lângă ceea ce s-a întâmplat cu adevărat, cert este că te prinde. Dacă totuși vă place să vă frustrați din cauza unui serial, vă dublu recomand să citiți cartea asta înainte să vă uitați. Pe mine mă distrug emoțional toate intrigile care nu ar trebui să fie, pentru că FRARY e atât de canon, că nu se poate să rescrie directorii filmului istoria. Punct. Sunt prea disperată să mai continui. Dacă se uită cineva și-mi împărtășește stresul, încercați să mă contactați ~

acum că nu mai sunt citate, observ de fapt cât de scurte sunt recenziile mele

7 comentarii:

  1. Mulțumeesc! Recenzia asta e aur :) O să o caut la Kilipirim (dacă nu se scrie așa, îmi pare rău, mi-e imposibil să îi rețin numele), târgul de carte de la sfârșitul lui octombrie. Am nevoie de ceva historical cât mai repede. Mulțumesc mult pentru recomandare, poate că n-aș fi cumpărat-o niciodată dacă nu aș fi citit despre ea aici :D Am văzut și eu Regin, dar doar primul episod. N-am mai avut timp să îl reiau, dar mi se pare drăguț. Știu că-s multe neconcordanțe cu istoria reală, dar am încercat să mă prefac că nu știu absolut nimic diin istoria Franței, Angliei, Scoției, și să mă bucur de poveste :D Mulțumesc din nou pentru postarea atât de rapidă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. primul sezon!! Sezon. Of. Tastură bleagă, degete grăbite*.

      Ștergere
    2. Haha, mă bucur că este folositoare și că te-a făcut interesată! Sper să găsești cartea, deși aș îndrăzni să spun că îl recomand pe Gortner în întregime, ca și autor.
      Știuuu, mai ales că citisem cartea asta care mi-a fixat cunoștințele de istorie, iar după am fost nevoită să accept bastarzi surpriză, întâmplări neadevărate.... Eh, trebuie să fie și dramă până la urmă, astfel nu s-ar mai uita nimeni dacă totul ar fi drăguț și pașnic (eu aș face-o totuși, mi-au plăcut Francisc și Mary în carte, dar în film sunt atât de superbi! mai au și actori frumoși. aș putea vedea un întreg sezon cu cum mănâncă împreună sau nu știu... chestii simple).
      Cu mare plăcere, eu mulțumesc că mi-ai dat motivația de care aveam nevoie ca să scriu recenzia asta :)

      Ștergere
  2. Înainte să citesc am vrut să spun cât de frumoasă este coperta! Am văzut apoi că nu sunt singura fermecată!:)
    Recenzia asta e foarte bună, mi-a făcut poftă de o lectură cu un personaj feminin foarte puternic! Am aceeași slăbiciune ca și tine pentru ele. ;)
    Voi încerca și eu colecția aceasta! Succes cu școala, mai departe! Știu cum e să nu ai timp de nimic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Absolut toate coperțile din seria asta sunt superbe!! Încă mă lupt cu eul meu interior în legătură cu care va urma să o cumpăr.
      Mă bucur! Dacă mai vrei o carte despre un personaj feminin fascinant, îți recomand și „Împărăteasa Orhidee” + „Ultima împărăteasă” de Anchee Min. La fel de superbă!
      Uff, succes și ție de-asemenea! Abia de acum încolo o să avem nevoie de el...

      Ștergere
  3. Bună,Sara!
    Îți răspund la apel...îți împărtășesc stresul(legat de Reign). Am descoperit cartea aceasta datorită serialului, mi-a plăcut la nebunie deși istoria nu se numără printre pasiunile mele sau mai bine zis nu se număra (in wishlist-ul meu apar tot mai multe cărți cu subiect istoric).
    Evident, îmi place recenzia ( bine scrisă). Intenționez să citesc și alte cărți despre Caterina de Medici, chiar dacă intriga se repetă, personajul , mai corect spus personalitatea merită să fie văzută din mai multe de unghiuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am terminat primul sezon destul de dezamăgită și cândva, mă voi uita și în continuare. Îmi plac unele lucruri, dar cred că s-a exagerat cu înfloriturile pe lângă adevărul istoric. În cele din urmă, tot mi-a plăcut să-l urmăresc.
      Cărțile istorice sunt un mod foarte fain de a afla noi lucruri, în general corecte, deci eu aș spune: dă-i bătaie!

      Ștergere