02.09.2014

Susținem lectura


S-a început inițial prin proiectul Lissei și a lui Sayuki, prin care doreau ca oamenii să înceapă să citească. Se continuă cu alăturarea unui proiect asemănător, prin care se dorește promovarea lecturii și insuflarea dragostei de carte pentru oamenii care nu o (mai) au.

Însă eu? Eu nu cred că poți convinge pur și simplu oamenii să înceapă să facă lucruri cu care nu sunt obișnuiți, nu cred că simpla existență a unor campanii pot influența cu ceva decizia cuiva. Însă cred că oamenii pasionați pot să mute și munții dacă-și propun. Momentan vrem doar să mutăm ideile preconcepute ale persoanelor secolului XXI la coșul de gunoi, lăsând cale liberă măcar spre încercarea de a citi, dacă nu și reușita. Eu cred că dacă există dragoste, și dacă această dragoste este exteriorizată (fie prin postări entuziasmate pe blog, fie prin inițierea unor proiecte), se poate schimba ceva. Dragostea cuiva față de ceva poate trezi dacă nu dorință, măcar curiozitate în inima ascultătorului. Și așa s-a mai născut o flacără în comunitatea cititorilor. Nu știu dacă se va stinge imediat, sau va cuprinde o pădure întreagă de hârtie, noi ne-am făcut treaba.

Echipa bibliocărți, împreună cu inițiativa lor, campania „O poartă deschisă spre lectură”, fac exact acest lucru. Își împărtășesc iubirea și pasiunea, lucrează împreună cu entuziasmul și motivația pe care ți-l dă ceva ce-ți place să faci, și reușesc să aducă oamenii împreună prin lectură.

Nu știu dacă faptul că și eu vreau să fac același lucru: să conving oamenii să citească doar din cauza avântului meu, iubirii mele, va schimba ceva, însă vreau să încerc.

2 comentarii:

  1. Mă bucur că te-ai alăturat proiectului! Baftă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos articol. Vom incerca cu totii sa-i convingem.
    Il voi face si eu imediat!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere