07.09.2014

Leapșă: Back to school


Că tot am discutat despre cum să înveți aseară, voi continua tot prin câmpul lexical al școlii. Mai exact, este vorba de o leapșă creată de Andreea (și și primită de la ea, mulțumeeesc!). Întrebările sunt toate foarte interesante, deci să sperăm că și răspunsurile mele o să se ridice la înălțimea lor.

Reguli:
1. Încorporați imaginea tag-ului în postarea voastră.
2. Dați tag-ul mai departe.
3. Nu menționați aceleași cărți de două ori.

4. Postați link-ul cu leapșa completată pe blogul Padeniye, mai cu exactitate AICI



1. Română: Luați cartea preferată de anul acesta și deschideți-o la pagina 100, alineatul al treilea. Scrieți mai jos ceea ce se află acolo, menționând de unde ați lau fragmentul.
Deci mă jur, am peste 15 cărți pe care mi le-am cumpărat, pe care știu sigur că le voi adora și le voi iubi, și totuși încă nu m-am apucat de ele (aștept să înceapă școala, îmi place să fiu sucită când am o grămadă de lucruri de făcut, pf). Deci poate că previzibil, dar alegerea mea este Moștenirea, volumul 4 din seria cu Eragon (cât de ușor de citit sunt, era imposibil să nu fie și seria asta în vre-unul din răspunsurile mele).
Lăsându-se pradă mâniei, Eragon sări la ea.

2. Geografie: Ați citit anul acesta (sau în decursul a doi ani) vreo carte cu o copertă verde, sau care să aibă pe ea ceva legat de natură? Dacă da, puneți o fotografie cu ea. 

Ultima împărăteasă de Anche Min. Am primit-o anul trecut de ziua mea de la o colegă și efectiv am devorat-o. Abia la jumătate de an după am aflat că de fapt este al doilea volum (primul se numește Împărăteasa Orhidee, dacă nu mă înșel), însă îl puteți citi și așa, eu am înțeles ce era de înțeles. Este superbă și o recomand cu căldură oricui, însă în special celor interesați de istoria spusă prin vocea unei femei. 

3. Istorie: Vă plac bibliografiile sau cărțile care tratează ceva din istorie? Care este ultima carte pe care ați citit-o, care să urmărească astfel de subiecte?
Din nou, imposibil câte cărți am de fapt și cât de puține am citit. Aici o să spun Captivă de Julie Gregory, și este practic povestea autoarei care a suferit de sindromul Munchausen. Nu are neapărat legătură cu istoria generală, dar sunt memorii care îmi întăresc și mai tare ideea că America este pur și simplu o țară bolnavă. A fost o carte extrem de tristă și foarte diferită de tot ce am citit eu până atuci, și nu știu încă dacă într-un sens bun sau nu. Nu pot să spun că o recomand în mod special, decât dacă sunteți interesați în subiecte.
Pe foarte scurt, de fapt, nu țin minte de nici o carte pe care am citit-o și care să trateze istoria, asta dacă nu cumva Dumas se pune (ar fi trebuit să păstrez cartea de mai sus pentru punctul ăsta, sighs).

4. Sport: Să faci sport este un lucru benefic corpului, te împrospătează și-ți dă o stare fresh după; în ciuda faptului că ești obosit de mori, tot te vei simți mai bine. Ce carte fresh, ușor de citit, ați lecturat, și care v-a plăcut?
Seria Fetele Gallagher. Este atât de ușor de citit, dar atât de simpatică! Una dintre (foarte) puținele cărți YA de care m-am bucurat. Ușor de citit, drăgălașă, cu un amestec potrivit de acțiune și romantism, este chiar definiția verii mele de acum doi ani.

5. Matematică: Chiar dacă matematica nu este o materie agreată de multă lume, tot trebuie să o faci, chiar dacă durează mai mult timp să o înțelegi. La ce carte ți-ar fi foarte greu să renunți, pentru a învăța?
Pe scurt, o carte la care mi-ar fi greu să renunț și să nu fie Eragon?! :o. O să spun The Help (care între timp am aflat că este și tradusă sub numele de Culoarea sentimentelor), pentru că împreună cu luptătorii pentru drepturile omului de pe tumblr, mi-a întărit ideea că trebuie să muncim împreună: albi, negri, săraci sau bogați, dacă vrem să aducem o schimbare prin lume. Pentru că înțelesesem inițial greșit întrebarea (mda), trebuie să adaug și faptul că a fost efectiv imposibil să o dau jos din mână odată ce m-a prins. Știu că trebuia să facem o piesă de teatru, iar eu până în ultima zi nici nu știam ce rol am, atât de neatentă la ce s-a întâmplat în jurul meu am fost. Practic, am și ignorat învățatul pentru cartea asta.

6. Desen: Să desenzi, să pictezi, a fost mereu o activitate care te relaxa în timpul generalei, dar chiar și în liceu pentru unii. Culorile îți dădeau imaginație, așa că: Ce copertă a unei cărți o urăști din tot sufletul, și ai vrea să o schimbi, dacă ai avea ocazia?

De obicei nu sunt genul de persoană care să se plângă de coperțile cărților. Sunt mulțumită cu ce mi se oferă și nu fac mofturi. Dar! Cartea asta! Mă jur, este cea mai hidoasă copertă pe care am văzut-o, mie nu-mi place deloc. Dacă lăsa doar castelul pe fundal, parcă mai era cum mai era, dar nuuu. Hai să punem o față plutitoare! (și plâng, pentru că originalul din franceză are niște coperți atât de frumoase ;w; și în caz că nu am vorbit încă de cartea asta, îi va veni rândul în noul in-my-mailbox ~)

7. Biologie: Tuturor ne plac animalele, și nu cred că există cineva care să nu iubească un animal, oricât de drăguț sau înspăimântător ar fi el. Postați mai jos o imagine a unei cărți în care apar astfel de vietăți.

Pisici! Pentru că nici măcar oaia fantastică nu a putut câștiga împotriva a 320 de pisici negre. Nu am citit încă cartea, deci nu știu ce altceva să vă zic.

8. Engleză: Mulți cititori au în bibliotecă literatură internațională, așa că presupun că printre sumedeniile de cărți, se strecoară și un autor preferat. Ce scriitor american sau englez vă place cel mai mult? Descrieți-i ideile în trei cuvinte, sau modul de-a scrie.
Erin Morgenstern, scriitoarea Circului nopții, pentru că modul în care se joacă cu acele cuvinte și le îmbină este fascinant. Știe să atragă atât prin modul de scris, dar și prin personaje credibile și gata să-ți accepte iubirea și tot ce-i înconjoară scriitura este pur și simplu magic. Stilul ăla, aaah!!

9. Muzică: Să asculți muzică este ceva relaxant, care te face să zâmbești, iar cea împletită cu cititul este cu atât mai bună. Aveți vreo carte care să vă fi făcut să cântați (la figurat) de fericire, atunci când ați terminat-o? Sau o melodie care să o fi descoperit în vreo carte? 
Nici o carte nu prea m-a satisfăcut îndeajuns încât să cânt de fericire, dar am urlat și oftat din plin la Umbra vântului. Cel mai satisfăcător sfârșit din absolut toate cărțile pe care le-am citit până acum. Iar ca melodii, Murakami stă întotdeauna ca paznic solitar al cunoștințelor mele muzicale (eu prefer să ascult playlisturile de pe 8tracks cu melodiile din cărțile lui).

10. Dorință: Sunt ferm convinsă că există o carte pe care vă doriți foarte mult să puneți mâna. Care este aceea și de ce vreți atât de mult să o citiți?
Pentru că am rămas complet entuziasmată de leapșa asta, aici o să pun cărțile pe care mi le doresc neapărat (și vă atenționez, nu sunt puține). Ghidându-mă după diferite recomandări de pe oriunde și gusturile mele generale, ceea ce urmează încă-mi doresc cu o inimă arzândă (nu, nici eu un știu ce am vrut să spun în această ultimă propoziție):
Numele vântului de Patrick Rothfuss. La naiba cu seriile fantasy extraordinar de lungi și extraordinar de scumpe. Păstrez seria asta pentru Crăciun, poate îmi conving părinții că este un cadou numai bun. Dar sunt al naibii de curioasă și deși nu am repertoriu gigantic în acest gen, fantasy este clar unul dintre preferate!
Inheritance Almanac care este practic un almanah în engleză cu lumea din Eragon *plânge într-un colț*. O să mi-o iau cu prima ocazie (probabil după convenția din octombrie) pentru că pur și simplu nu-mi pasă și iubesc seria prea mult ca să nu.
Child Thief de Gerald Brom este varianta mai dark a lui Peter Pan și nu puteți să-mi spuneți că asta nu e cea mai mișto idee pe care ați întâlnit-o. O altă carte super scumpă. O să ajung să mă dau cu capul pe pereți la ritmul ăsta.
Cam orice prind de Neil Gaiman (sunt atât de curioasă să citesc ceva de la el!), Murakami și Rainbow Rowell (în privința ei, vreau să văd dacă toate laudele își au merit). 
Șiii, o listă cu cărți recomandate de Erin Morgenstern pe care instinctul îmi spune să le citesc cât mai repede: Alias Hook (o altă idee de prin Peter Pan, în care Hook este de fapt un personaj pozitiv, plus că mai e și ceva romance!), Vanishing Act (despre care știu prea puține, dar îmi sună interesant), Manual of Detection, State of Wonder, Cloud Atlas. 
Având în vedere că nu am scris nici jumătate din ce vreau, v-aș ruga să facem un minut de liniște pentru portofelul și timpul meu. 

Mai departe, tagul îl primesc bobiță, Oana și Gabriela dar oricine vrea să răspundă la aceste întrebări, este liber!
Revin, sper, diseară cu recenzia la Iedera de Grazia Deledda. Să aveți o zi faină și un an nou școlar care să fie plin de reușite! (o spun de parcă mâine începem, dar având în vedere că eu o să îmi mut lucrurile începând de mâine, îmi e de înțeles greșeala și entuziasmul). 




5 comentarii:

  1. Mulţumesc mult pentru leapşă, Sara! O să fac nişte poze azi și sper să scriu postarea tot astăzi. De obicei, întârzii super mult cu lepșele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E ok, oricând ai timp și posibilitate! Abia aștept să-ți citesc răspunsurile ~

      Ștergere
  2. Și eu urăsc coperțile de la seria "Cântul vrăjitoarelor", mi se par oribile, și e păcat, pentru că iubesc seria aia, chiar abia aștept să văd ce vei crede despre ea :) Sper să îți placă.
    Și Erin Morgenstern chiar scrie super, eu încă mă mai gândesc din când în când la cartea ei, deși au trecut luni de când am citit-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să o citesc! Nu știu cât de curând o să fie asta totuși, am impresia că am prea multe și nici eu nu știu de ce să mă mai apuc întâi. Dar sper să-mi placă, atunci când o voi citi.
      Vorbeam cu o prietenă, și ea fană The Night Circus, și mi-a zis că totul este efectiv magic, că oriunde deschizi cartea, orice pasaj citești, este imposibil să nu intri în atmosfera cărții. Din toate încercările mele, am aflat că avea dreptate.

      Ștergere