12.09.2014

Leapșă: The Asking Books Tag

Am primit această leapșă adorabilă de la Gabriela, mulțumesc frumos! Scopul ei este de a afla mai multe despre preferințele noastre literare, și sunt întrebări pe care probabil că le-ați primit de-a lungul timpului... Acum sunt toate adunate! ((iar un read-more, prea lungă postarea))


Reguli:
1. Încorporați imaginea în postarea voastră (^)
2. După ce faci leapșa și o postezi pe blogul tău, lasă un comentariu cu link-ul acesteia la postarea Cristinei, AICI
3. Dați tagul mai departe
4. Nu răspundeți pompos/încurcat, fii tu.




1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Țin minte că, imediat după ce reușisem să învăț să citesc, tot reciteam un basm popular rusesc. Finist Șoimanul se numea, încă o am în bibliotecă și este o carte adorabilă. Are niște ilustrații foarte faine, iar povestea este genială. Aici fata salvează prințul, iar dacă aveți nevoie de mai mult ca să vă convingă, eu nu prea cred.

2. Ce citești acum?
În afară de cărțile pe care le-am început din aprilie și nu m-am mai atins de ele... Am început de curând primul volum din seria Legendele clanului Otori și deși am citit foarte puțin, cred că o să-mi placă în continuare și abia aștept să văd ce se întâmplă! 

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Numele vântului de Patrick Rothfuss. Chiar îmi trebuie o reducere masivă la cartea aia, care e la fel de masivă.


4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
În ochii mei nu e obicei rău, daar... Însemnez citatele cu un creion în majoritatea cărților (deși de curând am descoperit și plăcerea transcrisului) și îmi place să le plesnesc cotorul, ca să fie mai ușor de citit.

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
HARRY POTTER!

6. Ai un  e-reader?
Nu și sincer nici nu cred că aș vrea în mod special, atâta timp cât pot să citesc atât pe laptop cât și pe telefon la fel de bine.

7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
De obicei am mai multe începute, în caz că cea pe care mă axez mă plictisește, pur și simplu mă apuc de alta. Nu-mi place să mă chinui dacă nu am chef.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Citesc mai mult (ceea ce e bine, pentru că ăsta a fost și scopul inițial al blogului) și m-am obișnuit să-mi formez o opinie puternică despre tot ceea ce citesc (astfel încât recenziile mele să fie plină de pasiune, haha) și să încadrez cărțile în câte steluțe primesc.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
Umbra vântului de Carlos Ruiz Zafon.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
E amuzant pentru că este egalitate între două cărți: The Night Circus de Erin Morgenstern (cartea stand-alone preferată) și ultimul volum din ciclul Moștenirea (seria mea preferată). Well...

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Nu am preferințe? Eu citesc oriunde, iar de cele mai multe ori sunt găsită pe un scaun sau fotoliu.

12. Cel mai inconfortabil loc unde ai citit?
Uhm, nu-mi vine nimic în minte? De obicei nu prea citesc dacă nu pot să mă bucur de activitate.

13. Poți să citești în autobuz?
Da, fără nici o problemă. Nu mă deranjează nici mișcarea, nici eventuala gălăgie (deși de obicei când merg eu cu autobuzul nu prea mai e nimeni).

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Îmi place să privesc natura, dar nu-mi place să fiu în natură. Deci nicăieri. Prefer să mă consider în siguranță în casă.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Să le primesc înapoi, eventual, și într-o stare asemănătoare cu ce au primit. Nu-mi plac cărțile perfecte și nu am probleme să mai fie pătate sau îndoite, însă prefer să știu că eu le-am făcut ceva, și nu alții.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Normal, între mine și verișoarele mele e trafic de cărți.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Doar însemnez citate, însă nu prea scriu pentru că am o caligrafie deplorabilă.

18. Chiar dacă este o carte veche?
Ce legătură are vechiul cu asta?

19. În ce limbă preferi să citești?
În general, în română citesc cărțile, dar dacă am posibilitatea, prefer să citesc o carte în limba în care a fost scrisă (atâta timp cât acea limbă e engleza, pentru că alta nu o știu îndeajuns de bine).

20. Ce te face să iubești o carte?
Povestea și personajele de cele mai multe ori, este important să mă simt atașată de ce îmi zice cartea ca să o și iubesc, pentru că altfel pot să zic că am citit o carte bună, dar să-mi treacă iubirea în mai puțin de o săptămână.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Nu recomand o carte pentru că sunt „inspirată”. Recomand o carte atunci când cred că unei persoane i-ar plăcea povestea, sau când îmi place mie cartea prea mult și cred că toată lumea trebuie să o citească.

22. Genul favorit?
Citesc orice atâta timp cât este destul de interesant să mă păstreze captivată, însă cred că îmi plac mult cărțile fantasy.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
SF și YA.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
De fizică, deși nici unul dintre profesorii mei care predau aceste materii nu sunt mai breji.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Normal, mi-ar muri sufletul să citesc doar serii.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.
Părul Venerei de Mihail Șișkin. Simplă și drăguță!

27. Cartea/seria preferantă momentan?
Cum am zis mai sus, The Night Circus și Eragon.


28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Nu prea mănânc atunci când citesc, iar dacă se întâmplă, de obicei sunt mere sau ciocolată, rareori jeleuri sau orice altceva.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Nu se întâmplă, eu sunt super ok cu spoilerele și nu îmi fac probleme nici dacă aflu (practic știu serii întregi pe care nu le-am citit doar pentru că am văzut/citit spoilere pe net).

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Nu foarte des. Mai rar dau de cărți criticate, de obicei în cazul meu e invers: nu sunt de acord cu recenziile pozitive *sighs*.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Bine. Foarte bine. Îmi vărs și eu frustrarea că n-am citit ceva mai bun. Știu că par rea, încerc să scuz cartea pe cât posibil, pentru că mă simt vinovată după, dar dacă ajung să dau 1/5 unei cărți, atunci nu mă abțin. Îmi stă bine și afurisită.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Aș vrea să știu hieroglifele! Nu neapărat să știu și să citesc, dar doar așa, de curiozitate. Și ar fi fost fain ca Esperanto să fie cu adevărat limba întregului glob (deși acum este engleza) și să o știu și pe asta.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții. 
Cu riscul de a mă tot repeta, cred că tot ultimul volum din Eragon o să-mi fie răspuns. Mă jur, nu mai știam de mine cât timp citeam.

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
HARRY POTTER! ((te implor Doamne să nu fiu dezamăgită))

35. Poetul favorit.
Lang Leav.

36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Cam cinci la momentul actual și eu de fapt nu fac nimic ca să le calmez.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Cred că o singură dată s-a întâmplat asta, dar de obicei împrumut ceva ce fie îmi trebuie la școală (deci trebuie să o citesc), fie ceva ce chiar vreau să citesc. Nu-mi place să împrumut o carte și să nu-i fac cinstea de a o citi.

38. Personajul preferat dintr-o carte.
Victor din Cireșarii. (ăsta e doar primul care mi-a venit în minte, eu iubesc multe personaje)

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Oaia fantastică.

40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
S-a dus vacanța, nu mai citesc nimic :)) Nu, glumesc. Cel mai probabil una dintre multele serii și cărți care mă așteaptă în bibliotecă...

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Ok, probabil nu mult. Eu citesc în fiecare zi, chiar dacă nu întotdeauna cărți (până la urmă, fanfictionurile și articolele despre drepturile omului și feminism se pun!).

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Singur pe lume. Nu știu de ce, m-am chinuit groaznic de mult cu această carte și după ce au murit niște câini, știu că nu am mai citit. 

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
Discuțiile oamenilor din jur. Le aud pe fundal și mintea mea procesează ce vorbesc, însă doar dacă este ceva interesant, sunt distrasă. Altfel, pot să citesc fără problemă.

44. Ecreanizarea favorită a unei cărți.
Uuuuhhhhm.... Pas.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
Eragon! Să nu îndrăzniți să vă uitați la film! Este hidos. Sentimente asemănătoare am și pentru Hoțul de cărți și Percy Jackson. Cărțile bat filmul în toate cazurile de mii de ori.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Într-o librărie-librărie nu cred că am cheltuit vreodată mai mult de 50-60 de lei, dar online comenzile mele au ajuns până la 200 de lei (deși erau manga).

47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Mintea mea face chestia asta când, în timpul unui dialog plin de suspans, sare peste descrierile dintre replici, ca să se asigure că merge bine discuția. Revin după. De asemenea, am mai sărit părțile plictisitoare din vreo două cărți de școală, pentru că eram presată de timp.

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Personaje extrem de frustrante. Dar trebuie să fie cele mai groaznice făpturi întâlnite de mine ca să mă facă să renunț la o carte după ce m-am chinuit cu ea pe jumătate. Pe scurt, nu prea renunț la cărți.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Da, normal. Le așez frumos pe rafturi, să prindă rădăcini în locul corespunzător, și totul e bine. În rest, sunt prea leneșă să le reașez.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Să le păstrez, normal. Doar sunt ale mele.

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Da. YA în general, John Green în special.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Tess d'Urberville. Ce dă fuck a fost cu sfârșitul ăla?

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Copila Stea, Cireșarii... Am idei preconcepute în legătură cu cărțile pe care  mi le recomandă alții.

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Pânza de păianjen de Cella Serghi. Atâta dezamăgire și oboseală după cartea aia...

Mai departe Andreei și Leontinei! Eu m-am apucat de pregătiri de bagaje, în sfârșit zic adio sătucului ăsta nașpa în care mi-am petrecut vara. Slavă!







9 comentarii:

  1. Cea mai concreta leapsa si bine pusa la punct. Mi-a placut, chiar daca majoritatea vor spune " Ce-s cu atatea intrebari? Plictisitoooor..", chiar se merita sa citesti!
    Imi plac gusturile tale si am luat cateva carti, din cele care ai spus ca iti plac, adaugandu-le pe Lista Kilometrica. Multumesc!
    Pupici ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi place să citesc orice fel de leapșă, inclusiv aceea care avea peste 100 de întrebări.
      Mă bucur, și sper că atunci când vei ajunge să citești ceva din cele pe care le-am numit eu, să te reîntorci și să-ți împărtășești părerile și cu mine!
      Pupici <3

      Ștergere
  2. Merci pentru leapșă, imediat mă apuc să o fac, îmi plac întrebările, cât și răspunsurile tale. Cu multe chiar sunt de aceeași părere, dar am uitat exact care, prea multe întrebări ca să le mai țin minte :))
    Sper să îți placă Harry Potter, pentru mine seria a fost într-un fel ceea ce m-a împins să citesc prin clasele V-VIII, nu prea citeam eu la vremea aia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să-ți citesc și eu răspunsurile! Eh, e bine măcar că împărtășim idei :)) Știi tu, geniile gândesc la fel.
      Și eu sper să-mi placă, sunt super entuziasmată să o încep și să o citesc, am fost mult prea mult timp pe dinafara.

      Ștergere
  3. Omg, câte întrebari are leapșa asta :D! Dar e chiar distractiv și interesant să citești răspunsurile. Două comentarii am de făcut (de fapt, un comentariu și-o întrebare :D):
    1. „Harry Potter” n-o să te dezamagească, promit! Eventual traducerea, dacă o s-o citești în română.
    2. De ce nu vrei să-l citești pe John Green (nu știu dacă ai mai vorbit despre asta pe blog. Dacă da, scuze că te fac să repeți, dar sunt curioasă :D)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. În română o citesc din păcate. Mi-ar fi plăcut să o citesc în engleză, dar nu-mi permit să mi-o iau în altă limbă, deci o să mă mulțumesc cu traducerea în română. Nu cred că o să mă deranjeze traducerile, totuși.
      2. Nu, nu cred că am mai vorbit. Faptul e că am citit prea multe păreri împărțite: fie sunt fani înnebuniți, fie persoane care nu i-au suportat deloc cărțile, și prefer să mă țin departe de așa ceva, pentru că nu vreau să pic în nici o categorie. Mai bine deloc. Și totuși, cred că nu mi-ar plăcea. Pun mare preț pe o dezvoltare a relațiilor dintre personaje lentă și frumoasă, care să evolueze încet și omenește. Din câte am văzut în filmul The Fault in Our Stars, nu prea se întâmplă asta. Deci decât să urăsc ceva, prefer să nu am de-a face cu acel ceva. Nu mă înțeleg prea bine cu YA-ul în general, pentru că de prea multe ori este scris prost.

      Ștergere
  4. practic știu serii întregi pe care nu le-am citit doar pentru că am văzut/citit spoilere pe net -> am inceput sa fangirluiesc cu voce tare la faza asta. In sfarsit gasesc pe cineva fara oroare de spoilere <3
    Harry Potter e draguta, primele volume par scrise pentru copii *ummm pentru ca sunt*, dar lumea e construita frumos si... are ceva magic.
    Iar faptul ca il eviti pe John Green... Am fangirluit cu voce tare a doua oara. Esti minunata :3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu înțeleg de ce toată lumea se supără la spoilere. E normal să primești spoilere dacă îți petreci timpul pe internet, nu se poate altfel.
      Nu mă deranjează cărțile de copii, de fapt chiar îmi plac, deci nu cred că o să mă deranjeze Harry Potter din motivul ăsta. Plus, simplul fapt că este un fenomen internațional deja o face magică.
      Haha, mulțumesc! ;3

      Ștergere
  5. Mă bucur că ai completat leapșa, Sara! ^_^ A fost o plăcere să o citesc!

    RăspundețiȘtergere