01.08.2014

Summer in a bag of books tag





Și acum voi răspunde la o leapșă, pe care am primit-o de la Leontina și Anca! Mulțumesc frumos! (dacă cumva cineva mi-a mai pasat-o și nu am observat, vă rog să-mi reamintiți).

Reguli:
- selectați în tag cărți citite recent (în ultimii 1-2 ani)
- încorporați în postare imaginea tagului
- dați tag-ul mai departe

1. Drumul către mare: o carte pe care ai așteptat de mult să o citești
Invitație la vals de Mihail Drumeș. Ca și autor, îmi place foarte mult. Citisem Elevul Dima dintr-a șaptea când surpriză, eram în a șaptea, și mi-a plăcut la nebunie, iar de-atunci am tot sperat să mai dau peste cărțile lui. Ce mare mirare că de fapt era în bibliotecă! Faptul e că, știu de ea de câteva luni, însă până acum nu am apucat să o citesc. Nu pot să zic că m-a dezamăgit.

2. Răsărit de soare: cartea la a cărei lectură abia așteptai să te întorci după ce te trezeai dimineața
Cireșarii de Costantin Chiriță. Mi-a plăcut atât de mult seria asta, încât până când nu am terminat-o, nu am mai făcut nimic altceva. Dacă nu ați citit-o încă, o recomand! Nici o carte care să-ți insufle dragoste pentru tinerețe și țară mai tare decât asta.

3. Apus de soare: o carte pe care ai stat să o citești noaptea
Ion de Liviu Rebreanu, pentru că eram presată de la școală. Trebuia să o termin de citit pe toată într-o zi, căci altfel ziua următoare aș fi riscat o notă proastă în caz că nu știam detaliile din carte. În rest, de obicei nu fac asta, pun tare mult preț pe adormitul atunci când îți vine somnul.

4. Perla din scoică: o carte de la care nu aveai mari așteptări, dar pe care ai considerat-o excepțională după ce ai terminat-o
Nu pot să zic că am considerat-o excepțională, dar Copila stea. Am citit-o prima oară când mi-a împrumutat-o colega de bancă, spunând că eu semăn cu personajul principal, și deși eram curioasă, nu mă așteptam la cine știe ce. A fost tare frumoasă, plină de sentiment și probleme actuale ale tinerilor, am terminat-o într-o zi, și încă recitesc sferturi și sferturi atunci când îmi aduc aminte de iubirea pe care i-o port. Nu este excepțională, dar îmi este aproape de inimă.

5. Arsură de soare: o carte care te-a enervat rău, cu care ai avut o experiență neplăcută
Nu plânge sub clar de lună de nici nu mă chinui să-i țin minte numele. Absolut totul, dar absolut totul m-a enervat la cartea asta. Un plot subțire, acțiune care merge cu 500km/oră, personaje fără pic de caracter sau atitudine și nici măcar un stil cât de cât. Mor încet pe dinăuntru de fiecare dată când mă gândesc la ea, și am citit-o pe vremea când încă nu aveam gusturile chiar așa bine formate. Cartea care încă mă face să mă țin departe de cărțile YA.

6. Valurile mării: o carte care a fost multă vreme pe val și care ți-a plăcut și ție
Nu prea mai citesc eu cărți pe val din cauză că sunt dezamăgită de cele mai multe ori, însă Hoțul de cărți a fost o minunată experiență. Markus Zusak e un maestru al imaginilor puternice prin cuvinte puternice, iar povestea în sine a fost superbă.

7. Caniculă: o carte care ți-a dat bătăi de cap, pe care ai citit-o greu
Aici o să numesc o carte pe care nu am terminat-o încă de citit, dar care se potrivește perfect: Interminențele morții de Jose Saramago. Cartea asta nu are alienate, nu are linii de dialog, ceea ce o face extrem de obositoare de citit. Este interesantă, și prezintă lipsa morții într-o țară din mai multe puncte de vedere: politic și economic, dar și modul în care oamenii reacționează la această năpastă. Interesantă, dar cred că e cam greu de citit pentru cum sunt eu obișnuită. Dar cândva voi reveni la ea.

8. Briza mării: o carte simplă, pe care o consideri lectura ideală pentru vacanță
O zi de David Nicholls. Mi se pare ideală: ușoară, dar și romantică, însă și îndeajuns de realistă să nu te crezi pierdut prin vacanță.

9. Bronz: o carte care a lăsat o amprentă asupra ta
Alchimistul de Paolo Coehlo, din simplul fapt că mă umple de motivație și încredere; este o carte care mă umple de speranță, și mi-a plăcut așa de mult, încât când am văzut la un târg de lucurri handmade un lănțic cu un citat din carte, a trebuit să mi-l iau.

10. Vacanța de vară: o carte care ți-a plăcut mult, dar apoi ai regretat că ai terminat-o atât de repede
Nici una? Nu știu ce să zic, dar eu nu simt nevoia să lungesc o lectură din cauză că-mi place atât de mult că vreau să se continue. Din contră, vreau să termin cât mai repede posibil, iar dacă simt nevoia de mai mult, îmi imaginez eu viața personajelor mai departe. Deși, poate că aș fi vrut să citesc viața din Circul nopții pentru totdeauna, și poate și nopțile unui an întreg ale lui În noapte de Murakami.

Mai departe nu o voi pasa, majoritatea persoanelor au primit-o deja, însă dacă cineva nu a făcut-o, este liber să o ia! Voi ce mai faceți?

3 comentarii:

  1. Mă bucur că te-ai întors cu bine! Am completat și eu tag-ul, dar mai am de adăugat și niște poze. Am pozat cărțile + câte un semn de carte potrivit, iar la sfârșitul postării m-am gândit să fac un concurs cu toate semnele de carte din postare. Hihi, sper să fie okay că am modificat puțin tiparul, dar ... da. :))

    Să ai un August mi-nu-nat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Welcome back :) Sunt curioasă să citesc recenziile, mai ales la "În noapte" și vol 3 din "Eragon", când îl vei termina. Și îmi plac postările de gen In my mailbox, deci sunt curioasă și de asta :) Am multe curiozități eu, dacă nu s-a observat până acum :))

    Frumoase răspunsurile, sunt complet de acord cu ce ai spus la ultima întrebare, și eu aș mai fi citit mult și bine din cele două dacă ar fi fost mai lungi. Iar "Hoțul de cărți" e superbă, simțeam nevoia să zic din nou asta, nu pot să nu o fac de câte ori o văd menționată pe undeva :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un "Welcome back, darling", mai întârziat! :) Cred că voi primi o muștruluială de la cineva, cândva (deoarece o merit), fiindcă nu am citit nimic de Mihail Drumeș. Și tot îmi zic că trebuie și trebuie, și culmea, le mai văd și prin magazine la prețuri foarte bune, dar eu: lasă, că altă dată!
    Eu am urât "Ion" din tot sufletul meu, și sunt foarte, foarte fericită că nu trebuie să-l mai fac anul ăsta!
    Am citit "Nu plânge sub clar de lună", și acum că mă uit pe Goodreads, i-am dat 3 stele din 5, doar pentru că acum trei ani (parcă) îmi plăcuse cât de cât. Și din curiozitate am citit și al doilea volum "Uneori sub clar de lună", și a fost și mai prost decât primul. Pe lângă faptul că încă nu înțeleg de ce nu l-a introdus în primul volum (numărul de pagini a fost o jignire la adresa cititorilor), a mai fost și foarte plictisitor.

    O voi face și eu zilele astea, doar că după ce voi posta toate recenziile. Oricum, foarte frumoase și interesante răspunsurile! :D

    RăspundețiȘtergere