19.06.2014

Happy Bookaholic (leapșă)


Am primit această leapșă de la Oana, mulțumesc frumos! Nu știu cât de dependentă de cărți sunt eu, însă îmi place să mă numesc măcar iubitoare, deci poate că răspunsurile mele o să fie cât de cât interesante. 


1. Ce iubești cel mai mult atunci când cumperi cărți noi?
Mirosul, fericirea de a ține ceva al meu în mână, entuziasmul de a începe să o citesc, mulțumirea de sine când o pun pe noptieră (pentru că sunt ratată și nu am rafturi).Pur și simplu, faptul că dețin o carte care m-ar putea fermeca, mă încântă până-n vârful picioarelor. Nimic mai plăcut decât să știi că între coperțile (fie prăfuite i învechite sau noi printate și colorate) ale unei cărți sunt cuvinte care-ți pot răsturna universul.

2. Cât de des îți cumperi cărți noi?
Nu prea am o limită, există luni în care îmi cumpăr multe cărți, și după sunt tăcută pentru ceva timp. Însă în general încerc să-mi cumpăr măcar câte o carte pe lună, deși intervalul mediu între vizitele la librărie/site-uri cu scopul de a-mi cumpărat ceva ar fi de trei săptămâni.

3. Librării sau magazine online?
Ador librăriile. Ador sentimentul de a mă plimba printre atâtea cărți, mă simt zdrobită, mică în fața atâtor cunoștințe din întreaga lume puse în fața mea. Pot simți hârtia, pot citi la întâmplare din ce mă interesează, pot verifica coperta. Ador mirosul din librării, pentru că întotdeauna este și o pală dulceagă de la ceaiuri. Ador să pierd vremea în librării. Însă de cumpărat, de cele mai multe ori, din simț practic și buget mic, aleg magazinele online. Deși tot librăriile librării rămân cel mai aproape de inima mea.

4. Ai o librărie preferată?
Nu cred că ar fi corect să numesc o librărie preferată, pentru că eu frecventez foarte multe (dintre care patru în mod regulat). Simt că le-aș trăda, fiecare are ceva unic. La Okian este pace și liniște și sunt foarte frumos aranjate cărțile, ai parte de toată intimitatea din lume ca să „stai de vorbă” cu ce carte ți-ai dori, și au de-asemenea și o gamă largă de cărți în limba engleză, la un preț relativ bun, care pentru mine contează. Humanitas este deschisă destul de curând în Brașov, nu am apucat să o frecventez prea mult, însă și-aici îmi place foarte mult cum sunt aranjate cărțile și am impresia că sunt unele cărți pe care nu le-am văzut și în alte librării (și de-asemenea, din nou, cărți în engleză, cât și în alte limbi). La Libris am ajuns din ce în ce mai rar, îmi este peste mână, și le frecventez mai des site-ul, așa că nu prea știu cum sunt poziționate cărțile și sunt destul de confuză, însă este o atmosferă prietenoasă și primitoare, și asta-mi place, simt că oricât timp ar trece, sunt primită înapoi cu brațele deschise. Și la Cărturești sunt cele mai drăguțe lucruri pe care le-am văzut și niște ceaiuri geniale, plus că este cea mai frecventată, deci știu locul tuturor cărților. Mai nou au apărut și niște ediții superbe Penguin Classics, și îmi taie răsuflarea. Aici pierd cam o oră de fiecare dată când intru și deși nu am o preferată, Cărturești este cea mai aproape de sufletul meu, deși unii angajați par cam îngâmfați...

5. Faci precomenzi?
Nu, nu chiar.Nu sunt atât de înrăită după serii sau după autori încât să precomand, nu sunt la zi nici cu aparițiile sau subiectele cărților la modă. Singurul volum la care am dat precomandă a fost Moștenirea, al patrulea din seria Eragon, pentru că este singura serie care mi-a plăcut și care nu era întreagă la momentul respectiv (acum doi ani).

6. Ai o limită lunară când vine vorba de cumpărat cărți?
Nu am o limită pe care să mi-o impun, dacă vreau și îmi permit, o să o am. Însă dacă e să mă gândesc, media ar fi undeva pe la două-trei cărți pe lună.

7. Ai interdicții la cumpărat cărți?
Ah, nu. Asta nu am făcut niciodată. Bineînțeles, știu când îmi permit, dar am o stăpânire de sine ridicată și știu când se poate și când nu. Plus, încerc să mă gândesc destul de mult dacă-mi va plăcea o carte sau nu, pentru că regret enorm unele cărți cumpărate în urmă cu doi ani, pe care acum nu mai doresc să le citesc deloc. Acum consider că mi-am format un oarecare gust și știu să aleg cărți care să mă mulțumească, dacă nu uimească. Am totuși un fel de interdicție a sufletului meu, să nu mă apropii de raftul cu YA.

8. Cât de lung este wishlistul tău?
Am o singură astfel de listă făcută, nu am mai umblat la ea de ceva vreme, și aș mai avea de adăugat multe. Este, oricum, pe site-ul celor de la okian, și numără 16 cărți (fără cele pe care mi le mai doresc acum tare-tare, 2 la număr).

9. Trei cărți din wishlist pe care vrei să le cumperi în momentul ăsta?
Tides de Betsy Cornwell (care este o poveste cu sirene-focă și sună exact ca ce mi-ar trebui mie pe timp de vară; sunt sigură că aș adora-o), The Kite Runner de Khaled Hosseini (despre care nu știu nimic în afară de faptul că bloggerița mea preferată de pe tumblr o are la preferate) și orice carte de Chuck Palahniuk (pentru că pur și simplu ador cum gândește omul ăsta, deși am auzit că ale lui cărți sunt puțin fucked up)

10. Cine dorești să mai facă acest tag?
Toți oamenii care trec pe la blogul meu și doresc să facă acest tag. Îl pasez obligat lui bobiță! ~    


6 comentarii:

  1. Serios? Știi cât de onorată mă simt ? Mulțumesc Sara! :) Ești foarte drăguță!
    Cred că primul lucru pe care îl facem când avem o carte, fie ea nouă sau veche, e să îi mirosim filele. Iubesc mirosul paginilor, indiferent dacă sunt noi sau vechi. Ok, cartea aia Tides chiar sună interesant. Mersi de tag ! O să-l fac zilele următoare.
    De când nu am mai fost pe blogger ai postat spre deosebire de mine. Sunt curioasă ce mai faci :)

    Oricum, o zi frumoasă!
    bobiță

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur foarte mult, abia aștept să-ți citesc răspunsurile!
      Haha, cine a spus că trebuie să o am neapărat ca să o miros? Toată lumea se uită urât la mine când încep să miros cărți în librării. Tot ce mai știu de cartea Tides e faptul că sirenele sunt lesbiene și (dacă nu amestecă creierul meu întâmplările) una se întâlnește cu un băiat și se împrietenesc? Nu știu, dar sunt foarte foarte interesată.
      Da, m-am simțit foarte activă în ultima vreme, sper să o țin tot așa.

      Mulțumesc, la fel!

      Ștergere
  2. Răspunsurile tale mi se par mult mai interesante decât ale mele, eu nu mă prea pricep la chestii de genul. Genul YA nu e chiar nici favoritul meu, adică mai citesc, singura problemă e că e greu să găsești în maldărul ăla de cărți ceva cu adevărat bun. Eu am mai găsit, dar au fost mult mai multe rele decât bune, din păcate.
    Tot am zis că o să citesc The kite runner, dar tot nu am ajuns la ea, vorba aia "so many books, so little time".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie îmi place foarte mult să vorbesc despre mine, sunt genul ăla de persoană, nu neapărat narcisistă, dar căreia îi place atenția? Genul YA mă refer strict la cel de duzină, care reciclează aceleași idei. Am observat asta și am citit doar 2-3 cărți de YA. Bineînțeles, o să mai citesc cărți cu personaje tinere, dacă găsesc, însă mă îndoiesc că o să mai ascult de părerile populare.
      E o vorbă tare bună, nu știu ce să mai fac, aveam impresia că am citit mult luna asta, dar s-a terminat imediat și eu sunt încă panicată că mi-am imaginat că o să citesc mai multe cărți, haha.

      Ștergere
  3. Foarte frumoase răspunsurile! :) Totuși am o întrebare, de ce stai departe de raftul YA cu orice preț?
    Eu spre exemplu iubesc cartea Marea Tranquillitate; chiar dacă e YA, m-a surprins.
    Oricum, să ai o vacanță frumoasă, Sara! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că majoritatea cărților YA sunt toate la fel, și prefer să mă feresc de lecturi care nu mă ajută. Nu zic că absolut toate cărțile sunt la fel, am citit și eu YA și poate că o să mai ajung în zona respectivă, însă prefer mai degrabă să stau deoparte, decât să-mi cumpăr și să fiu dezamăgită și frustrată.
      Chiar sună bine cartea pe care ai menționat-o, are o idee bună și din câte am citit părerile altor autori, este și bine scrisă. Deja m-a cucerit, și nu contează neapărat că e YA. Important e să fie bună din mai multe puncte de vedere (acțiune/personaje/modul de a scrie), însă nu prea regăsesc astfel de lucruri în cărțile YA de duzină/de toate zilele (cliche-uri post scrise și fără pic de character development)

      Mulțumesc, la fel îți doresc și ție! :)

      Ștergere