14.06.2014

Despre librării, citit și vise

Ne vorbește Neil Gaiman într-o conferință pe care a susținut-o acum ceva vreme, care însă este foarte importantă! Din păcate, am descoperit această comoară minunată de adevăruri și lucruri de care să ținem cont abia astăzi, însă niciodată nu e prea târziu! Întregul interviu îl puteți găsi aici, iar mai jos o să pun câteva citate. Îl iubesc pe acest om pentru cum gândește, ca persoană, și deși încă nu i-am citit nici o carte, sunt sigură că pe oricare voi pune mâna, îmi va plăcea.

Do not discourage children from reading because you feel they are reading the wrong thing. Fiction you do not like is a route to other books you may prefer. And not everyone has the same taste as you.

The simplest way to make sure that we raise literate children is to teach them to read, and to show them that reading is a pleasurable activity. And that means, at its simplest, finding books that they enjoy, giving them access to those books, and letting them read them.

But libraries are about freedom. Freedom to read, freedom of ideas, freedom of communication. They are about education (which is not a process that finishes the day we leave school or university), about entertainment, about making safe spaces, and about access to information.

Aseară apăruse o postare cu sfârșitul de clasă a zecea, pe care am șters-o din greșeală ca o bleagă, și sincer am scris prea multe ca să mai pot relua. Pentru că am primit de mai multe ori întrebarea, sunt la profilul filologie, bilingv engleză și anul ăsta a fost mai mult bun decât rău. Momentan citesc Soțul meu, Michael, pe care cred că o să o termin luni (sunt cam ocupată weekendul ăsta). Tot zic că termin Pacific Rim, dar nu am mai avut starea necesară. Am trei pisoi mici-mici, abia au o lună și sunt cele mai adorabile creaturi pufoase de pe planetă!! Mai e o săptămână și se termină școala, sunt atât de obosită că nici entuziasmată nu mai pot să fiu :)) Un sfârșit de săptămână fain să aveți! <3

2 comentarii:

  1. ''And not everyone has the same taste as you.'' - Dar unii oameni continuă să critice sau chiar să vorbească ofensator referitor la ceea ce îţi place ţie, iar lor nu. Valabil pentru cărţi, filme, muzică, etc.
    Cel mai mult mi-a plăcut ultimul citat.
    Spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e important să-ți împărtășești opinia, chiar dacă e bună sau rea. Atâta timp cât autorul/cititorii nu sunt criticați direct, și se vorbește strict de poveste/personaje, mi se pare ok. E imposibil să-ți placă tot ce citești/vezi/asculți, și mi se pare important să spui și ce-ți place, dar și ce-ți displace. Gusturile nu se discută, deci cât există respect reciproc și nu te iei de o persoană pentru ce-i place, e ok.
      Mulțumesc!

      Ștergere