07.04.2014

The Other Boleyn Girl


Brașovul e în floare și corcodușii s-au scuturat de floare, lucru care-mi aduce aminte de trecerea poate, uneori, prea rapidă a timpului. Așa a venit și această săptămână altfel, în care clasa noastră are câteva activități drăguțe, și probabil că voi vorbi și de zilele următoare. Oricum, eu sunt singură acasă, colega mea de cameră nu vine deloc săptămâna asta (eu mă întorc miercuri) așa că ce mod mai plăcut de a petrece timpul aș fi găsit dacă nu scriind o postare?

Astăzi am văzut filmul „The Other Boleyn Girl”, un film istoric care spune povestea de dragoste, dar plină de intrigi și schimbări, ale lui Henry al VII-lea, fascinat în egală măsură, dar în etape diferite, de surorile Boleyn.

Mie mi s-a părut un film bun. Eu și tind să trăiesc filmele, foarte mult chiar, și acest film nu a fost o excepție, mai ales pentru că eram curioasă și îmi place și epoca respectivă. Am decis de la început care dintre surori îmi place cel mai mult, și m-am ținut strâns de această decizie. Poate și pentru că seamănă cu mine și îi înțeleg disperarea de a fi trădată de cei în care avea încredere, fiind umilită și dată la o parte, folosită doar ca unealtă și ultimă alegere. Am înțeles-o și am iubit-o și i-am plâns soarta.

Actorii mi-au plăcut foarte mult. Natalie Portman, Scarlett Johansson. Și-au făcut treaba, iar după ce am terminat filmul, m-am simțit parcă puțin mai mult regină, de parcă aș fi avut și eu acea demnitate regală.

Nu este neapărat o poveste de dragoste. Este istorică, însă urmează intrigile mai puțin cunoscute din viața regelui, bazându-se pe sentimentele oamenilor și la ceea ce duc acestea. Este somptuoasă, dar în același timp arată că și cei de sânge albastru sunt doar oameni, iar greșelile sunt normale. A fost o experiență plăcută, eu nu prea am vizionat astfel de filme la viața mea, însă cred că de-acum înainte voi fi mai deschisă.

Mi-a plăcut mult și finalul, un fel de epilog de după epilog, clarificare a istoriei ce a rămas în spatele familiei Boleyn. A fost o lecție despre ambiție, despre determinare și trădare, durere și dorință, toate lucrurile care s-ar dori ascunse de ochii poporului în cazul unui rege, acum date pe față. Recunosc că am urât multe personaje, prea dintr-un topor hotărârile lor, prea schimbători, prea fără să se gândească la consecințe luau deciziile.

Cred că asta a fost, am impresia că nu prea am reușit să spun eu prea multe aici, însă mi-e greu să-mi fac ordine în idei și să vă feresc de spoilere, deci voi lăsa așa. Dacă veți dori vreodată să vedeți un film istoric, eu vi-l recomand, mi-a plăcut mult mai mult decât aș fi sperat și chiar am înjurat/lăudat personajele pe parcursul filmului, iar la sfârșit am și vărsat câteva lacrimi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu