16.03.2014

Leapșa opuselor

Am primit o leapșă total adorabilă de la Ale (X). Și mie îmi place să mă uit la booktuberi, așa că a fost o surpriză foarte plăcută. Mulțumesc!

1. Prima carte din colecție/ ultima carte din colecție
Practic m-am născut cu o bibliotecă pe jumătate plină cu cărți de fizică moștenită, haha. Prima carte este defapt o enciclopedie, Mitologiile lumii (pe care i-am împrumutat-o verișoarei mele, deci nu am ce poză să pun) și Eragon, primele două volume, pe care le-am cumpărat din alocația mea strânsă pe când eram în clasa a doua (și sunt foarte foarte mândră de acest lucru), iar ultima carte este Underground de Haruki Murakami (plus două pe care le-am comandat de curând și încă nu au ajuns).


2. O carte ieftină/ o carte scumpă.
Cea mai ieftină carte pe care am cumpărat-o este sigur Copila Stea, însă și aceasta este împrumutată (;w; colecția mea e cam cheală), am dat 3,5 lei pe ea, iar imediat după urmează Visătoarele, pe care am dat 7 lei și am cumpărat-o când erau niște reduceri nebune pe Libris, anul trecut parcă. Cele mai scumpe cărți pe care le am sunt enciclopediile cu mitologie și legendele lumii, însă carte ca în literatură, Eragon, volumul 3, care ajunsese la 71 de lei când am implorat-o pe mama să mi-l cumpere dintr-o librărie în Iași, când am fost într-o excursie pe-acolo.


3. O carte cu protagonist feminin/ o carte cu protagonist masculin
 Tess d'Urberville, împrumutată de la bibliotecă prin clasa a opta, la recomandarea profesoarei de română, am adorat-o, dar am și urât-o, nu știu exact ce părere să am despre cartea asta. Și masculin, Elevul Dima dintr-a șaptea, carte împrumutată de la verișoarele mele cam prin aceeași perioadă, pe care o ador și probabil că Mihail Drumeș este unul dintre puținii autori români pe care-i agreez.

4. O carte citită repede/ o carte citită încet
Primele 4 volume din Cireșarii le-am citit în vacanța de vară dintre a opta și a noua, la țară, un volum pe zi și nu aș fi crezut vreodată că o să-mi placă atât de mult. Am terminat primul volum, nu aveam restul la mine, și mi-am făcut abonament la biblioteca de la țară ca să pot să iau și celelalte volume. Și Sunetul muntelui, de care am fost extrem de dezamăgită și am tras probabil mai mult de o lună să o termin, deși nu e chiar atât de groasă.


5. Copertă frumoasă/ copertă urâtă.
Copertă frumoasă cu siguranță Revelații, din seria Sânge albastru, pe care nu am citit-o și acum mi-e și frică să o fac. Am cumpărat-o la sfârșitul clasei a opta, toate cele 3 volume apărute până atunci și mi-e că amarnic o să regret banii dați pe ele. Copertă urâtă, care nu e neapărat urâtă, cea de la Captivă. Este chiar ok, însă după ce am citit cartea și mi-a rupt inima, e urâtă (poate voi scrie o recenzie la un moment dat).


6. O carte națională/ o carte internațională.
Lorelei de Ionel Teodoreanu vs Fata de hârtie de Guillame Musso. Prima am împrumutat-o, iar a doua am cumpărat-o împreună cu o verișoară, și este pe la una dintre prietenele ei.

7. O carte subțire/ o carte groasă.
The importance of being earnest și Robin Hood, pentru că sunt cele mai aproape de mine cu o diferență vizibilă în numărul de pagini.


8. Ficțiune/ nonficțiune
Percy Jackson și olimpienii la ficțiune, și din colecția cu Psihologia practică, ceva cu criza adolescentină, nu știu titlul exact, mi-a dat-o mama și m-am oprit după 2-3 pagini pentru că era prea ciudată pentru mine și nu am nevoie de așa ceva.

9. Foarte romantică/ cu acțiune
Mândrie și prejudecată, care este încă cartea mea romantică preferată (îl iubesc pe domnul Darcy) și care am citit-o prin clasa a șaptea/a opta cred, la recomandarea mamei. Și Robin Hood, una din cele mai bune cărți pe care le-am citit în generală, și oricum Alexandre Dumas este un geniu. Ambele cărți sunt cam învechite, cred că Robin Hood sare de 30 de ani de existență, iar Mândrie și prejudecată e și ea pe la 20.



10. O carte care te-a făcut fericită/ o carte care te-a întristat
 O lume întreagă, o carte adorabilă și știu că mi-a plăcut enorm când am citit-o și Flori pentru Algernon, o carte frumoasă, dar care îți rupe inima (și a cărei recenzie probabil va apărea și ea cât de curând pe-aici).



Am încercat să adaug cât mai multe titluri, variate, pentru a vă interesa de ele în caz că vă atrage vre-un titlu. După cum puteți vedea, biblioteca mea variază în vechime și ediții, haha. Mulțumesc din nou pentru leapșă! O pasez oricărei persoane care trece și vede postul ăsta și o consideră îndeajuns de interesantă ~


3 comentarii:

  1. Foarte drăguță leapșa, îmi plac mult pozele. Mă mai gândesc și poate o fac și eu.
    La mulți ani bibliotecii tale! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc foarte mult! Este tare drăguță și mi s-a părut amuzant să mă gândesc la titluri pentru fiecare în parte :)

      Ștergere
  2. Drăguță leapșă.. vreau să citesc neapărat Flori pentru Algernon și îți aștept recenzia :)

    RăspundețiȘtergere