11.03.2014

Leapșă indiscretă

Nu știu de ce are numele ăsta, am furat-o de pe acest blog (X) și mi s-a părut interesantă, deci să vedem ce o să iasă.

1. Când mă uit la biblioteca mea îmi doresc mai multe cărți.
2. Atunci când cineva îmi vorbește în timp ce citesc îl ascult dacă e ceva minor, însă dacă e important, mă opresc din citit și-i acord atenția mea persoanei respective.
3. Când deschid pentru prima dată o nouă carte mă simt nerăbdătoare să aflu despre ce e vorba, dacă îmi va plăcea. Sunt curioasă și entuziasmată în mare. Mai puțin dacă e o carte pentru școală și știu că nu prea o să îmi placă.
4. Atunci când pășesc într-o librărie îmi țin respirația. Mă simt mică și nesemnificativă în fața atâtor sute și sute de cărți și mi-aș dori să plec măcar cu un sfert din ce este expus, ceea ce bineînțeles nu este posibil. Librăriile mă relaxează și mă simt bine în ele.
5. Când mi se pune pata pe o carte toată lumea din jur suferă. Fie că e în sensul bun, sau negativ, o să o laud sau o să mă plâng de ea până la Dumnezeu.
6. Primul lucru pe care-l fac după ce termin un roman depinde de roman. Dacă e bun, mă voi gândi la el, de ce-l iubesc, și voi relua fiecare parte care mi-a plăcut din nou în minte. Dacă e rău, pur și simplu trec la următoarea carte fără să aștept prea mult.
7. Cred că un blog bun de cărți este acela care nu mă plictisește. Dacă recenziile sunt interesante și mă atrage blogul în general, cu stilul de scris al autorului și cum tratează diferite subiecte și dacă celelalte posturi sunt interesante, atunci îmi place. Dacă îmi place, îl consider bun.
8. Atunci când îmi cumpăr cărți le aleg pe baza coperții în primul rând, pentru că asta mă atrage prima oară, și a descrierii de pe spate după. Prețul este de-asemenea un criteriu, dar și autorul și recomandările altora.
9. Atunci când îmi aleg viitoarea lectură mă bazez pe chef și noroc. Am un teanc uriaș de cărți necitite pe noptieră și când termin o carte, o iau pe următoarea la întâmplare sau fac bilețele și trag la sorți sau pur și simplu iau cartea care s-ar potrivi stării mele de spirit.
10. Când o carte nu mă prinde de la început și o citesc greu am obiceiul să o las pur și simplu. Să renunț la ea și să fug în brațele unei cărți care știu că mi-ar plăcea. Însă mi-am promis că nu o să mai fug din fața dușmanilor plictisitori și voi înfrunta eroic valurile de narațiune plictisitoare și descriere infinită. Deci ori aștept puțin, până îmi vine iar cheful, ori mă apuc de alta și mă reîntorc după. Uneori o pauză e tot ce îți poți dori.
11. Cred că atu-ul blogului meu constă în mai nimic? Nu știu ce să răspund la asta, eu l-am făcut, mie îmi place aspectul și îmi plac și postările mele, însă nu știu exact ce ar atrage o altă persoană. Totul depinde de gustul fiecăruia.
12. Atunci când trece o perioadă mai lungă de timp în care nu citesc aproape uit cât de mult îmi place să o fac. Așa că încerc să-mi încep revenirea cu o carte bună, care să nu mă bage din nou într-o stare proastă.
13. Legat de obsesia mea pentru cărți, părinții sunt mulțumiți și mă susțin. Tata a fost cel care mereu m-a îndemnat să citesc orice îmi pică în mână, iar pe mama o văd de la o vârstă fragedă citind romane de dragoste, deci am crescut încurajată spre lectură, mai devreme sau mai târziu tot se întâmpla asta.
14. Pentru mine, un roman bun este interesant, captivant, surprinzător.
15. Am o atracție puternică pentru personajele care suferă. Vreau să îi văd umani, să sufere din adâncul inimii lor, să ajungă până în adâncurile Iadului, să plângă lacrimi de sânge, dar să primească și fericirea pe care o visează și o merită în cele din urmă.
16. Pentru mine, o carte este un univers, o altă lume și cuvintele sunt portalul magic, haha.
17. Dacă cineva îmi cere cu împrumut cărți accept. Dar depinde și de persoană; am o carte împrumutată de un an și acest lucru s-a întâmplat de mai multe ori. Pe scurt, dau cu împrumut doar dacă știu că persoana va citi cartea respectivă.
18. Atunci când aflu că un roman va fi ecranizat nu prea mă interesează. Am fost mult prea entuziasmată pentru Eragon și am fost cea mai dezamăgită persoană din lume când am văzut filmul. De-atunci, aleg cartea în favoarea filmului.
19. Atunci când cineva spune despre o carte pe care am iubit-o că e proastă îi respect părerea, deși mereu întreb de ce. Dacă intervin sentimentele personale, încurajez respectiva persoană să folosească cuvintele „o urăsc” decât „e proastă”. Dacă nu vii cu argumente puternice, probabil că nu o să-mi zdrucini părerile.
20. Oamenii care nu citesc sunt extrem de ok, atâta timp cât nu se iau de cel ce citește. Colega mea de bancă urăște să citească, pentru că a încercat doar cărțile pentru școală, însă măcar îmi respectă decizia de a citi și câteodată chiar acceptă să-i dau să citească citatele pe care le-am găsit eu interesante într-o carte.
21. Cred despre cărțile scrise de scriitorii români că sunt triste. Românii nu prea știu conceptul de sfârșit fericit decât în basme aparent (și tot suntem singurul popor care are un basm fără final fericit- vezi Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte) și deși unele cărți pur și simplu au nevoie de acel final trist, altele ar fi fost mult mai bune, din punctul meu de vedere, având final fericit (vezi Maitreyi).
22. Dacă ai avea șansa să te căsătorești cu un scriitor/ o scriitoare, acela/aceea ar fi nimeni. Deși ador câțiva scriitori, nu cred că aș vrea să fiu căsătorită cu vre-unul. Sigur, ador cum scriu, dar poate că noi, ca și persoane, pur și simplu nu ne-am înțelege. O discuție la un ceai/cafea sună mult mai plăcut pentru mine.
23. Părerea mea despre cititoarele electrice este ok. Nu am prea multe cunoștințe pe această parte, prefer, dacă este posibil, cartea fizică, însă nu am nici o problemă cu cărțile pe telefon/laptop, pentru că și eu am folosit aceste metode când nu s-a putut altfel.
24. Cred despre leapșa indiscretă că nu își merită numele. A fost interesantă și simpatică, dar nu înțeleg de ce are acest nume.

Oricine își dorește să răspundă la aceste întrebări (?) este liber să o ia. Aveți pasă gratis de la mine :)

2 comentarii:

  1. Voiam să te întreb ce librărie îți place cel mai mult :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De vizitat îmi plac foarte mult Cărturești, Libris și și la Humanitas este tare drăguț.
      De comandat online, prefer Libris și Okian.

      Okian este singura pe care nu am vizitat-o încă, doar pentru că încă nu am avut cu cine, și nu-mi place să intru singură într-o librărie pentru prima dată, că nu are cine mă înfrâna din a face sunete aiurea și a plânge.

      Ștergere